فرمانده انتظامی کردستان گفت: انتشار مطالبی در ارتباط با دستگیری عده‌ای در استان به دلیل پوشیدن لباس کردی توطئه بدخواهان در راستای ایجاد جو بدبینی در منطقه است.
کد خبر: ۱۰۷۹۵۴۹
توطئه خزنده و ناآرامی‌های شکست خورده / لباس کردی بهانه بود!

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، سردار مسعود خرم نیا،فرمانده انتظامی کردستان در نشستی با خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان گفت: دوشنبه سوم مهرماه عده‌ای در میادین آزادی، انقلاب و خیابان فردوسی به دلیل برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان عراق تجمع و شادی کردند.

وی افزود: گزارش‌هایی مبنی براینکه افرادی قصد ایجاد ناآرامی و سوء استفاده از موقعیت ایجاد شده را دارند، داشتیم، که این افراد روز دوشنبه نتوانستند به هدف خود برسند و این فرصت از فرصت طلبان گرفته شد.

خرم‌نیا ادامه داد: سه شنبه چهارم مهرماه قرار نبود تجمعی صورت گیرد ولی با اشراف اطلاعاتی و گزارش هایی که داشتیم گویا آن عده فرصت طلب که در روز دوشنبه به هدف خود نرسیده بودند، قرار بود در روز سه‌شنبه به خیابان‌ها بیایند ولی نیروی انتظامی قبل از هرگونه حرکتی از سوی افراد مذکور به طور هدفمند وارد عمل شد.

وی تصریح کرد: کسی نمی‌تواند لباس اقوام را حذف و یا نسبت به آن حساسیتی نشان دهد و بیان مطالبی مبنی بر اینکه افرادی به دلیل پوشیدن لباس کردی دستگیر شدند، واقعیت ندارد واین مطالب در راستای ایجاد جو بدبینی و توسط بدخواهان در فضای مجازی منتشر می شود.

فرمانده انتظامی کردستان تاکید کرد: پیشمرگان مسلمان کرد در زمان هشت سال جنگ تحمیلی برای دفاع از آب و خاک کشورشان لباس سربازی برتن نکردند بلکه با لباس کردی به جنگ دشمنان رفتند.

سردار خرم‌نیا گفت: تعداد افرادی هم که در روز سه‌شنبه دستگیر شدند افرادی بودند که برای ایجاد ناامنی به خیابان ها آمده بودند و سلاح سرد هم چون قمه، پنجه بوکس و غیره با خود به همراه داشتند.

وی افزود: براساس سیاست ناجا ما نیروهای غیربومی را جذب نمی کنیم و هر سال براساس سهمیه ابلاغی اقدام به جذب نیرو از میان افراد بومی استان می کنیم. تعداد زیادی از ارشدترین و تاثیرگذارترین افراد ما در نیروهای مسلح را برادران اهل سنت استان تشکیل دادند و در این میان هیچ گونه مشکلی در کشور نداریم.

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق اولویت نخست کشورمان در راستای تولید و اشتغال است، خاطرنشان کرد: هدفگذاری نیروی انتظامی در بحث قاچاق مقابله با شبکه‌ها و باندهای کلان قاچاق است که انهدام این باندها و میزان کشفیات قاچاق در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته در استان رشد خوبی داشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها