بهشتی پور در گفت و گو با جام جم آنلاین

چراغ سبز FATF به ایران / آمریکا بر سر دوراهی

رئیس اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با جام جم آنلاین :

ارتباط با بانکهای بزرگ بین المللی زمانبر است/ تک نرخی شدن ارز را دنبال می کنیم

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: در حال حاضر روابط بانکی با بانکهای خارجی بیشتر در حد بانکهای کوچک و متوسط برقرار شده است و امیدواریم به مرور ارتباط بانکهای داخلی با بانکهای بزرگ بین المللی نیز برقرار شود .
کد خبر: ۱۰۱۰۷۰۸
ارتباط با بانکهای بزرگ بین المللی زمانبر است/ تک نرخی شدن ارز را دنبال می کنیم

مسعود خوانساری در گفت و گو با جام جم آنلاین درباره وضعیت ارتباط با بانکهای بزرگ خارجی گفت : ارتباط با بانک های بزرگ خارجی امری زمانبر است و روی کار آمدن رییس جمهورجدید آمریکا اگر چه تاثیر گذاشته است، اما تاثیرات تصمیمات وی فقط روی ایران نیست بلکه بر روی همه دنیا تاثیر گذاشته است.

وی عضویت در" اف ای تی اف" (گروه ویژه اقدام مالی ) را ضروری خواند گفت : پیوستن به"اف ای تی اف" می تواند بر مراودات بانکی با بانک های بین المللی بسیار تاثیر بگذارد و اگر عضو آن نشویم مشکلزا خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به اینکه در سال های گذشته به دلیل تحریم های بین المللی، نظام بانکی کشور ارتباط خوبی با بانک های خارجی نداشته است اظهار داشت: بنابراین مهمترین گام برای توسعه همکاری های اقتصادی میان دو کشور، ایجاد و توسعه روابط بانکی است.

وی در پاسخ به این پرسش که چند نرخی بودن ارز چه تاثیری بر اقتصاد کشور گذاشته است گفت : ارز چند نرخی باعث می شود به کالای خارجی سوبسید دهیم وعلاوه بر آن چند نرخی بودن ارز باعث ایجاد رانت می شود چرا که تنهادر فضای شفاف است که زمینه رانت از بین می رود.

خوانساری گفت: ما هیچ وقت به دنبال افزایش نرخ ارز نبودیم بلکه بر این باوریم که ارز باید قیمت واقعی خودش را بیابد و ملاک عمل قرار گیرد درآن صورت است که تولیدکننده و کارآفرین می توانند نفع ببرند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با تاکید بر اینکه نرخ ارز باید سالانه بر اساس تورم قیمتش واقعی شود گفت: باید به این نکته توجه داشت که دولت هر چند یکبار ممکن است توانایی تزریق ارز را به اقتصاد کشور نداشته باشد و درچنین شرایطی باعث می شود که همانند سال 91 قیمت نرخ ارز فنر گونه با افزایش قیمت زیاد مواجه شود ، بنابراین برای جلوگیری از چنین مشکلاتی علاوه بر لزوم تک نرخی کردن ارز قیمت آن نیز باید هر سال متناسب با تورم افزایش یابد که از قیمت های جهشی ارزجلوگیری شود.

وی ابراز امیدواری کرد که از اوایل سال آینده تک نرخی کردن ارز که قرار بود در سال 95 انجام شود به طوری جدی از سوی دولت دنبال شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها