پنج داعشی قلابی که با حمله مسلحانه به ایستگاه هلال‌احمر، دست و پای امدادگران را بسته و دو دستگاه آمبولانس را به سرقت برده بودند در جلسه دادگاه درخواست تخفیف کردند.
کد خبر: ۱۱۰۲۲۹۵
سارقان داعش نما

به گزارش جام‌جم، ساعت 5 صبح 12 آذر 94 وقوع سرقت مسلحانه از ایستگاه هلال‌احمر در آزادراه تهران ـ قم به پلیس اطلاع داده شد.

پنج سارق مسلح به کلاشینکف پس از ورود به ساختمان ایستگاه، خود را عاملان داعش معرفی کردند و با تهدید به قتل، دست و پای هشت امدادگر و یک کارمند را بستند و تمام تجهیزات مخابراتی، 400 کیلوگرم آلومینیوم داخل انبار و دو دستگاه آمبولانس را دزدیدند و متواری شدند. ماموران پس از یک روز، هر پنج سارق سابقه‌دار را دستگیر کردند و با تکمیل بازجویی‌ها، پرونده برای رسیدگی در اختیار شعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی کیخا قرار گرفت.

صبح دیروز، در ابتدای جلسه محاکمه، امدادگران ایستگاه گفتند: «روز حادثه داخل ساختمان بودیم که ناگهان پنج نفر وارد شدند و دست و پایمان را بستند. بعضی‌هایشان اسلحه داشتند و می‌گفتند داعشی‌اند و با تهدید به قتل، سه ساعت ما را به گروگان گرفتند.» سپس هر کدام از متهمان در جایگاه ایستادند.

ابتدا امیر گفت: «ما در یک گاراژ خرید ضایعات، نقشه سرقت را کشیدیم. پس از ورود به ساختمان، خود را داعشی معرفی کردیم. سپس دست‌و‌پای کارمندان را بستیم و سراغ وسایل رفتیم. 400 کیلوگرم آلومینیوم را به مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان فروختیم و فقط نفری 300 هزار تومان به هر کدام‌مان رسید. دو دستگاه آمبولانس را هم در یک گاراژ پارک کردیم. از جرمی که مرتکب شدم پشیمانم و توبه کرده‌ام.»

متهم دیگر نیز گفت: «من نمی‌دانستم قرار است از ایستگاه هلال‌احمر سرقت کنیم، اما وقتی به آنجا رفتیم، بچه‌ها گفتند دست خالی برنگردیم.»

سایر متهمان نیز محاکمه شدند. در پایان قضات برای صدور رای وارد شور شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها