رییس اتحادیه صنف تلفن همراه درگفت و گو با جام جم آنلاین:

طرح رجیستر کردن گوشی همراه باز هم به تعویق افتاد / کمبود گوشی نداریم

رییس اتحادیه صنف فروشندگان و دستگاههای صوتی ،‌تصویری و تلفن همراه از به تعویق افتادن دوباره طرح رجیستری گوشی های همراه که قرار بود از تیر ماه به اجرا درآید خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۰۶۴۵
طرح رجیستر کردن گوشی همراه باز هم به تعویق افتاد / کمبود گوشی نداریم

ابراهیم درستی در گفت و گو با جام جم آنلاین در پاسخ به این پرسش که آیا طرح رجیسترکردن گوشی های همراه که به گفته مسئولان قرار بود از تیر ماه اجرایی شود انجام خواهد شد گفت: این طرح باز هم به تعویق افتاده است و اگر تمام سیستم ها جواب دهد از اوایل مهر ماه انجام خواهد شد.

وی در مورد دلیل این تعویق گفت: به گفته مسولان مربوطه 90 درصد مسائل طرح رجیستری گوشی های همراه حل شده است اما برای حل باقی مسائل باید آسیب شناسی صورت گیرد و اپراتورها با هم هماهنگ شوند.

درستی درباره تاثیر گذاری طرح رجیستر کردن گوشی بر میزان قاچاق گفت: طرح رجیستر کردن برای شناسایی گوشی های قاچاق بسیار موثر است، اما این تنها یک راه حل است و با توجه به اینکه تولید گوشی در داخل کشور بسیار ناچیز است و بیش از 90 درصد گوشی مورد نیاز باید از طریق واردات تامین شود ،‌ضروری است که با به کارگیری راهکارهایی زمینه واردات رسمی سهل تر شود تا قاچاق آن به صرفه نباشد.

وی افزود: بحث مالیات بر ارزش افزوده و تعرفه واردات نیاز به بازنگری دارد، معتقدیم باید تعرفه واردات گوشی همراه از 6 درصد کنونی به 4 درصد کاهش یابد و در بحث اخذ مالیات بر ارزش افزوده از واردات گوشی نیز تجدید نظر شود تا وارد کنندگان بتوانند بدون بروکراسی و هزینه های بالا که می تواند قاچاق آن را به صرفه کند اقدام به واردات رسمی این کالا بکنند.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان و دستگاههای صوتی ،‌تصویری و تلفن همراه بااشاره به اینکه نیاز ماهانه کشور واردات حداقل یک میلیون و 200 هزار گوشی است اظهار داشت :به هر حال اگر نتوانیم به این نیاز پاسخ دهیم و شرایط واردات رسمی آن را پرهزینه کنیم این نیاز از طریق قاچاق تامین می شود.

وی درباره وضعیت بازار گوشی همراه نیز گفت: در حال حاضر بازار مملو از کالاست و قیمت ها نیز با توجه به ثبات نرخ ارز وضعیت باثباتی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها