با وجود عرضه خودروهای با کیفیت خارجی و کاهش قیمت آنها هنوز هم بخش قابل توجهی از خریداران خودرو به دنبال محصولاتی اقتصادی با قیمتی کمتر از 40 میلیون تومان هستند. شرکت همراه مکانیک به عنوان اولین مرجع کارشناسی خودرو، با توجه به انجام بیش از 14.000 کارشناسی خودرو در محل، در نظر دارد با توجه به وجود این خلاء در بازار، به معرفی 3 خودرو خوش فروش در بازه قیمتی اعلام شده، بر اساس آمار استخراج شده از بخش فروش ارائه نماید.
کد خبر: ۱۰۹۰۳۳۵
بهترین خودرو تا 40 میلیون تومان

برخلاف تصور، انتخاب بهترین ماشین تو رنج 40 میلیون کار چندان آسانی نیست. عمده تولیدات موجود در این بخش یا از کیفیت و ایمنی بسیار پایینی برخوردارند و یا دارای طراحی قدیمی و بعضا مربوط به یک یا دو دهه قبل هستند. با این حال تصمیم گرفتیم تا به بررسی مزایا و معایب پرفروش ترین خودروهای کمتر از 40 میلیون تومان بپردازیم.

پژو پارس

نزدیک به 17 سال از تولید پژو پارس به عنوان یک سدان لوکس می گذرد. بنابراین واضح است این خودرو که سال هاست بدون تغییر، تولید و عرضه می شود از طراحی به روزی برخوردار نیست. اما آنچه طی این سال ها موجب فروش قابل توجه پژو پارس شده ظاهر جذابتر آن در مقایسه با سایر محصولات داخلی است. در واقع نبود رقیبان جدی خارجی و طراحی ضعیف خودروهای سدان داخلی موجب شده تا پژو پارس علیرغم مشکلات جدی در بخش ایمنی همچنان از فروش بالایی برخوردار باشد.

این خودرو با وجود بهره مندی از دو کیسه هوا، ترمز ABS و سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD تنها از یک ستاره ایمنی برخوردار است. با این حال خریداران اگر به دنبال یک سدان جذاب تر نسبت به سمند، تندر 90، پراید، تیبا و پژو 405 هستند می تواند پژو پارس را به عنوان یکی از گزینه های خود در نظر بگیرند. خوشبختانه به دلیل محبوبیت پژو پارس در بین مردم، فروش این خودرو به صورت دست دوم با ضرر چندانی همراه نخواهد بود.

پژو 206 تیپ 5

پژو 206 از اندک تولیدات اسپرت داخلی است که با قیمتی کمتر از 40 میلیون تومان عرضه می شود و به دلیل طراحی جذاب تر نسبت به محصولات دیگر و البته قیمت مقرون به صرفه تر همچنان طرفداران پر و پا قرصی در میان جوانان دارد. این خودرو با بهره مندی از پیشرانه ای به حجم 1587 سی سی از بیشینه سرعت 193 کیلومتر بر ساعت، شتاب صفر تا 100 کیلومتر 11.4 ثانیه و مصرف سوخت مناسب 6.6 لیتر در هر 100 کیلومتر برخوردار است.

باید اعتراف کرد که پژو 206 با وجود طراحی قدیمی همچنان جذابیت های خاص خود را دارد و برخی اصول طراحی جدید نظیر هماهنگی چراغ جلو و عقب که امروزه در ساخت خودروها رعایت می شود سال ها پیش در پژو 206 اجرا شده است. طراحان ایران خودرو نیز تلاش کرده اند قدیمی بودن طراحی این خودرو را با نصب امکاناتی جدیدتر نظیر 2 عدد کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری، سیستم های پایداری و کمک راننده ABS, EBD و EBA به همراه سیستم قطع سوخت در مواقع اضطراری و سیستم ضد سرقت به همراه قفل مرکزی کمرنگ تر کنند.

رانا

پژو 206 صندوق دار هم اکنون در بازار رسمی به قیمتی نزدیک به 40 میلیون تومان معامله می شود. با این حال اگر به دنبال یک محصول با قیمتی کمتر از پژو 206 مدل SD اما ظاهری شبیه به آن هستید می توانید رانا را به عنوان گزینه ای مناسب انتخاب کنید. این خودرو مجهز به پیشرانه TU5 پژو 206 به حجم 1587 سی سی است که شتاب صفر تا 100 کیلومتر 12 ثانیه ای و مصرف سوخت 6.9 لیتری در هر 100 کیلومتر را امکان پذیر کرده است. رانا هم اکنون در بازار رسمی قیمتی نزدیک به 35 میلیون تومان دارد.

تندر 90

تندر 90 با وجود ظاهری نه چندان دلچسب در مقایسه با قیمت خودرو سایپا و سایر محصولات موجود در بازار نظیر سمند از مزایای مهمی برخوردار است. سمند به عنوان اولین خودروی ملی در سال 81 با معرفی خود جنجال زیادی به پا کرد. این خودرو در همان سال ها نیز از طراحی جذابی برخوردار نبود و امروز نیز پس از 15 سال با همان پلتفرم قدیمی تولید می شود. سمند با وجود فضای بازی که در اتاقک خود برای سرنشینان فراهم می کند وزنی بسیار بالا دارد که موجب محدودیت سرعت آن تا 120 کیلومتر بر ساعت می شود. همچنین، وزن سنگین و پیشرانه قدیمی این خودرو سبب مصرف سوخت بالای آن می گردد. نتیجه آنکه قیمت سمند با توجه به معضلات فراوانی که به همراه دارد چندان مقرون به صرفه نیست.

در مقابل تندر 90 اگرچه ظاهر چندان جالبی ندارد اما به لطف طراحی مناسب مهندسان رنو از فضای جاداری چه در اتاقک و چه در صندوق عقب برخوردار است. همچنین وزن بسیار کمتر و پیشرانه به روزتر تندر 90 نیز موجب شتاب مناسب 10.4 ثانیه ای و مصرف سوخت 6.9 لیتری در هر 100 کیلومتر شده است. به لحاظ ایمنی نیز تندر 90 ویژگی هایی مشابه پژو 206 دارد و از امکاناتی نظیر 2 عدد کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری، سیستم های پایداری و کمک راننده ABS, EBD و EBA به همراه سیستم قطع سوخت در مواقع اضطراری و سیستم ضد سرقت به همراه قفل مرکزی بهره می برد. با این وصف خرید تندر 90 به عنوان یک خودروی خانواده با در نظر گرفتن امکانات و قیمت سمند مقرون به صرفه تر است.

در ادامه نیز می توانید برای استفاده از نرم افزار محاسبه قیمت خودرو دست دوم، از سایت همراه مکانیک استفاده نمایید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها