برخی منابع خبری از زنده بودن پسر نوجوان بیوه سفید پس از حملات هوایی ائتلاف آمریکایی در سوریه خبر دادند.
کد خبر: ۱۰۹۴۱۰۸
جلاد ۱۲ ساله داعش زنده است+ عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ منابع خبری اعلام کردند «جو جو»، پسر نوجوان تروریست معروف داعش (بیوه داعشی) که پیش از این گفته می شد در حملات هوایی ائتلاف ضدداعش کشته شده، هنوز زنده است و در اردوگاه های داعش آموزش داده می شود.

«جو دیکسون»، معروف به جوجو، پسر نوجوان سالی جونز است. سالی جونز که در سال 2013 برای پیوستن به گروه تروریستی داعش به همراه پسر 12 ساله اش به سوریه سفر کرد در حملات هوایی آمریکا در ماه ژوئن سال جاری میلادی به هلاکت رسید. برخی گزارش ها نیز از احتمال کشته شدن پسر او در این حمله هوایی خبر دادند چرا که مادرش همیشه از وی به عنوان یک سپر انسانی استفاده می کرد.

با این حال، برخی منابع خبری به روزنامه تلگراف گفتند پسر بیوه سفید در 35 کیلومتری روستای الشفاء، نزدیک مرز شرقی سوریه با عراق مشاهده شده است.

گروه تروریستی داعش در ماه آوریل با انتقال جوجو و تعدادی از کودکان خارجی عضو داعش از رقه به دیرالزور، درصدد استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی بوده است. عده‌ای نیز ادعا کردند او از سال 2015 و پس از کشته شدن «جنید حسین» همسر سالی جونز، از مادرش جدا شده و تا هفت ماه گذشته با نام مستعار «حمزه» در اردوگاه های داعش واقع در شمالی سوریه تحت آموزش بود.

سالی جونز، یکی از اتباع شهر کنت انگلیس در سال 2013 به همراه همسر و پسرش به سوریه فرار کرد و پس از آنکه نام خود را به «سکینه حسین» تغییر داد، به گروه تروریستی داعش ملحق شد. جونز همچنین به «ام حسین» و «بیوه سفید» نیز شهرت داشت. همسر او که به جنید حسین تغییر نام داده بود در بخش دیجیتال گروه تروریستی داعش فعالیت داشت. او در سال ۲۰۱۵ به دنبال حملات هوایی ائتلاف آمریکایی در سوریه به هلاکت رسید و از آن پس بود که به جونز لقب «بیوه سفید» را دادند. جوجو نیز به بازیگر اصلی فیلم‌های تبلیغاتی این گروه تروریستی تبدیل شده است.

بیوه سفید در حال حاضر، یکی از سرکردگان گُردان زنان داعشی بود و وظیفه جذب زنان اروپایی به این گروه تروریستی را داشت. سالی جونز 50 ساله از بدترین تروریست‌های انگلیسی به حساب می‌آمد و از طریق شبکه‌های اجتماعی در ماه رمضان از زنان گلاسو، لندن و کاردیف خواسته بود به حملات تروریستی در انگلیس اقدام کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها