علی رامز پیشکسوت سینما و تئاتر، پس از گذراندن یک دوره طولانی بیماری، ساعتی قبل بر اثر کهولت و نارسایی کبد، در سن ۹۰ سالگی دار فانی را وداع گفت.
کد خبر: ۱۱۰۷۶۰۲
درگذشت بازیگر پیشکسوت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، علی رامز بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ایران عصر امروز پنجشنبه 7 دی در منزل خود درگذشت.

هادی مرزبان کارگردان با سابقه تئاتر ایران و خانواده علی رامز اعلام کردند که این هنرمند پیشکسوت پس از گذراندن دوره طولانی بیماری ساعتی قبل بر اثر کهولت و نارسایی کبد، در سن 90 سالگی در منزل خود دار فانی را وداع گفت.

علی رامز در سال 1306 در تهران متولد شد. وی پس از گذراندن دوره دبستان به دبیرستان صنعتی تهران (ایران و آلمان سابق) وارد شد و بواسطه آشنایی با افرادی چون عزت‌الله انتظامی و زنده یاد هوشنگ بهشتی به تئاتر تهران آن زمان راه پیدا کرد. در سال 1327 دوره کلاس تئاتر زنده یاد عبدالحسین نوشین را گذراند که پس از 8 ماه به تعطیلی گرایید.

زنده یاد رامز پس از فارغ التحصیل شدن در رشته برق در سال 1328 وارد مدرسه پست و تلگراف و تلفن شد و پس از 2 سال در سال 1330 وارد خدمت وزارت و از آنجا به شرکت مخابرات ایران منتقل شد. طی سال‌های خدمدت موفق به دریافت دیپلم ششم ریاضی شد و در سال 1347 به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران راه یافت. در سال 1351 با درجه شاگرد اولی تحصیلات را به پایان رساند و در همان سال موفق به اخذ بورس تحصیلی از کشور بلژیک گردید.

وی در طول مدت اشتغال تنها توانست در 2 فیلم سینمایی و چند برنامه تلویزیونی و یک نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» به کارگردانی زنده یاد حمید سمندریان شرکت کند. در سال 1360 بازنشسته شد و از آن پس به صورت دلخواه به کار خود ادامه داد. زنده یاد رامز در طول فعالیت هنری خود موفق به حضور در چندین فیلم سینمایی، چندین تئاتر و سریال‌های متعدد تلویزیونی از جمله «امیر کبیر»، «وزیر مختار»، «مرغ حق»، «یکی از این روزها»، «پاییز بلند»، «شمارش معکوس»، «محاکمه»، «عبور از خط سرخ» و «قضیه اوپنهایمر» شد.

علی رامز در تمامی نمایش‌های کارگردانی شده توسط هادی مرزبان به عنوان بازیگر حضور داشته و بیش از 30 سال با گروه تئاتر «حرکت» همکاری مستمر داشته است.

مراسم تشییع و خاکسپاری این هنرمند فقید متعاقبا اعلام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها