معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: جهت‎گیری دولت به سمت پیشرفت و تحقق بیشتر دستاوردها و پاسخگویی به مطالبات مردم است، بنابراین باید کارآمدی دولت را ارتقا دهیم.
کد خبر: ۱۱۱۹۱۶۱
ابتکار: باید کارآمدی دولت را ارتقا دهیم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، معصومه ابتکار عصر امروز در شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: نظامی که مبتنی بر اصول و مبانی دینی و از رأی مردم برخوردار باشد می‎تواند بیشترین کارآمدی را در اثربخشی و بهبود کیفیت زندگی مردم داشته باشد و شادی و نشاط و امید را به وجود آورد.

وی با بیان اینکه باید فضای امید و نشاط در جامعه ارتقا داده شود، تصریح کرد: توجه به مسائل اقتصادی و اشتغال از اهمیت بسیار ویژه‎ای برخوردار است، دولت طرح‌های اشتغال را در اولویت قرار داده است.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به اینکه در حوزه زنان دو نگاه ویژه وجود دارد، افزود: نرخ بیکاری زنان تحصیل‌کرده دو برابر آقایان است، زنانی که سرپرست خانواده هستند یا مسؤولیت هزینه زندگی بر عهده آنهاست نیاز و ضرورت برای اشتغال آنها زیاد است در این دو زمینه دولت جهت‎گیری خوبی دارد.

ابتکار گفت: در حوزه زنان و خانواده بر اساس سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و تکالیفی که در ماده 101 و 102 قانون ششم وجود دارد نگاه متعادل جنسیتی در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‎ها باید لحاظ شود، همه دستگاه‌های اجرایی در این زمینه مسؤولیت دارند.

وی با بیان اینکه باید نگاه متعادل و عدالت‌محور برای زنان و مردان وجود داشته باشد، اظهار کرد: اگر آمار تفکیک جنسی را داشته باشیم در دسترسی به فرصت‎ها می‎توانیم اقدامات بهتری انجام دهیم.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: آمار دختران بازمانده از تحصیل در خیلی از مناطق خصوصاً استان گلستان و مناطق شمالی به خاطر تأثیر نگاه قومیتی بیشتر از پسران است.

ابتکار بیان کرد: در حوزه بهداشت بانوان و توجه به ضرورت آموزش‎های قبل از ازدواج، حین ازدواج و بعد از ازدواج مسائل مهمی است که در حفظ و توجه به خانواده مورد تأکید قانون برنامه است، ما باید تلاش کنیم برنامه‎ریزی متعادل را برای زنان و مردان در سطح کشور و مناطق مختلف نهادینه کنیم.

وی از امضای تفاهم‎نامه سند توسعه زن و خانواده در استان گلستان خبر داد و گفت: ما می‎خواهیم عقب‎ماندگی‎هایی که در گذشته بوده برطرف کنیم و در جهت پویایی و بهبود شرایط جامعه حرکت کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: در ماده 102 سیاست‌های کلی خانواده است که چگونه می‎توانیم خانواده ایرانی را در مقابل آسیب‎ها حفاظت کنیم باید در این زمینه تقسیم کار صورت بگیرد گفتگوی خانواده و بین نسلی را در استان گلستان کلید ردیم و این تلاش فراگیر است که بتوانیم نهاد خانواده و انسجام و معیار خانواده سالم را ارزیابی کنیم و برای آن شاخص‌ها برنامه‎ریزی درست داشته باشیم.

ابتکار با تأکید بر اینکه باید صدای مطالبات نسل جوان بیش از پیش بشنویم و پاسخگویی به این مطالبات داشته باشیم، ابراز کرد: دولت دوازدهم در این زمینه یکی از مهم‌ترین سیاست‌های که دنبال می‌کند توجه به موضوع زنان، جوانان، اقوام و اقلیت‎ها در عرصه‌های مختلف مدیریتی بر اساس شایستگی و توانمندی است.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری و ابلاغ رئیس ‎جمهور ‎تا پایان این دوره چهارساله باید 30 درصد مدیریت دولت در اختیار بانوان توانمند قرار بگیرد، این انتصابات نباید در روزهای آخر اتفاق بیفتد.

ابتکار با تأکید بر اینکه کارآمدی در دولت برای ما اصل است، گفت: ما نمی‌خواهیم بانویی مسئولیت بگیرد اما از عهده آن برنیاید این فرصت، مطالبه و انتظار است که باید در اختیار بانوان قرار داده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها