شغل جدید برای «تیلرسون»

روزنامه واشنگتن تایمز گزارش داد که دانشگاه تگزاس در نظر دارد انتخاب «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه پیشین آمریکا را به عنوان رئیس جدید این دانشگاه بررسی کند.
کد خبر: ۱۱۳۱۱۹۴
شغل جدید برای «تیلرسون»

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، این روزنامه آمریکایی در گزارش روز یکشنبه خود افزود: این دانشگاه با این انتخاب مسئولیت بزرگترین سیستم آموزش عالی کشور را به مدیر عامل پیشین شرکت اکسون موبیل واگذار می کند.

روزنامه های وال استریت ژورنال و تگزاس تریبیون نیز در گزارش های خود به نقل از منابع آگاه، این خبر را تایید کرده اند.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، «ویلیام مک راون» رئیس کنونی دانشگاه تگزاس دسامبر (آذر-دی 96) اعلام کرد که قصد دارد بهار امسال از پست خود کناره گیری کند و تعدادی از اعضای کمیته تحقیقات که برای تعیین جانشین وی تشکیل جلسه داده اند برای معرفی تیلرسون «با جدیت تلاش می کنند.»

این روزنامه آمریکایی افزود تیلرسون ظاهرا از «این فرصت استقبال می کند». وی با این انتصاب در صدر سیستم آموزشی دانشگاه تگزاس با 14 موسسه متبوعه و 234 هزار دانشجو قرار می گیرد.

تیلرسون که از فوریه 2017 (بهمن- اسفند95) وزیر امور خارجه دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا بود، اویل ماه جاری میلادی از این پست کنار گذاشته شد و قصد دارد 31 مارس (11 فروردین) به ماموریت خود در وزارت خارجه پایان دهد.

ترامپ صبح سه شنبه 22 اسفند ماه 1396 در یک پیام توئیتری، تیلرسون را برکنار کرد و «مایک پمپئو» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را به جای او معرفی کرد. پمپئو باید در ماه آوریل از سنای آمریکا رای اعتماد بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها