معمای 10 ساله قتل مرد مسافربر

قضات دادگاه کیفری استان تهران در تلاش هستند از معمای پرونده قتل یک راننده را پس از 10 سال رازگشایی کنند. متهم مردی جوان است که پیش از این به قتل راننده هنگام سرقت اعتراف کرده اما حالا می‌گوید قاتل یکی از همدستانش است و او مجبور شده به کار نکرده اعتراف کند.
کد خبر: ۱۰۲۸۰۸۴
معمای 10 ساله قتل مرد مسافربر

به گزارش جام‌جم، ماجرای این پرونده به 4 بهمن سال 85 برمی‌گردد. در این روز خانواده مردی میانسال با مراجعه به پلیس از مفقود شدن ناگهانی پدرشان خبر دادند. پسر خانواده گفت: «پدرم پیکان دارد و با آن مسافرکشی می‌کند. امروز از خانه بیرون رفت اما دیگر برنگشت. ما هیچ خبری از او نداریم و نگرانش هستیم.» یک روز از ثبت این شکایت گذشته بود که جسد مرد میانسال در بیابان‌های اطراف ملارد پیدا شد. عاملان قتل، دست و پای او را بسته و با پارچه ای، خفه اش کرده بودند. آنها سپس پیکان مقتول را دزدیده و متواری شده بودند.

سرانجام با کشف پیکان مقتول و مالک جدید آن، هویت عاملان قتل فاش شد. آنها سه نفر بودند که دو نفرشان به نام‌های سعید و رامین پس از مدتی دستگیر شدند. سعید در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: «ما سه نفر بودیم. روز حادثه به عنوان مسافر سوار خودروی مقتول شدیم اما در بین راه با چاقو تهدیدش کردیم. می‌خواستیم ماشین و 500 هزار تومان پولی را که همراهش بود بدزدیم؛ اما او مقاومت کرد. من مجبور شدم برای جلوگیری از سر و صدا، پارچه‌ای در دهانش فروکنم. سپس با تیزی چند ضربه به پشتش زدم اما فکر نمی‌کردم کشته شود. سپس رامین دست و پای او را با طناب بست و با هم، او را در بیابان‌های ملارد رها کردیم. خودرو را هم پس از مدتی فروختیم.»

رامین نیز اعترافات سعید را تائید کرد اما به دلیل دستگیر نشدن امیر (متهم سوم) پرونده ده سال بدون تعیین تکلیف در دادسرا باقی ماند. سرانجام صبح دیروز، نخستین جلسه رسیدگی به پرونده در شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محسن زالی برگزار شد. در ابتدای جلسه، اولیای دم درخواست قصاص کردند. سپس سعید با رد اعترافات قبلی خود گفت: «من در بازجویی‌ها دروغ گفتم. رامین قاتل است. او در زندان به من گفت اگر قتل را گردن بگیرم، تمام بدهی‌هایم را می‌دهد و رضایت اولیای دم را هم می‌گیرد. حتی مادرش چند بار زنگ زد و این حرف‌ها را تکرار کرد. من هم باور کردم برای همین خودم را قاتل جا زدم. اگر امیر دستگیر شود، حرف‌های مرا تائید می‌کند.» این در حالی است که براساس کیفرخواست صادره، اتهام رامین، معاونت در قتل است. او چند سال پیش با قرار وثیقه از زندان آزاد شده و در جلسه دیروز نیز حضور نداشت. سعید در آخرین دفاع خود نیز گفت: «من سرقت خودرو را قبول دارم اما هیچ قتلی مرتکب نشده ام.» در پایان دادگاه قضات وارد شور شدند تا رای نهایی را صادر کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها