دنیای فوتبال پر از قانون های نانوشته است. یکی از این قانون های نانوشته می گوید رئال مادرید هر چقدر پول خرج بازیکنان گران قیمت کند بعدا سودش را می برد اما همین قانون درباره منچستریونایتد برعکس است.
کد خبر: ۱۱۲۸۸۳۴
بریز و بپاش برای هیچ / الکسیس کجاست؟!

به گزارش جام جم آنلاین ، به ندرت اتفاق می افتد منچستریونایتد یک ستاره گران قیمت بخرد و این ستاره برای منچستریونایتد همانند آنچه باشد که گران قیمت های رئال مادرید و بارسلونا هستند. در واقع شیاطین سرخ که پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس هستند در سال های اخیر بیشتر از اینکه بابت خریدهای خود منتفع شوند میلیون ها پوند را به جوی آب ریخته اند. تاریخ باشگاه منچستریونایتد به جز موارد خاص پر از بازیکنانی است که با وجود گران بودن هرگز به عنوان ستاره اول باشگاه مطرح نشده اند. داستان از خیلی وقت پیش شروع شد اما در سال های اخیر سران یونایتد باز هم اشتباهات گذشته را تبدیل کردند به این ترتیب که دو بازیکن به نام های پل پوگبا و الکسیس سانچز را بدون هیچ دلیل خاصی تبدیل به گران ترین بازیکن های تاریخ کردند. این دو اکنون در فهرست 10 بازیکن تاریخ دنیای فوتبال جای دارند.

الکسیس دیگر الکسیس نمی شود

در آرسنال الکسیس سانچز ستاره ای قابل توجه بود هر چند در هفته های اخیر حضورش در این تیم چندان چشمگیر نبود. سانچز نخستین بازیکن شیلیایی آرسنال بود اما برای باشگاه منچستریونایتد دومین شیلیایی محسوب می شود. سانچز در مهلت نقل و انتقالات زمستانی به تیم منچستریونایتد پیوست.
این مهاجم جدید و شیلیایی تیم منچستریونایتد بالاترین درآمد را در میان ستاره های لیگ برتر می گیرد. او هفته ای 450 هزار پوند دریافت می کند اما این رقم بسیار بالا قرار نیست ضامن ارائه بهترین عملکرد از سوی او نیست. سانچز در مدت زمانی که برای یونایتد بازی می کند یکی از ضعیف ترین بازیکنان تیمش لقب گرفته است. نه گل می زند و نه گل می سازد(البته او فقط یک گل به ثمر رسانده است. آمار بسیار ضعیفی در پاس دادن صحیح دارد و تا توانسته در مقابل حریفان مختلف توپ از دست داده است. حالا سران یونایتد و به خصوص مورینیو حتما به این فکر می کنند که الکسیس را واقعا می خواستند چکار؟ که در ازای آماری فاجعه بار یکی از نجومی ترین دستمزدهای هفتگی را بگیرد؟ سانچز با آنچه که در آرسنال بود بسیار تفاوت دارد. انگار الکسیس دیگر الکسیس نمی شود. نشانی از آن مهاجم آماده و گلزن وجود ندارد و انگار در راه بین لندن و منچستر گم شده است.

پوگبا باید برود

این ستاره 24 ساله فرانسوی در سال 2016 در ازای 89 میلیون پوند از یوونتوس به منچستریونایتد پیوست تا به گران ترین بازیکن تاریخ فوتبال دنیا تبدیل شود. (رکورد او در سال های بعد از سوی دمبله، کوتینیو، نیمار و امپابه شکسته شد و اکنون پنجمین گران قیمت تاریخ فوتبال است). پوگبا در حالی به یونایتد پیوست که قبلا هم سابقه بازی کردن در این تیم را داشت. سران یونایتد امیدوار بودند او همان ستاره ای باشد که در یوونتوس حسابی جان گرفته بود برای همین او را تبدیل به گران ترین بازیکن دنیا کردند. رویا پردازی درباره او این بود که تبدیل به بهترین بازیکن جهان شود و توپ طلا را هم ببرد ، رویایی که اکنون مد نظر نیمار است. اما هرگز چنین نشد. پوگبا گاهی اوقات درخشید، گاهی اوقات ضعیف بود، گاهی اوقات فاجعه و گاهی اوقات یک بازیکن معمولی. او هرگز حتی به حد و مرزهای بهترین بازیکن دنیا هم نرسید. 89 میلیون پوند هم اینجا به جوی آب ریخته شد. قطعا او در میان 10 خرید ناموفق باشگاه شیاطین سرخ جایگاهی قابل توجه دارد، در واقع از آن دست بازیکن هایی که فقط سرمایه و برنامه های باشگاه را به باد فنا سپرده است.

این روزها اخبار فراوانی پیرامون جدایی این فرانسوی از منچستر شنیده می شود. گفته می شود او درپایان فصل دوباره راهی یوونتوس می شود. او قبلا در یوونتوس ستاره ای بزرگ بود، شاید دوباره در این تیم تبدیل به همان پوگبای قبل از سال 2016 شود.

منبع: اسپورتولوژی/مترجم: هیلدا حسینی خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها