«برندسازی» یکی از آن ویژگیهایی است که تقریبا با این رسانه کامل میشود و این برند میتواند در اشکال گوناگون «برنامهسازی» یا «شخصیتمحور» خود را بازتاب دهد.
کیفیسازی برنامهها و تمکین به علائق مخاطب از پیشنیازهای تولید آثاری است که با گذشت زمان میتواند عنوان برند را به خود بگیرد.
روشن است که رسانه باید با توجه به زمان و این که سلیقه مخاطب ممکن است متغیر باشد، برای این نوع ذائقه، ساخت برنامههای هدفمند را در دستور کار قرار دهد. طبیعی است که هر برنامه یا شخصیت تلویزیونی که در گذر زمان بیشترین بازخورد مثبت را دارد، میتواند ویژگیهای یک برند تلویزیونی را داشته باشد.
رسانهای میتواند پویا باشد که اقلامی که در برابر دید مخاطبان میگذارد در دورههای مختلف بتواند به نیازهای مخاطب به بهترین شکل پاسخ دهد، اما آنچه میتواند یک برند تلویزیونی را برای سالها در مدار ثابتی قرار دهد، ایجاد حس رقابت است.
در واقع رقابت باعث میشود انگیزه کافی برای کیفیسازی و بهینهسازی یک اثر تلویزیونی به وجود بیاید.
وقتی میدانی خالی از رقیب باشد طبیعی است که خواستههای نامعقول و گاه نامربوط یک برنامه ـ هرچند موفق و مطرح ـ را به حاشیه براند.
به نظر میرسد تلویزیون میتواند با توجه به تجربیات پیشین تمهیدی بیندیشد که بازار رقابت برای تولید آثار بهتر و منسجمتر که مخاطب هم به آن روی خوش نشان دهد، بیش از پیش گرمتر شود آثار موفقی که ویژگیهای برند شدن هم داشته باشند.
مهدی غلامحیدری - دبیر قاب کوچک
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد