در اعتراض به دریافت عوارض ۱۰ دلاری از زائران ایرانی

پرواز ایرلاین‌های ایرانی به فرودگاه نجف متوقف شد

تمامی ایرلاین‌های ایرانی در اعتراض به افزایش هزینه‌های مختلف پروازی و دریافت عوارض ۱۰ دلاری از زائران ایرانی، تا اطلاع ثانوی به این فرودگاه پرواز نمی‌کنند؛ فرودگاه بغداد برای مسیر رفت و برگشت مسافران ایرانی تعیین شده است.
کد خبر: ۱۰۹۷۴۶۲
پرواز ایرلاین‌های ایرانی به فرودگاه نجف متوقف شد

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، تمامی ایرلاین های ایرانی از فردا (دوشنبه ششم آذر) تا اطلاع ثانوی پروازهای خود را به فرودگاه نجف اشرف متوقف کردند.

دلیل این اقدام ایرلاینهای ایرانی هزینه‌های اضافی همانند افزایش پول بنزین هواپیما، دریافت 5 دلار بابت هندلینگ، دریافت مبلغ 10 دلار از زائران به عنوان عوارض ورود و ...عنوان شده است.

بنابراین از این پس تمامی ایرلاین های ایرانی مسافران خود را به فرودگاه بغداد رهسپار خواهند کرد و مسیر بازگشت مسافران ایرانی نیز از همین فرودگاه تعیین شده است.

غالب مسافران کشور عراق را زائران ایرانی عتبات عالیات تشکیل می‌دهند که تا امروز بخشی از آنها از مسیر فرودگاه نجف به این سفر عزیمت می‌کردند اما از این پس مقصد رفت و بازگشت زائران تا اطلاع ثانوی از فرودگاه بغداد انجام می‌گیرد.

بسیاری از مسافران ایرانی به کشور عراق نیز در سنوات گذشته از پرداخت وجه 10 دلاری بابت عوارض ورود گلایه داشتند و آن را هزینه‌ای غیر منطقی و بیشتر از قیمتهای مصوبه سایر فرودگاهها عنوان کرده بودند.

پیشتر نیز ایرلاین های ایرانی در مقطعی اخطارهایی را بابت عدم پرواز به فرودگاه نجف اعلام کرده بودند و مسئولان ذیربط طرف مقابل نیز قول هایی بابت مساعدت داده بودند اما تغییرات محسوسی نسبت به مسائل پیش آمده در هزینه‌های فرودگاه نجف انجام نگرفت و ایرلاین های ایرانی سرانجام تصمیم خود برای عدم پرواز به فرودگاه نجف را قطعی کردند و این مهم از فردا تا اطلاع ثانوی انجام می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها