در نشست خبری فتاح مطرح شد

اخراج ۱۷ کارمند کمیته امداد بخاطر دخالت در انتخابات

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اعلام خبر اخراج ۱۷ کارمند این کمیته به دنبال دخالت در انتخابات، از مخالفت ظریف با بستن دفاتر خارجی کمیته امداد خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۱۱۹۲
اخراج ۱۷ کارمند کمیته امداد بخاطر دخالت در انتخابات

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، سید پرویز فتاح در نشست خبری ظهر امروز خود با اشاره به دستورالعمل ابلاغی اخیر خود مبنی بر ممنوعیت ورود کارکنان کمیته امداد به موضوعات سیاسی و انتخابات پیش رو گفت: ما به شدت مراقبت می‌کنیم که کمیته امداد در جناج‌بندی‌های سیاسی وارد نشود چراکه معتقدیم این کمیته فراجناحی است؛ از این رو اخیراً دستورالعمل سختگیرانه‌ای را مبنی بر ممنوعیت ورود به مسائل جناحی صادر کردیم که این ابلاغیه به حدی تند است که حتی رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم از من خواست تا اندازه‌ای آن را تلطیف کنیم.

وی گفت: متاسفانه سال گذشته 97 تن از کارکنان کمیته امداد علی رغم هشدارهای داده شده تخلف کرده و در انتخابات دخالت کردند که ما سریعاً حکم اخراج این افراد را ابلاغ کردیم ولی افراد بسیاری وساطت کردند و نهایتاً 17 تن از این کارکنان اخراج شدند.

رئیس کمیته امداد خاطرنشان کرد: ما اجازه نخواهیم داد تا کسی با سوءاستفاده از نام کمیته امداد امام خمینی (ره) از جناح سیاسی حمایت و جانبداری کند.

احداث 3000 واحد مسکونی روستایی توسط سپاه

رئیس کمیته امداد در ادامه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص همکاری این کمیته با سپاه پاسداران برای ساخت مسکن خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و همچنین همکاری با بنیاد برکت گفت: در تابستان سال جاری در قراردادی که با سپاه پاسداران منعقد شد مقرر شد تا سپاه 5400 واحد مسکونی روستایی را در 6 استان مرزی کشور احداث کند که تا پایان امسال 3000 واحد مسکن روستایی به متقاضیان و واجدین شرایط، واگذار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه سپاه، بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت و آستان قدس رضوی هزینه‌ای بابت ساخت مسکن از کمیته امداد دریافت نمی‌کنند، افزود: به حمدالله واحدهای احداث شده از نظر کیفیت و سرعت ساخت قابل قبول بوده اند و متاسفانه مشکلاتی از جمله اخذ مجوزهای ساخت، موانعی هستند که سرعت احداث مسکن را کند کرده‌اند.

فتاح ادامه داد: کمیته امداد و بنیاد برکت زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری فعالیت می‌کنند و ما نقاط مورد نیاز برای ساخت مسکن را به این بنیاد معرفی می‌کنیم و همکاری تنگاتنگی با این بنیاد داریم.

عیدی مستمری‌بگیران پرداخت می‌شود

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی به تاخیر افتادن عیدی افراد تحت پوشش این کمیته گفت: من در بدو ورودم به کمیته امداد عنوان کردم تا زمانی که مستمری افراد تحت پوشش امداد پرداخت نشود، حقوق کارکنان کمیته امداد به حسابشان واریز نخواهد شد و تا امروز نیز حتی یک بار هم اجازه ندادیم حقوق کارکنان امداد پیش از مستمری خانواده‌های تحت پوشش، واریز شود. حتی در ماه جاری نیز موفق شدیم مستمری مددجویان را پرداخت کنیم و این در حالی است که هنوز کارکنان کمیته امداد حقوق خود را نگرفته‌اند.

وی در خصوص چرایی پرداخت عیدی کارکنان، پیش از عیدی مستمری‌بگیران نیز افزود: در خصوص عیدی نیز، با توجه به اینکه عیدی کارکنان رسمی ما توسط دولت پرداخت می‌شود و ما هیچ دخالتی در آن نداریم ولی بر اساس قول مساعد آقای نوبخت، امیدواریم هرچه زودتر مبلغ عیدی مددجویان که معادل یک ماه مستمری آن‌ها است و چیزی در حدود 107 میلیارد تومان می‌شود، در اختیار ما قرار گیرد و ما هرچه سریعتر عیدی مستمری‌بگیران را پرداخت کنیم.

فتاح در پاسخ به سوال دیگری درباره افزایش مستمری مددجویان امداد نیز گفت: منشأ مستمری مددجویان، منابع دولتی است و برای افزایش این مبلغ نیازمند قانون هستیم که خوشبختانه دولت در بودجه 96 با افزایش این مبلغ موافقت کرد و مستمری مددجویان را معادل 20 درصد حداقل پایه حقوق قرار داد که با احتساب حدود 900 هزار تومان به عنوان حداقل پایه حقوق، به طور متوسط به هر خانواده تحت پوشش امداد حدود 180 هزار تومان به عنوان مستمری اختصاص می‌یابد که این رقم برای خانواده‌های یک و دو نفره کمتر از این مبلغ و برای خانواده‌های با جمعیت بالاتر، بیش از این مبلغ خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها