عضو فراکسیون روحانیون مجلس در گفت وگو با جام جم آنلاین

برخی به جای قرآن و پیامبر به ترامپ و نتانیاهو توسل کرده‌اند!

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با جام جم آنلاین عنوان کرد

از سیره نبوی فاصله گرفته‌ایم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت توجه خانواده به شیوه و سبک زندگی پیامبر اکرم اعلام کرد: کارآمدترین نسخه برای مدیریت زندگی و دستیابی به اهداف الهی توجه به شیوه زندگی حضرت محمد است.
کد خبر: ۱۱۳۴۰۳۷
از سیره نبوی فاصله گرفته‌ایم

عباس گودرزی در ادامه به جام جم آنلاین گفت: دعوای بشریت در دو جبهه حق و باطل از ابتدا تا به امروز و از امروز تا عصر ظهور در واقع دعوای سبک زندگی بوده و پیامبر هم آمد تا سبک زندگی بشریت را اصلاح کند.

گودرزی تاکید کرد: رفتار پیامبر به گونه‌ای بوده که خلق و خوی انسان و همچنین نحوه ارتباطش با دیگران را تنظیم کرده تا در نهایت آرامش و صمیمیت در جامعه حاکم شده و ظلم و ستم رخت بربندد.
این نماینده مجلس معتقد است، مشکل امروز جامعه در شرایط فعلی این است که از سیره نبوی فاصله گرفته‌ایم. درحالی که هرچه بیشتر براساس شیره نبوی و رفتار پیامبر در تمامی مسایل و موارد زندگی عمل کنیم میزان موفقیت بیشتری خواهیم داشت.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به این که ایران جامعه‌ای مسلمان و معتقد است به خبرنگار ما گفت: لازم است تلاش کنیم هرچه بیشتر رفتار و سبک زندگی خودمان را منطبق بر آنچه پیامبر اکرم انجام داده‌اند تنظیم کنیم تا به این ترتیب در توسعه و گسترش جامعه گام‌های استوار برداشته و از گزند تنگ‌نظری دیگران دور باشیم.
گودرزی تصریح کرد: آنچه پیامبر در دوران پربرکت زندگی خود انجام داده‌اند چراغ امیدی است برای تک تک مسلمانان تا بتوانند مراحل و مسیر پیشرفت را بسرعت و با کمترین مانع طی کنند، درحالی که متاسفانه بخش کوچکی از جامعه این مهم را نادیده گرفته و در فضای کنونی غرق شده‌اند.
وی افزود: قطع و یقین خداوند متعال از طریق پیامبر اکرم نسخه کاملی از شیوه اداره امور زندگی برای ما ارسال کرده است بنابراین هیچ نقصی در حوزه محتوا نداریم و مشکل این است که از سیره نبوی فاصله گرفته‌ایم.
به گفته این نماینده مجلس از ابتدای انقلاب تا امروز هرکجایی که در چهارچوب و ریل سبک زندگی نبوی حرکت کردیم؛ پیشرفت و عزت داشتیم و اگر نقصی داریم به دلیل عدم پایبندی در حوزه عمل به سیره و خلق نبوی بوده است.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره اهمیت و تاثیر حضرت خدیجه (س) در زندگی گوهربار پیامبر اکرم نیز به جام جم آنلاین گفت: اصولا فرد در جامعه اسلامی در یک خانواده اولا تعریف می‌شود و پس از آن خانواده یک واحد بنیانی است. به صورتی که در قانون اساسی عنوان شده که تمام اتفاقات باید در جهت تحکیم بنیان خانواده باشد و این مهم نیز در سبک و شیوه زندگی پیامبر هم کاملا مشهود است.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حضرت خدیجه(س)‌ در واقع بستر تحقق اهداف نبوی و برنامه‌های پیامبر را فراهم کرد و حضرت را کمک کرد در این مسیر حرکت کند، بنابراین پیامش این است که قطعا یک فرد موفق یک همسر موفق، دلسوز و اهل در کنار خود داشته که توانسته بر توفیقاتش بیافزاید. از این بازهم می‌بینیم پیامبر در دوران ازدواج خود نیز بازهم برایمان نقشه راه دقیق ارایه فرموده است.
گودرزی به خبرنگار ما گفت: پس اگر باور داشته باشیم حضرت خدجیه، پیامبر را در مسیر ابلاغ رسالتش کمک کردند بیاد قبول داشته باشیم اگر خانواده؛ خانواده‌ای استاندارد براساس آموزه‌های دینی و اسلامی باشد قطعا در توفیق جامعه سهم و تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.
عماد عزتی / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها