این سریال روزهای زوج ساعت 19 از شبکه 5 روی آنتن می‌رود

لژیونر؛ روایت متفاوت دنیای جوانی و فوتبال

آخرین روز تیرماه با شروع یک سریال تازه در شبکه پنج مصادف می‌شود که «لژیونر» نام دارد و تصویر تازه‌ای از دنیای فوتبال، مسائل اجتماعی و مشکلات مربوط به ازدواج جوانان را نمایش می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۵۳۷۵۵
لژیونر؛ روایت متفاوت دنیای جوانی و فوتبال

لژیونر به تهیه‌کنندگی مهدی فرجی و کارگردانی مسعود آب‌پرور در 14 قسمت برای پخش از شبکه پنج سیما تولید شده، تصویربرداری و مراحل فنی آن به پایان رسیده و روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه ساعت 19 روی آنتن می‌رود و ساعت 23 بازپخش می‌شود.

لژیونر، چپرون و ماجرای ازدواج

ساخت سریال لژیونر از طرف شبکه پنج به مهدی فرجی پیشنهاد شد و داستان متفاوتش نظر فرجی را به خود جلب کرد.

این تهیه‌کننده، داستان سریال لژیونر را بکر و تازه توصیف می‌کند که در آن به مسائل جوانان در یک بستر تازه پرداخته شده است.

فیلمنامه سریال را پیمان عباسی نوشته و درباره دو دوست به نام‌های بهمن (حسن پورشیرازی) و توفیق (محمدرضا شریفی‌نیا) است که مثل دو برادر به هم نزدیک هستند، اما از نظر شخصیتی بسیار از هم دورند. حسن پورشیرازی نقش یک مفسر ورزشی تلویزیون را ایفا می‌کند و محمدرضا شریفی‌نیا در نقش یک دلال بازیکن فوتبال ظاهر می‌شود که نفوذ قابل توجهی در جابه جایی بازیکنان و مسائل پشت پرده فوتبال دارد.

فرجی که سابقه مدیریت شبکه یک سیما را در کارنامه دارد، سریال لژیونر را اثری درباره مسائل اجتماعی و مشکلات جوانان توصیف می‌کند و به جام‌جم می‌گوید: یکی از اهداف اصلی این سریال تشویق جوانان به ازدواج است، اما به موضوع دوپینگ ورزشکاران و چپرون‌ها نیز می‌پردازد. چپرون‌ها کارشناسانی هستند که وظیفه کنترل دوپینگ ورزشکاران مسابقات لیگ برتر فوتبال را به عهده دارند.

بر اساس توضیحات این تهیه‌کننده، برخی آسیب‌های فوتبال و حاشیه‌های ورزشی، حضور لژیونرها و موضوعاتی از این دست در سریال لژیونر دستمایه‌ای برای ایجاد موقعیت‌های جذاب و دیدنی شده است.

کارگردانی سریال لژیونر را مسعود آب‌پرور به عهده دارد که معمولا سریال‌های پلیسی ـ معمایی ساخته است. مهدی فرجی می‌گوید انتخاب او براساس پیشنهاد مدیر گروه فیلم و سریال شبکه پنج بوده و توضیح می‌دهد: آقای آب‌پرور کارگردان توانایی است، به تکنیک‌های کارگردانی تسلط دارد و در این زمینه تدریس می‌کند. به نظرم با این که در ژانر دیگر سریال ساخته، کارگردانی این ملودرام اجتماعی را بخوبی انجام دهد و گمان می‌کنم مخاطب با تماشای این سریال با من هم‌عقیده شود.

در چند قدمی خط پایان

تصویربرداری سریال لژیونر روز اول اسفندماه سال گذشته در تهران آغاز شد و تدوین و کارهای فنی آن نیز به پایان رسیده است. بر اساس توضیحات مهدی فرجی ، سریال لحظات شیرین و جذابی دارد که به احتمال زیاد مورد توجه مخاطبان قرار خواهد گرفت.

تهیه‌کننده لژیونر می‌گوید: نمی‌توان واکنش مخاطب را پیش بینی کرد اما داستان بکر، لحظات شیرین و بازیگران جدید این سریال می‌توانند در جلب نظر مخاطبان موثر باشند. اشپیتیم آرفی، بازیکن سابق پرسپولیس یکی از بازیگران اصلی سریال است. حامد آهنگی از کمدین‌های مورد توجه مردم در برنامه «خندوانه» نیز یکی از نقش‌های اصلی را در کنار هلیا امامی به عهده دارد و البته بزرگانی مانند آقای پورشیرازی و آقای شریفی‌نیا هم که جای خود دارند.

در سریال لژیونر علاو ه بر حسن پورشیرازی در نقش بهمن که پدر فرهاد است و محمدرضا شریفی‌نیا در نقش توفیق که پدر سپیده است، تعداد زیادی بازیگر حضور دارند. بازیگران این سریال عبارتند از: اشپیتیم آرفی (آلفردو)، زهیر یاری (فرهاد)، هلیا امامی (سپیده)، حامد آهنگی (تابش، دایی سپیده)، سیدمهرداد ضیایی (همایون)، لاله صبوری (دکتر محتشم، خاله فرهاد)، اتابک نادری (دکتر)، لادن سلیمانی (فریبا)، آذین رئوف (رویا، دوست سپیده)، ساغر عزیزی (فروغ، همسر توفیق) و پیام احمدی‌نیا (بوکسور).

بهانه‌های فوتبالی

مسعود آب‌پرور، لحظه‌های کمیک و فضای شاد سریال لژیونر را از جذابیت‌های آن می‌داند. این کارگردان سریال تازه‌اش را یک اثر اجتماعی درباره جوانان می‌داند که داستانش را در بستر مسائل فوتبال روایت می‌کند.

وی درباره کارگردانی یک سریال طنز اجتماعی بعد از چند مجموعه معمایی ـ پلیسی می‌گوید: مهدی فرجی بعد از سال‌ها مدیریت فرهنگی و تلویزیونی از من خواست در ساخت این سریال همکاری کنم و این برایم فرصت مغتنمی بود. اگرچه ژانر این سریال با کارهای دیگرم تفاوت دارد، اما قصه جذابی دارد و امیدوارم مخاطب از تماشای آن لذت ببرد.

به گفته آب‌پرور، موسیقی این سریال توسط آرمان موسی‌پور ساخته شده ، تدوین سریال را بهرام آب‌پرور به پایان رسانده، بابک رضاخانی صداگذاری را تمام کرده و تیتراژ توسط مجید یوسف‌زاده تولید شده است.

این کارگردان امیدوار است سریال لژیونر ـ که یکی از اولین سریال‌هایی است که شبکه پنج در دوره جدید به نمایش می‌گذارد ـ مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد. وی در این باره گفت: ترجیح می‌دهم سکوت کنم و در عوض مردم درباره لژیونر اظهار نظر کنند. فقط امیدوارم راضی باشند و برایم مهم است این مجموعه شروع خوبی باشد برای راه افتادن قطار پخش سریال در شبکه پنج.

4 تم متفاوت

اشپیتیم آرفی، بازیکن سابق پرسپولیس و بازیگر نقش آلفردو در سریال لژیونر از همکاری با این گروه ابراز خرسندی می‌کند. او که هرگز برنامه‌ای برای بازیگری نداشته، توضیح می‌دهد: همه چیزی اتفاقی و یهویی شروع شد. هشت ماه پیش نقش اول یک فیلم سینمایی پیشنهاد شد و حالا قرار است سریالی از تلویزیون پخش شود که من یکی از نقش‌های اصلی ‌آن را به عهده دارم.

این بازیگر درباره همکاری با گروه تولید سریال لژیونر می‌گوید: در سریال «دیوار به دیوار» یک نقش کوتاه داشتم و بازیگر مهمان بودم، اما در این سریال همه چیز فرق می‌کرد. یکی از نقش‌های اصلی را به من سپرده بودند و کار خیلی جدی بود.

وی که امیدوار است از پس ایفای نقش‌اش در لژیونر برآمده باشد، درباره این سریال می‌گوید: به نظرم سریال چهار تم اصلی دارد و در 15 قسمت به هر چهار تم پرداخته است؛ لژیونر، دوپینگ، ماجرای عاشقانه و تم خانوادگی چهار تم اصلی این سریال هستند و همه آنها در کنار هم قصه اصلی سریال را شکل داده‌اند.

این بازیگر امیدوار است سریال لژیونر مورد توجه تماشاگران تلویزیون قرار بگیرد و می‌گوید شاید تصمیم بگیرد در ایران بماند و به بازیگری ادامه بدهد.

مثل یک ایرانی

اشپیتیم آرفی در صفحه اینستاگرامش، ایران را خانه دومش معرفی و خیلی خوب به زبان فارسی صحبت می‌کند. او از سال 2008 تا 2013 در ایران زندگی می‌کرد. دو سال در مشهد، دو سال در تهران و یک سال هم در تبریز به عنوان لژیونر در تیم‌هایی چون پیام مشهد، پرسپولیس، تراکتورسازی تبریز و ابومسلم توپ زد.

او می‌گوید با آن که سال 2013 از ایران رفت اما سالی یکی دو بار برای دیدن دوستانش به ایران می‌آمد تا این که زمستان سال گذشته در یکی از همین سفرها، بازیگری در فیلم «آوار» به او پیشنهاد شد.

آرفی به همراه بازیکنانی چون علیرضا نیکبخت، آرش برهانی، میثاق معمارزاده و امیرحسین صادقی در این فیلم بازی کرد و بعد از آن سر از سریال دیوار به دیوار درآورد که نوروز امسال از شبکه سه به نمایش درآمد. حالا آرفی یکی از نقش‌های اصلی لژیونر است و کسی چه می‌داند، شاید سرنوشتی شبیه پژمان جمشیدی پیدا کند!

آذر مهاجر

رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها