انقلاب نسل جدید خودران‌های جنرال‌موتورز

رانندگی بدون فرمان و پدال!

بتازگی جدیدترین نسل خودروهای خودران جنرال‌موتورز طی نشستی خبری معرفی شد. این خودروی خودران که چهارمین نسل از کروزهای جنرال‌موتورز محسوب می‌شود، تا سال آینده وارد ناوگان حمل‌ونقل شهری آمریکا خواهد شد. گفتنی است جنرال‌موتورز در سال 1395/ 2016 با خریداری استارتاپ کروز اتومیشن به‌طور جدی پا به عرصه‌ تولید خودروهای خودران گذاشت و اکنون در همین مدت موفق به ساخت خودرویی تماما خودران شده که هیچ کنترلگر مکانیکی و دستی از جمله پدال و فرمان ندارد و حتی درهای خودرو نیز خودبه‌خود باز و بسته می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۱۴۱۰۴
رانندگی بدون فرمان و پدال!

پیش از ورود این خودروهای تماما خودران به خیابانهای شهری باید تائیدیه فدرال از اداره ملی امنیت ترافیک بزرگراه (NHTSA) اخذ شود. البته NHTSA نیز در پی رونمایی خودروی مذکور اعلام کرد جنرالموتورز برای دریافت مجوز ورود 2500 خودروی خودران به ناوگان حملونقل شهری اقدام کرده است. جنرالموتورز همچنین سعی دارد تائیدیه سطح 5 خودروهای خودران را برای این خودرو دریافت کند که بالاترین سطح خودروهای هوشمند بهحساب میآید. این شرکت همچنین در حال رایزنی با ایالاتی است که قوانین مربوط به تردد خودروهای خودران در آنها تصویب شده و به اجرا درآمده است تا هرگونه مغایرت احتمالی خودروهای خودران خود را با قوانین موجود تا حداکثر سال آینده برطرف کند. برای مثال طبق قوانین موجود، خودروهای خودران جنرال موتورز باید مجهز به کیسههوای نصبشده در فرمان باشند. این درحالی است که کروزکنترل جدید جنرالموتورز فرمان ندارد و درعوض این شرکت قصد دارد ایمنی لازم را با تعبیه کیسه هوای جانبی تأمین کند.

جنرالموتورز اطمینان داده است خودروی خودران تازهساخت این شرکت بهدلیل برخورداری از امنیت فوقالعاده بالا هیچ خطری برای مسافران خودرو و عابران یا دیگر خودروها نخواهد داشت. سیستم نرمافزاری و سختافزاری این خودرو از همان ابتدا بهصورت یکپارچه و در راستای هم تولید شدهاند و تمام حالتهای خطا در تکتک سیستمها آزمایش و نواقص شناساییشده برطرف شدهاند. از همینرو جنرالموتورز با قاطعیت ادعا دارد که خودروی مذکور از ایمنترین خودروهای هوشمند جهان است که با وجود حذف همه کنترلگرهای دستی هیچ خطری ایجاد نمیکند.

خودروی مذکور به 21 رادار، 16 دوربین و پنج لیدار مجهز است. لیدار فناوری جدیدی در خودروهای خودران است که با استفاده از نور لیزر قادر به مشاهده اجسام و موانع نزدیک است. مسافران تاکسیهای خودران جنرالموتورز حتی میتوانند سیستم پخش صوتی خودرو را از پیش روی موج رادیویی دلخواهشان تنظیم کنند. این خودرو پس از استقرار در ایستگاههای شهری از طریق اپلیکیشن موبایل در ایالتهای مجاز قابل دسترسی خواهد بود.

منبع: Business Insider

مترجم: صدف دژآلود

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها