وزیر امور خارجه ایران گفت: به نظر می رسد دولت آمریکا به دنبال بهانه جویی برای مداخله است، تروریست‌های مورد حمایت آمریکا در سوریه هر روز دچار یک شکست جدید می شوند.
کد خبر: ۱۱۳۳۷۶۰
آمریکا به دنبال بهانه جویی جهت مداخله در سوریه است

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، محمدجواد ظریف در بدو ورود به برزیل در جمع خبرنگاران درباره اتهامات اخیر ترامپ به ایران مبنی بر مشارکت در حمله شیمیایی به سوریه و از سوی دیگر حمله رژیم صهیونیستی به پایگاه هوایی تی ٤ در سوریه اظهار داشت: ایران موضع بسیار صریحی علیه سلاح شیمیایی دارد. ما از ابتدا و همینطور در این قضیه جدید هرگونه استفاده از سلاح شیمیایی را توسط هر کس و علیه هر کس محکوم می کنیم.

ظریف اضافه کرد: به نظر می رسد دولت آمریکا به دنبال بهانه جویی برای مداخله است، وضعیت تروریست های مورد حمایت آمریکا در سوریه وضعیت خوبی نیست و هر روز دچار یک شکست جدید می شوند و رژیم صهیونیستی و آمریکا در مراحل مختلف برای دادن روحیه به تروریستها، وارد میدان شدند.

وزیر خارجه گفت: حملات اخیر رژیم صهیونیستی در گذشته هم سابقه داشته که هر زمان که تروریست ها دچار شکست می شدند، رژیم صهیونیستی اقدام به عملیات می کرده است و آمریکایی ها هم همینطور.

وی افزود: اطلاعات موثقی در دست است که آمریکا تروریست های داعش را به مناطق دیگر منتقل می کند تا بتواند از آن سرمایه گذاری بسیار خطرناکی که در سوریه کرده در سایر مناطق استفاده کند. این سیاست های بسیار خطرناکی است و نتایج آن هم برای صلح و امنیت منطقه و هم برای صلح و امنیت بین المللی و هم برای خود آمریکا بسیار خطرناک است.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین سفرش به سنگال را سفر بسیار خوبی خواند و با اشاره به مجمع اقتصادی که بین فعالان اقتصادی دو کشور برگزار شد، گفت: یکی از نتایج آن انعقاد موافقتنامه بین یک شرکت ایرانی و سنگالی برای خانه سازی در سنگال بود.

ظریف به دیدارهایش با مقامات سنگالی نیز پرداخت و افزود: رئیس جمهور سنگال در این ملاقات دستوراتی در حوزه بانکی و سفر کارآفرینان ایرانی به سنگال و همین طور در بحث خودروسازی که شرکت ایران خودرو در ١٠ سال گذشته در سنگال در حال فعالیت بوده و اقداماتی برای تسهیل فعالیتهای شرکت سنیران که نماینده ایران خودرو است صادر کرد و امیدوارم از این طریق کارهای خوبی را در سنگال دنبال کنیم.

وزیر خارجه درباره سفرش به برزیل نیز بیان کرد: برزیل یکی از مهمترین اقتصادهای دنیاست و مهمترین اقتصاد آمریکای لاتین و عضو بریکس است، ما روابط بسیار گسترده ای با برزیل داریم و عمده روابط ما خرید اقلام مورد نیاز در حوزه کشاورزی است.

ظریف با بیان اینکه زمینه های همکاری بین ایران و برزیل بسیار گسترده تر است، خاطرنشان کرد: هم در حوزه نفت و گاز امکان همکاری بیشتری داریم. در گذشته ما تامین کننده انرژی برزیل بودیم و این زمینه وجود دارد که در این حوزه فعالتر شویم.

وی ادامه داد: در زمینه فناوری، برزیل مثل ایران توفیقات خیلی خوبی داشته و در این حوزه می توانیم نقش مکمل را برای یکدیگر ایفا کنیم. علاوه بر این در حوزه سیاسی برزیل یک کشور پیشرو در آمریکای لاتین است و زمینه های خوبی برای همکاری سیاسی و بین المللی وجود دارد و امیدوارم جلساتی که با مجمع اقتصادی آغاز خواهد شد، بتواند زمینه ها را برای همکاری اقتصادی به خصوص بین بخش خصوصی فراهم کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها