رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)گفت: 5 میلیون نفر تحت پوشش مستقیم کمیته، 2 میلیون نفر تحت پوشش بهزیستی و 2 میلیون نفر نیز تحت پوشش خیریه‌ها و 2 میلیون نفر هم افراد متفرقه هستند.
کد خبر: ۱۰۰۹۱۶۴
فتاح:5 میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند

به گزارش جام جم آنلاین؛ سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) امروز(دوشنبه) با حضور در باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن بازدید از گروه‌های مختلف خبری در این خبرگزاری، در نشست خبری به مناسبت «سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره)» نیز شرکت کرد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه شهرداری تهران برای مقابله با آسیب های اجتماعی فعالیت هایی دارد، تعامل کمیته امداد با شهرداری در این رابطه چگونه است؟ اظهار داشت: در کل کشور مقابله با آسیب های اجتماعی اهمیت دارد به همین دلیل 3 جلسه بررسی آسیب های اجتماعی در حضور رهبری برگزار شده است که بنده و شهردار تهران هم در این جلسات حضور داشتیم و بحث های زیادی در این رابطه انجام شده است و به لحاظ اینکه شهر تهران یک کلان شهر است حساسیت زیادی دارد، بنده همچنین در دو جلسه شورای شهر برای بررسی آسیب های اجتماعی حاضر شدم .

وی افزود: همه دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی، شهرداری و بهزیستی برای مقابله با آسیب های اجتماعی برنامه هایی دارند. با تصویب مجلس قرار شده است بحث آسیب های اجتماعی زیر نظر کمیته‌ای در وزارت کشور بررسی شود که کمیته امداد هم جزء آن است.

فتاح در رابطه با دزدی از صندوق های صدقه گفت: امروز بیشتر مردم کارت همراه خود دارند و به دلیل اینکه مردم کمتر پول خرد با خود حمل می‌کنند، منحنی برداشت از صندوق های صدقات کاهش پیدا کرده است، همچنین جمع آوری و شمارش این پول ها هم هزینه بر است، به همین دلیل سامانه پیامکی جمع آوری صدقات راه اندازی شد و یک میلیون نفر در این سامانه ثبت نام کردند که این سامانه هیچ هزینه ای برای کمیته امداد ندارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: طرح دوم، صندوق‌های صدقات الکترونیکی ساخت ایران در ایستگاه های مترو نصب شده است که باید این صندوق‌ها را گسترش دهیم، زیرا صدقه دادن و صدقه گرفتن یک انفاق عام است که در اسلام به آن سفارش شده است.

فتاح ادامه داد: ما اعلام کننده خط فقر نیستیم و وزارت رفاه مسئول این موضوع است و اگر 812 هزار تومان را که حداقل درآمد ما در سال 95 بوده ملاک قرار دهیم، حدود 11 میلیون نفر می‌شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: 5 میلیون نفر تحت پوشش مستقیم کمیته، 2 میلیون نفر تحت پوشش بهزیستی و 2 میلیون نفر نیز تحت پوشش خیریه‌ها و 2 میلیون نفر هم افراد متفرقه هستند.

وی تصریح کرد: اصل راهکار مبارزه با فقر رونق اقتصادی مملکت است که از حالت رکود خارج شود، قاچاق کالا کمتر شود و مصرف کالای ایرانی رونق یابد، همچنین باید سرانه درآمد افراد بالا رود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان داشت: کمیته امداد محلی برای دائم ماندن افراد نیست، بلکه اورژانس اجتماعی موقتی است که افراد را توانمند ساخته تا از چرخه کمیته خارج شوند، بعضی از افراد از بد حادثه به کمیته امداد پناه می‌آورند که ما باید آن‌ها را آموزش دهیم تا توانمند شوند.

فتاح در خصوص مستمری ماهانه افراد تحت پوشش اذعان کرد: پول مستمری ماهانه مددجویان را نه کمیته و نه مردم نمی‌دهند، بلکه دولت پرداخت می‌کند که منشأ این طرح شهید رجایی بوده است و منبع این درآمد ریشه دولتی و درآمد نفتی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اضافه کرد: در حال حاضر به ازای یک نفر 53 هزار تومان و به ازای 5 نفر 100 هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی افزود: در طرح اکرام مردم متکفل ایتام شدند، به طوری که هر یتیم حداقل 5 حامی دارد و 140 هزار تومان به صورت نقدی به هر یتیم غیر از مستمری آن‌ها پرداخت می‌شود.

فتاح بیان داشت: برای جشن نیکوکاری مبالغ جمع‌آوری شده تا شب عید به صورت صددرصد به نیازمندان پرداخت می‌شود، همچنین 20 میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شده که تقسیم آن آدابی دارد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: حدود 300 میلیون صرف امور بهداشت و درمان مددجویان شده است، همچنین کمیته مسئولیت تأمین هزینه 330 هزار دانش آموز و 72 هزار دانشجو را بر عهده دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها