بیمارستان صحرایی نبی اکرم‌(ص) در سواحل مکران و پسابندر شهرستان کنارک دایر شد‌. این بیمارستان 32 تختخوابی دارای تخصص‌های مختلف شامل جراحی، بیهوشی، داخلی، متخصص پوست و روان شناسی در دو گروه بهداشت و پزشکی است. محوریت اصلی ما در این رزمایش بحث پیشگیری و غربالگری بیماری‌های مختلف از نظر بیمارهای تغذیه و بیماری زنان بود و ‌روزانه بیش از 1500 نفر در بیمارستان ویزیت شدند.
کد خبر: ۱۱۰۲۰۹۶
لزوم غربالگری بیماری زنان

شایع‌ترین بیماری‌ها در منطقه کنارک مربوط به سوءتغذیه در کودکان و کم خونی، گوش و حلق وبینی بود‌. بیشتر بزرگسالان مراجه‌کننده نیز از بیماری‌های روحی و ارتوپدی رنج می‌بردند.

همچنین تیم‌های پزشکی و دامپزشکی در خارج از بیمارستان برای آموزش‌های پزشکی و بهداشتی به منظور کنترل بیماری‌های شپش و گال در روستاها اعزام شدند. در همین راستا به توزیع بسته‌های بهداشتی شامل شامپو، شانه و صابون‌های مخصوص مبارزه با این نوع بیماری‌ها پرداختند.

بیماری‌هایی هم که نیازمند پیگیری درمان بودند نیز با تشکیل پرونده پزشکی به بیمارستان نیروی هوایی ارتش در بندرعباس و تهران اعزام شدند.

غربالگری و بیماری زنان اولویت کار اداره بهداشت و درمان نیروی هوایی در رزمایش بزرگ محمد رسول‌الله(ص) بود‌. در همین زمینه، کلینیک بیماری‌های زنان باحضور متخصصان زنان و زایمان، بیماری‌های مجاری ادراری وکلیه دایر شد تا بتوان‌ همزمان با درمان، آموزش‌های لازم را برای پیشگیری از این نوع بیماری‌ها ارائه کرد.

علاوه براین، غربالگری‌های قد و وزن نیز میان نوجوانان و کودکان انجام شد و بیشترین بیماری در کودکان مربوط به امورتغذیه و گوارشی بود. از همین رو بسته‌های غذایی و داروهای تقویت‌کننده برای پیشگیری توزیع شد.

ناخدایکم دکتر محمدرضا نقوی

جانشین اداره بهداشت و درمان نیروی دریایی راهبردی ارتش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها