نقش تغذیه در هنگام آلودگی هوا

بهترین راه دفع سموم از بدن از طریق مصرف مایعات بوده البته باید توجه داشت مایعات تنها شامل آب نیست بلکه آش،سوپ، خورشت ،لبنیات، میوه و سبزیجات همه در دسته مایعات قرار میگیرند و برای کاهش تاثیر آلاینده های محیطی در بدن باید مایعات مصرف شوند که حاوی آنتی اکسیدان باشد و مانع از فعالیت رادیکال آزاد و تخریب سلول ها شوند.
کد خبر: ۱۰۹۱۱۱۰
نقش تغذیه در هنگام آلودگی هوا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه سلامت،‌ میوه و سبزیجات علاوه بر اینکه در دسته مایعات قرار دارندآنتی اکسیدان بالایی داشته و فیبرموجود در آن نیز سبب خروخ آلاینده ها از بدن میشود.

ماهی نیز بدن را پاکسازی میکند و به دلیل اینکه حاوی امگا3..سلنیوم..ید..آهن..روی..منیزیم است جهت کاهش تاثیر آلاینده هابر بدن مصرف آن بسیار توصیه میشود.

مصرف لبنیات به ویژه ترکیب ماست با ادویجاتی همچون فلفل، زردچوبه، زنجبیل و دارچین به دلیل آنکه حاوی مواد آنتی اکسیدانی فراوانی است در زمان بروز آلودگی هوا و کاهش تاثیر آن در بدن توصیه میشود از طرفی ادویجات چند ده برابر میوه و سبزیجات آنتی اکسیدان داشته و تنها در افرادی که آلرژی دارند مصرف آن توصیه نمیشود.

مصرف آجیل نیز برای رفع آلودگی در بدن حائز اهمیت بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

در زمان آلودگی هوا در کلان شهر ها فلزات سنگین همچون سرب، جیوه، آرسنیک، کادمیوم و آلومینیوم ایجاد میشود و در زمانیکه بدن مادارای ریزمغذیهایی همچون آهن ، ید ، روی ، منیزیم و سلنیوم باشد اجازه فعالیت به این فلزات سنگین توسط بدن داده نمیشود.

کسانی که فقر آهن ید سلنیوم در بدن داشته باشند بیشتر تحت تاثیر آلاینده های محیطی و آلودگی هوا قرار میگیرند.

تغذیه در هر شرایطی باید به صورتی باشد که روزانه مصرف میوه، سبزی، غلات ، حبوبات، گوشت ،لبنیات و آجیل در رژیم غذایی وجود داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها