کشورهای بسیاری در دنیا به دلیل بالا بودن سرانه‌ تولید ناخالص داخلی‌شان ثروتمند محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۹۷۸۷۶
ثروتمندترین کشورهای دنیا + عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از کجارو، برخی از کشورهای جهان به دلیل شاخص‌های اقتصادی در رده ثروتمندترین کشورهای دنیا قرار دارند.
۱۰. عربستان سعودی

دلیل ثروتمند بودن عربستان همان طور که می‌دانید نفت است. اقتصاد این کشور بر پایه‌ نفت و گاز بنا گذاشته شده و سرانه‌ تولید ناخالص داخلی آن ۵۳۶۲۴ دلار است.
۹. سوئیس

سوئیس زیباترین کشور دنیا جزو ثروتمندترین‌های هم محسوب می‌شود. سرانه‌ تولید ناخالص ملی سوئیس ۵۶,۰۰۰ دلار است.
۸. آمریکا

جمع ثروت شخصی در آمریکا ۶۳/۵ تریلیون دلار بوده و این کشور از نظر شاخص جینی (شاخصی اقتصادی برای محاسبه‌ی توزیع ثروت در میان مردم) چهارمین کشور با بالاترین درآمدهای فردی است. تولید ناخالص داخلی در این کشور ۹۱۴/۱۷ تریلیون دلار بوده و بزرگ‌ترین بورس جهان متعلق به آمریکا است.
۷. هنگ‌کنگ

هنگ‌کنگ به دلیل شاخص بالای تولید ناخالص داخلی جزو ثروتمندترین‌ها و پیشرفته‌ترین‌های دنیا است. این دولت شهر که در واقع منطقه ویژه چین محسوب می شود دارای بازار اختصاصی مالی بین‌المللی است.
۶. نروژ

نروژ از نظر صادرات بهترین است و مواردی چون گاز، نفت خام و نفت تصفیه شده را صادر می‌کند. جمعیت اندک ۴/۹۷ میلیون نفری این کشور از این همه درآمد بهره‌ فراوان می‌برند و در سطح رفاهی مناسبی زندگی می‌کنند. سرانه‌ تولید ناخالص داخلی نروژ ۶۷۴۴۵/۲۰ دلار است.

۵. کویت

کویت هم جزو کشورهایی است که ثروتش را مدیون تولید نفت خام به میزان ۱۰۲ میلیارد بشکه و سرانه‌ی تولید ناخالص داخلی ۷۰۹۱۳/۵۶ دلار است.
۴. برونئی

برونئی کشوری است در جنوب شرقی آسیا با سرانه‌ تولید ناخالص داخلی ۷۲۳۷۰/۴۵ دلار که با صادرات نفت و گاز توانسته است جزو ثروتمندترین‌ها در دنیا باشد.
۳. سنگاپور

دولت شهر سنگاپور یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها از نظر گردشگری است.سرانه‌ تولید ناخالص داخلی در سنگاپور ۷۰۵۹۸/۱۰ دلار است.
۲. لوکزامبورگ

لوکزامبورگ دومین کشور کوچک و ثروتمندترین کشور دنیا بوده و سرانه‌ تولید ناخالص ملی در این کشور ۹ برابر میانگین جهانی یعنی ۹۷۶۲۲ دلار است.
۱. قطر

قطر رتبه‌ اول در این فهرست را دارد و این مقام را مدیون منابع غنی نفتی و گازی‌اش است.سرانه‌ تولید ناخالص داخلی این کشور ۱۴۰۶۴۹ دلار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها