نیکول کیدمن و فعالیت تازه تلویزیونی

بازیگر مطرح در جست‌وجوی «علت بدبختی»

نیکول کیدمن خشنود از موفقیت بالای انتقادی و هنری «دروغ‌های کوچک بزرگ»، پروژه بزرگ تازه تلویزیونی‌اش را آغاز می‌‌کند. مجموعه جدید تلویزیونی بازیگر اسکار گرفته سینما، «علت بدبختی» نام دارد. دیوید ای‌کلی و برونا پاپانرآ که دروغ‌های کوچک بزرگ را تهیه کردند، عوامل اصلی تولید علت بدبختی هستند. آنها که از بازی و همکاری کیدمن در این مجموعه بسیار راضی بوده‌اند، برای درام تازه‌شان دوباره سراغ او رفته‌اند و نقش اصلی داستان را به‌دست او سپرده‌اند.
کد خبر: ۱۱۳۴۶۶۴
بازیگر مطرح در جست‌وجوی «علت بدبختی»
فیلمنامه اقتباسی علت بدبختی با نگاهی به نوول پرخواننده «تو باید می‌دانستی» جین هانف کورلیتز نوشته می‌شود. شبکه تلویزیونی اچ‌بی او پخش مجموعه را به‌عهده دارد. علت بدبختی به‌صورت یک مینی سریال ساخته می‌شود. دیوید ای‌کلی فیلمنامه مجموعه را برای چهار یا پنج قسمت یک ساعته آماده خواهد کرد. اما شنیده می‌شود که شاید این درام پرتنش در هشت اپیزود تولید شود.

داستان دلهرهآور و روان کاوانه مجموعه، درباره گریس ساچز زنی چهل ساله است. نقش این کاراکتر را کیدمن در جلوی دوربین بازی میکند. او در تمام سالهای زندگیاش به آن شکلی زندگی کرده که دوست داشته است. گریس تراپیستی موفق و فعال است که خود را آماده انتشار اولین کتابی میکند که نوشته و امید زیادی به موفقیت آن در بین منتقدان ادبی و اهالی کتابخوان دارد. همسرش بسیار وفادار است و خود را وقف زندگی خانوادگی کرده و پسر نوجوانش در مدرسهای خصوصی در شهر نیویورک درس میخواند. اما مدتی قبل از انتشار کتاب، اتفاقی رخ میدهد که راه تازهای را در زندگی گریس باز میکند: یک مرگ خشونت بار و همسری که گم میشود، همه چیز را دگرگون میکند. گریس که تا به حال فکر میکرده شناخت کاملی از همسرش داشته، حالا با یک سری وقایع عجیب و غریب روبرو میشود. این وقایع شک و تردید گریس به همه چیز را دامن میزند. در شرایط تازه، گریس باید دنیای تازهای برای خودش و پسرش خلق کند. اما حوادث پیشرو، راه و روش دیگری را برای او در نظر گرفتهاند.

کلی میگوید فیلمنامهای که مینویسد بهتر و جذابتر از فیلمنامه دروغهای کوچک بزرگ خواهد بود. کیدمن هم با شرکت فیلمسازیاش بلوسوم فیلمز بنر، در امر تولید مجموعه همکاری دارد. او و کلی این روزها بهدنبال فیلم ساز متعهد و غیرمتعارفی هستند، تا امر کارگردانی سبب بدبختی را بهدست او بسپارند.

کیسی بلویز از مدیران شبکه اچبی او میگوید: «از اینکه همکاری خلاقانهمان را با نیکول کیدمن و دیوید ایکلی ادامه میدهیم، خوشحال و هیجان زدهایم. با حضور این دو، مطمئن هستیم که مجموعهای جذاب و تماشایی خلق خواهیم کرد. دروغهای کوچک بزرگ با استقبال بالای تماشاگران و منتقدان روبهرو شد و به همین دلیل، کار ما بر روی علت بدبختی مشکلتر است. حالا عموم مردم از ما خواهان اثری بهتر و با کیفیتتر از این مجموعه هستند. با شناختی که از کیدمن و کلی دارم، میتوانم با اطمینان بگویم علت بدبختی به تمام انتظارات تماشاگران و منتقدان سختگیر پاسخی قانعکننده
خواهد داد.»

دیوید کلی هم امید زیادی به موفقیت مجموعه و استقبال تماشاگران از آن دارد. به گفته او: «وقتی کتاب را خواندم، عاشقش شدم. بلافاصله به نیکول (کیدمن) پیشنهاد کردم آن را مطالعه کند. قبل از خواندن کتاب از من پرسید در فکر تبدیل آن به یک مجموعه تلویزیونی هستم؟ پاسخ مثبتم او را در مطالعه کتاب راغبتر کرد. داستان کتاب یک درام دلهرهآور روانکاوانه کاراکتر محور است. از برگردان تصویری آن در قالب یک فیلمنامه، بسیار هیجان زده هستم. ضمن اینکه نمیتوانم خوشحالی و ترسم را از همکاری دوباره با نیکول و اچبی او پنهان کنم.»

برای نیکول کیدمن هم همکاری تازه با اچبی او و کلی، جذاب و هیجانآور است. او مدتی قبل برای بازی در نقش کاراکتر سلسته رایت در دروغهای کوچک بزرگ، موفق به دریافت جایزه بهترین بازیگر زن تلویزیونی مراسمهای گلدنگلوب، امی (اسکار تلویزیونی) و اتحادیه بازیگران آمریکا (سگ) شد. به همین دلیل است که منتقدان هنری میگویند او بیشتر از
هر کس دیگری، چشم انتظار تولید علت بدبختی
است.

خود بازیگر هم که تلاشی برای پنهان کردن هیجان و علاقهاش ندارد، به نشریه هالیوود ریپورتر چنین میگوید: «احساسم این است که دیوید (کلی) یک داستان جذاب و مجذوبکننده دیگر، برای یک مجموعه تماشایی خلق کرده است. این فیلمنامه هم مثل همکاری قبلی مان، زن محور است و یک کاراکتر پیچیده را در راس ماجراجویی هایش دارد. فکر میکنم برای تماشاگران تلویزیون هم جذابیت خاصی دارند که یک کاراکتر مونث را در محور ماجراهای داستان ببینند. طبیعی است که برای بازی در این نقش هیجان زدهام و لحظه شماری میکنم که کار تولید مجموعه آغاز شود. البته افتخار هم میکنم که دوباره امکان همکاری مشترک با دیوید و اچ بی او را پیدا میکنم.» تمام این تعارفات در شرایطی ردوبدل میشود، که قرار است کیدمن بزودی نقش سلسته رایت را در فصل دوم مجموعه دروغهای کوچک بزرگ تکرار کند!

البته کارگردان مهم است!

سبب بدبختی بعد از موفقیت بسیار زیاد مجموعههایی مثل بازی تاج و تخت، وست وورلد، پاپ جدید و.... ساخته میشود. این مجموعه با کیفیت بالای تکنیکی و هنری خود، سطح توقع تماشاگران و منتقدان قاب کوچک را بسیار بالا برده است. در یک توصیف جالب، اهل فن میگویند این مجموعهها بشدت سینمایی و با کیفیت هستند و شباهتی به کارهای تلویزیونی یکی دو دهه قبل ندارد. این موضوع کار تهیهکنندگان سبب بدبختی را سختتر میکند. این نکتهای است که خود آنها هم نسبت به آن واقف هستند و به آن اشاره هم میکنند. نزدیکان به شبکه اجبیاو از داستان مجموعه بهعنوان برگ برنده آن اسم میبرند. به گفته آنها، این داستان با چرخشهای پیچدرپیچ خود بهقدری جذاب و سرگرمکننده است، که تماشاگران را مشتاقانه پای صفحههای کوچک تلویزیون مینشاند.

وجود نیکول کیدمن در نقش کاراکتر محوری داستان، نکته دیگری است که این گروه به آن اشاره میکند. این بازیگر 47 ساله، قبل از این توانایی خود در ارائه کاراکترها و نقشهای سخت را نشان داده و بخوبی از عهده ارائه کاراکتر تازهاش هم بر خواهد آمد.

اما چیزی که منتقدان به آن اشاره میکنند، حضور کارگردانی در پشت دوربین مجموعه است که بتواند از تمام ظرفیتهای فیلمنامه و حضور کیدمن استفاده خوبی کند. منتقدان میپرسند وظیفه کارگردانی سبب بدبختی به دست چه کسی سپرده خواهد شد؟ شبکه اجبیاو هنوز نامی را در این رابطه اعلام یا معرفی نکرده است و این موضوع، بر دامنه شایعات افزوده است. شنیده میشود مدیران این شبکه بهصورت خصوصی، دیدارها و مذاکراتی با چند فیلمساز مطرح داشتهاند. اما هیچ خبری از این دیدارها به بیرون درز و راه پیدا نکرده است. ظاهرا خود کیدمن و کلی هم نمیدانند کارگردان مجموعه چه کسی خواهد بود. گفته میشود آنها هم در این رابطه، نظراتی به مدیران شبکه اجبیاو دادهاند. نکته جالب اینکه کیدمن فیلمساز خاصی را برای کارگردانی مجموعه در نظر ندارد و کسی را به تهیهکنندگان ان معرفی یا پیشنهاد نکرده است.

کیکاوس زیاری

روزنامهنگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها