مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت:​ با متخلفان حامل پسماندهای بیمارستانی به روش غیر اصولی برخورد می شود.
کد خبر: ۱۱۰۳۲۲۹
برخورد با متخلفان حامل پسماندهای بیمارستانی
به گزارش جام جم آنلاین؛ کیومرث کلانتری در گفت و گو با صدا و سیما، گفت:​ پسماندهای بیمارستانی جزو زباله ها و پسماندهای پزشکی هستند که جمع آوری آن بر عهده وزارت بهداشت بوده و دستگاه نظارتی بر این موضوع، سازمان حفاظت محیط زیست است.
وی افزود: ​وزارت بهداشت در سطح بیمارستان ها در ابتدای امر، زباله ها را بی خطر کرده و پس از آن زباله ها تبدیل به پسماند عادی می شوند و تحویل ماشین های حمل زباله که مختص به شهرداری است داده شده و پسماندها در سایت پسماند شهری بصورت ایزوله دفن بهداشتی می شوند.
کلانتری ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست وظیفه دارد که بر همه گروههای پسماند نظارت داشته باشد اما ما بر پسماندهای بیمارستانی و مدیریت آن تاکید ویژه ای داریم.
مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به پساب های بیمارستانی نیز تصریح کرد:​مدیریت پساب های بیمارستانی نیز یکی دیگر از موضوعات مهم سازمان حفاظت محیط زیست است و پساب ها در ابتدا باید تصفیه و بعد از تصفیه به سیستم فاضلاب شهری وصل شوند
وی گفت: پسماندهای بیمارستانی باید با مقررات خاصی حمل شوند به صورتی که در بیمارستان ها در زمان تفکیک در کیسه های نایلونی زرد رنگ قرار می گیرند و بعد از جمع آوری به سایت پسماندهای شهری انتقال داده می شوند.
کلانتری افزود: در صورت هرگونه تخلف در مورد پسماندهای بیمارستانی و نحوه انتقال و دفن آن سازمان حفاظت محیط زیست هیچ گونه چشم پوشی با تخلف متخلفان نداشته و قطعا با آنان برخورد خواهد کرد.
مدیرکل محیط زیست استان تهران در پایان با اشاره به اینکه حاضر است همراه با دوربین صدا و سیما برای پایش زباله های بیمارستانی همراه باشد گفت: بعنوان مدیرکل محیط زیست استان تهران و یک دستگاه نظارتی با همراه شدن دوربین خبری صدا و سیما و پایش محسوس انتقال زباله های بیمارستانی از مبدا تا مقصد موافق بوده و قول می دهم با صدا و سیما همراه باشم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها