رییس اتحادیه صنف تلفن همراه درگفت و گو با جام جم آنلاین:

طرح رجیستر کردن گوشی همراه باز هم به تعویق افتاد / کمبود گوشی نداریم

یک نهاد نظارتی اعلام کرد: عقب نشینی مسوولان مخابرات از تداوم اجرای طرح «ریجستر» یا ثبت گوشی تلفن همراه و توقف آن از تیرماه گذشته تاکنون ، نه تنها مشکلی را از بازار گوشی تلفن همراه حل نکرد، بلکه بر مسائل موجود نیز افزوده است .
کد خبر: ۱۵۷۸۹۵

به گزارش فارس ، گزارش یک نهاد نظارتی حاکی است : برای مبارزه با قاچاق کالایی مانند گوشی تلفن همراه با خصوصیاتی چون ابعاد کوچک که امکان حمل ، جابه جایی و مخفی کردن آن را تسهیل می بخشد و ارزش بالای کالا که قدرت ریسک قاچاق را افزایش می دهد، چند راه بیشتر وجود ندارد:

1- کنترل مرزها و انبارهای نگهداری کالا، در صورت اقدام به چنین عملی ، علاوه بر این که مراکز فروش دچار خسارت می شوند، بازار عرضه و تقاضا نیز به هم می ریزد.

2- تسلیم قاچاق شویم ، تعرفه را کاهش دهیم و بازار را به رقبای تجاری بسپاریم ؛ در این صورت ؛ باید از حقوق دولت صرف نظر کنیم .

3- با استفاده از روش های نرم افزاری ساده همچون «ریجستر» که هم ساده و شدنی است ، به کنترل بازار گوشی بپردازیم ، اما با وجود انتخاب این شیوه و اجرای آن برای مدتی ، با اقدامات عجولانه و غیرکارشناسی متوقف شد.

این در حالی است که در صورت تداوم این طرح براحتی آثار اصلاحی و تحولی آن را در واردات قانونی و خرید و فروش بازار گوشی تلفن همراه مشاهده می شد، کما این که وضعیت به صورتی شده بود که فعالیت واردکنندگان غیرقانونی گوشی را دچار اختلال کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها