افزایش قیمت خودروهای کمتر از 45 میلیون‌تومان در جلسه دیروز شورای رقابت مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت اعضای این شورا با افزایش خودروهای تیبا، پراید، تندر، پژو و سمند موافقت کردند.
کد خبر: ۱۰۴۷۹۹۸
کدام خودروها گران شدند؟

به گزارش جام جم آنلاین، شورای رقابت تصمیم گرفت دستورالعمل تنطیم قیمت را یکسال دیگر برای خودروهایی که شامل دستورالعمل می شوند، تصویب کند.

بر این اساس شورای رقابت افزایش قیمت خودروهای زیر 45 میلیون‌تومان را بدون توجه به هزینه‌های شماره‌گذاری، مالیات و بیمه در دستور کار خود قرار داد و با پیشنهاد شرکت‌های خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا مبنی بر افزایش قیمت خودروهای خانواده پراید و تیبا به میزان ۱.۲۵ درصد، پارس تندر ۱.۵۷ درصد، خانواده پژو و سمند با متوسط افزایش قیمت ۲.۶۹ درصد موافقت کرد.

همچنین خودروهای جدید پژو ۳۰۱، پژو ۲۰۰۸ و پژو ۵۰۸ به دلیل ورود برخی رقبا از دستورالعمل قیمت‌گذاری شورای رقابت خارج شدند.

لازم به ذکر است شورای رقابت فقط در خصوص قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان که عمدتاً خودروهای پرتولید مورد مصرف طبقات پائین و متوسط جامعه هستند، تصمیم می گیرد.

افزایش قیمت خودروهای داخلی در جلسه شورای رقابت با لحاظ کردن عوامل کیفیت، بهره‌وری، تورم بخشی و تورم کشوری صورت پذیرفته و نرخ تورم بخشی ایران خودرو ۶.۱ و تورم بخشی سایپا حدود ۶ درصد اعلام شده است.

همچنین این شرکت‌ها به دلیل بهره‌وری ۲.۵ درصد جریمه شده اند و از میزان افزایش قیمت ۲.۵ درصد به نفع مصرف کننده کسر گردیده است. در ارتباط با کیفیت نیز به استناد برنامه کیفی وزارت صنعت، معدن و تجارت که در آن اشاره شده "اگر شرکت ها به ۷۰ درصد آن هدف رسیده باشند جریمه نخواهند شد، اما زیر آن جریمه خواهند گردید" اشاره شده که برخی از خودروها به همین دلیل افزایش قیمت کمتری داشته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها