جنگنده‌های رژیم اشغالگر قدس شنبه شب به‌صورت گسترده در حریم هوایی نوار غزه به پرواز درآمدند و چند منطقه را بمباران کردند. صبح دیروز نیز رژیم صهیونیستی با شلیک چند گلوله توپ به مناطقی در غزه دو نفر را شهید و تعدادی را زخمی کرد. گرچه ناظران احتمال شروع یک جنگ تازه را در غزه بعید می‌دانند و می‌گویند در شرایط کنونی رژیم صهیونیستی چنین توانی را ندارد اما به گفته آنان از زمان شروع انتفاضه یاری بیت‌المقدس تاکنون هربار اسرائیل در مقابل اعتراضات گسترده فلسطینی‌ها قافیه را باخته است، تلاش کرده با حمله به غزه آن را جبران کند . مقامات حماس هشدار می‌دهند عواقب هرگونه حمله سراسری به غزه متوجه رژیم صهیونیستی خواهد بود .
کد خبر: ۱۱۲۳۵۳۴

شبکه خبری المیادین بامداد دیروز در خبری فوری به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد، حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه از سر گرفته شد و صدای انفجارهایی در این منطقه به گوش میرسد. بر اساس این گزارش، جنگنده‌‌های اسرائیلی بار دیگر پایگاه صلاحالدین را که متعلق به نیروهای مقاومت است در جنوب شهر غزه هدف قرار دادند و ضد هوایی نیروهای مقاومت نیز به مقابله با آنها پرداختند . همچنین رسانههای رژیم صهیونیستی بامداد دیروز اعلام کردند آژیر خطر حمله موشکی برای سومینبار در شهرکهای صهیونیست نشین «سدیروت» و «شاعر هنیگف» به صدا درآمد.

4 شهید و مجروح

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا کنون تلفاتی در پی نداشته است. به گفته اشرف القدره فقط دو مجروح فلسطینی بهدلیل اصابت ناشی از حمله هوایی اسرائیل، به بیمارستان النجار در نوار غزه منتقل شدند. این درحالی است که گفته میشود در حمله توپخانهای بامداد دیروز دو فلسطینی شهید و دو نفر دیگر نیز مجروح شدند. به گزارش مرکز اطلاعرسانی فلسطین، توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی چهار جوان فلسطینی را در شرق رفح هدف قرار داد که طی آن دو جوان زخمی شده و دو جوان دیگر شهید شدند.

عصر شنبه 28 بهمن، رسانههای صهیونیستی اعلام کردند بر اثر انفجار یک بمب در مرز شرقی نوار غزه با فلسطین اشغالی (شهر خان یونس) چهار نفر از نظامیان این رژیم زخمی شدند که حال دو نفرشان وخیم گزارش میشد. این نظامیان صهیونیست برای پایین کشیدن پرچمی که توسط جوانان فلسطینی معترض در نقطه یاد شده کار گذاشته شده بود، اعزام شده بودند. بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر رژیم صهیونیستی این اتفاق را خطرناک توصیف و تهدید کرد به آن پاسخ سختی خواهد داد. رووین ریولین، رئیسجمهور این رژیم نیز گفت: در قبال اتفاقی که برای نظامیان ما رخ داد، سکوت نخواهیم کرد.

حمله با چراغ سبز آمریکا

عبداللطیف القانوع، سخنگوی حماس در واکنش به این حملات اعلام کرد: حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه با چراغ سبز آمریکا و پس از تصمیمات اخیر انجام شد. وی گفت: مقاومت اجازه تحمیل معادلات جدید یا صادر کردن بحرانهای داخلی رژیم اسرائیل مانند فساد سرانش را نخواهد داد، این سیاستی شکستخورده است. حازم قاسم، دیگر سخنگوی حماس نیز مسئولیت کامل این حملات را بهعهده رژیم صهیونیستی دانست.

از سوی دیگر کمیتههای مقاومت مردمی فلسطین اعلام کرد هرگونه حماقت رژیم صهیونیستی در قبال نوار غزه به زیان این رژیم تمام خواهد شد. مقاومت دست بسته نخواهد ماند و حق واکنش به دشمن صهیونیستی و بازداشتن آن از جنایتها و تجاوزاتش را دارد.

حمله به غزه برای فرار از اتهام فساد

شنبهشب هواپیماهای رژیم صهیونیستی حمله به غزه را از سرگرفتند . این رژیم در صورت تداوم این حملات میتواند یک جنگ دیگر را برغزه تحمیل کند . در این زمینه و بخصوص آینده این گونه حملات با مصیب نعیمی، کارشناس مسائل خاورمیانه گفتوگو کردیم که میخوانید:

حملات اخیر جنگندههای رژیم صهیونیستی به نوار غزه با چه هدفی صورت میگیرد؟

همه تحولات منطقهای تاثیر خود را در رژیم صهیونیستی میگذارد. بعد از سقوط هواپیمای جنگنده این رژیم از سوی سوریه، شرایط جدیدی برای مقامات صهیونیستی بهوجود آمد. دولت سوریه اعلام کرد اگر این حملات ادامه پیدا کند، پاسخ شدیدتری را به اسرائیل خواهد داد. به نظر میرسد وضعیت کنونی خارج از کنترل و سلطه رژیم صهیونیستی باشد، چون با وجود واکنشی که خود نشان دادند اما دیگر پیگیر ادامه ماجرا نشدند. چون از سوی سوریه و همپیمانان سوریه مورد تهدید قرار گرفتند. البته با پاسخ ندادن اسرائیل به سقوط هواپیمای اف- 16 به سوریه، پیشبینی میشد رژیم صهیونیستی برای فرافکنی و انحراف اذهان عمومی ساکنان سرزمین اشغالی، دست به اقدام دیگری بزند. حادثه انفجار بمبی که باعث مجروح شدن چهار اسرائیلی شد، بهانه را به دست مقامات رژیم صهیونیستی داد تا عملیاتی را علیه نوار غزه و ساکنان آن پی ریزی و اقدام به بمباران این منطقه کنند. اما به هر صورت به نظر نمیرسد این روند چندان تداوم داشته باشد، چون اثرات و تبعاتی دارد که رژیم صهیونیستی تحمل آن را ندارد.

آیا مطرح شدن بحث فساد نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز میتواند یکی از بهانهها برای حمله به نوار غزه باشد؟

بله، این روزها نتانیاهو در معرض اتهامهای سنگین قرار دارد و روال و شیوه روال رژیم صهیونیستی این است که وقتی در عرصه داخلی با یک بحران روبهرو میشود برای انحراف افکار عمومی توجهها را به مسائل دیگری معطوف میکند تا ساکنان فلسطین اشغالی را از خطر بزرگتری بترساند. اساسا ادامه حیات این رژیم با ایجاد تنش و بحران است و اسرائیل نمیتواند فعالیتهای خود را در فضایی آرام پی بگیرد. بنابراین بحث بمباران غزه در ادامه مسیر ایجاد تشنج و بحران آفرینی منطقه برای انحراف افکار داخلی و خارجی نسبت به اتفاقاتی است که در سطح امور اجرایی رژیم صهیونیستی در حال شکل گیری است.

واکنش مقاومت غزه نسبت به این اتفاق چگونه بود؟

مقاومت غزه در این زمنیه بیانیههایی صادر و اعلام کرد اگر این حملات ادامه پیدا کند و باعث کشتار غیر نظامیان شود، قطعا پاسخ سختی به رژیم صهیونیستی خواهد داد.
خبرها حاکی است که برخی از شهرکنشینها از بیم واکنش مقاومت فلسطینی در پناهگاه خوابیدند. همین مساله باعث خواهد شد رژیم صهیونیستی از پیامدهای ادامه چنین اقداماتی بهراسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها