این خودروی فوق العاده و غیر عادی که در سال 1932 توسط مهندسان فورد طراحی شده در واقع یک خودرو کارگاهی بوده که براساس تلفیق شاسی یک فورد آنتیک با موتور فراری ساخته شده است.
کد خبر: ۱۰۹۰۶۸۲
خودروی آنتیک و آتشین +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از دیجیاتو، این خودروی فوق العاده و غیر عادی که در سال 1932 توسط مهندسان فورد طراحی شده در واقع یک خودرو کارگاهی بوده که براساس تلفیق شاسی یک فورد آنتیک با موتور فراری ساخته شده است.

در حال حاضر این مخلوق عجیب مجهز به یک موتور ۸ سیلندر سه لیتری است که از یک خودروی فراری مدل سال ۱۹۸۹ قرض گرفته شده. با توجه به ویژگی های موتور این وسیله نقلیه و در نظر گرفتن خودروهایی تولیدی فراری قبل از سال 1989، احتمال می رود که قوای محرکه این خودرو متعلق به یک اتومبیل فراری 308 و یا حداقل مشابه آن از سری لانچیا تما باشد.

308 فراری یک خودروی اسپرت دونفره فراری است که بین سال های 1975 تا 1985 تولید شده و از یک موتور 8 سیلندر بهره می برد. نسخه 8.32 لانچیا تما نیز برای اولین بار در سال 1986 رونمایی شد.

خط تولید لانچیا تما که از سال 1984 شروع به کار کرد، مدل ها و موتورهای مختلفی راهی بازار کرده و تا سال 1994 به فعالیت خود ادامه داد.

موتور نسخه 8.32 همانطور که از اسم خودرو مشخص است دارای 8 سیلندر و 32 دریچه بوده و در واقع مدل تغییر یافته از 308 است.

در زمان طراحی و پیاده سازی Fordrrari مهندسان این خودرو خلاقیت و نوآوری فراوانی به خرج داده و این وسیله نقلیه را مجهز به توربوشارژر دوقلو کرده اند.

به این ترتیب قدرت موتور این کوپه به عدد استثنایی ۹۵۰ اسب بخار و دور موتور آن به 8500 دور در دقیقه رسیده است. لوگوهای اسب سرکشی که بر روی بدنه قرار گرفته و رنگ قرمز Vintage Flatz پیکره خودرو در واقع یک نوع ادای احترام خاص به فراری بوده و به نوعی ارتباط با مارانللو (مقر فراری) را نشان می دهد.

اگر با دقت بیشتری به ساختار این خودرو عجیب توجه کنیم متوجه می شویم که علاوه بر موتور متعلق به فراری، لوازم و تجهیزات دیگری نیز دراین وسیله نقلیه مجددا پیاده سازی و جمع آوری شده اند.

به عبارتی این وسیله نقلیه مجموعه جمع آوری شده از تولیدات کمپانی های مختلف به خصوص کمپانی فراری است. از جمله این تجهیزات می توان به سیستم تعلیق و فنربندی مخصوص قسمت پشتی خودرو و جعبه دنده دستی و شش سرعته Tremec به همراه کلاچ مسابقه ای اشاره کرد.

دیسک های ترمز خودرو در هر دو محور جلو و عقب در پشت چرخ های ویژه 18 اینچی پنهان شده اند. این دیسک ها با تایرهای مسابقه ای خودرو و سیستم فنربندی مخصوص مسابقه از برند KW برای تامین پایداری فورراری انتخاب شده اند.

هنوز تصاویری از داخل کابین Fordrrari منتشر نشده است، اما شنیدها حاکی از آن است که ارتقاء گسترده ای نیز در درون اتاقک خودرو رخ داده و در حال حاضر این وسیله نقلیه مجهز به رول کیج و صندلی های مخصوص مسابقه بوده که سرنشین این صندلی ها نیز به وسیله ۵ کمربند مهار کننده محافظت می شود.

همچنین پنجره های اتوماتیک الکتریکی به جای پنجرهای دستی و صفحه آمپر دیجیتالی نیز از دیگر تجهیزات و امکاناتی که به احتمال زیاد در کابین این خودرو به چشم خواهد خورد.

هرچند که به نظر می رسد قیمت ۲۵۰ هزار دلاری برای Fordrrari زیاده روی بوده و بیش از ارزش واقعی خودرو است، اما در واقع سازندگان این خودرو خاص مثل همیشه بر روی خیال پردازی و جاه طلبی طرفدارن خود سرمایه گزاری کرده و در واقع قصد دارند که به خریدار این خودرو القا کنتد که یک کوپه سه درب فایبرگلاس با مشخصات منحصر به فرد را خریداری کرده است.

این خودرو برای اولین بار با عنوان خودرویی که مهندسان فورد در حال کار و طراحی مجدد آن اند در نمایشگاه SEMA در لاس وگاس به نمایش گذاشته شد.

در حال حاضر فروشگاهی با نام MP Classics World واقع در لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا به دنبال یافتن یک مالک جدید برای Fordrrari است.

به عنوان یک نکته نهایی بد نیست بدانید که این اتومبیل در واقع اولین خودروی ترکیبی نیست که از مخلوط فورد وموتورهای فراری استفاده می کند.

پیش از این نیز در دهه ۱۹۷۰ این کمپانی یک رودستر به نام دوکاری طراحی و تولید کرد. این رودستر از بدنه زیبای دوکاری معروف بهره برده اما به موتور 320 اسب بخار 12 سیلندری مجهز بود که از فراری 365 جی تی 2 + 2 قرض گرفته شده بود.

مهندسان طراح فراری 365 جی تی 2 + 2 موتور این خودرو را برای به چالش کشیدن لامبورگینی میورا به شدت خاص طراحی کردند و تنها 387 دستگاه از این خودرو راهی جاده ها شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها