محصولات مزدا؛ خوب یا بد!؟

شرکت خودروسازی مزدا یکی از مشهورترین خودروسازان خوش‌سابقه ژاپنی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۰۲۵۴
محصولات مزدا؛ خوب یا بد!؟

به گزارش جام جم آنلاین، شرکت خودروسازی مزدا یکی از مشهورترین خودروسازان خوش‌سابقه ژاپنی محسوب می‌شود. شرکت مزدا، در سال 1920، یعنی 97 سال پیش در هیروشیما تأسیس شده است. طبق اعلام سایت مزدا، این شرکت ارزش سرمایه‌ای در حدود 37.5 میلیارد دلار دارد، همچنان در حوزه خودروهای هیبریدی وارد نشده است و تخصص بالایی در تولید خودروهای سواری بنزینی و پرشتاب دارد. این خودروساز به‌مانند بسیاری دیگر از نمونه‌های تولیدکننده خارجی، تحولات بسیاری را در صنعت تجربه کرده است و یکی از کوچک‌ترین تحولات آن، تغییرات حاصله در لوگو این شرکت است.

شاید شما هم این شایعه را شنیده بودید که شرکت مزدا، نامش را از خدای مردم مشرق زمین برداشته است. این ادعا کاملاً صحیح است. نام این شرکت، از اهورامزدا اقتباس‌شده است و این ادعا در تاریخچه شرکت مزدا نیز تصدیق شده است.

اگر بخواهیم از زاویه فنی به این محصولات مزدا نگاه کنیم، این خودروسازی، یکی از پیشرفته‌ترین خودروسازهای دنیا است و در تولید شاسی بندی خودروهای سواری، ید طولایی دارد.

در بازار رقابتی هم نگاهی به مزدا بیندازیم، در بازار تولیدات ژاپن، به علت کیفیت بالای محصولات، هر شرکت بالاجبار بر یکی از خصوصیات ممکن تمرکز دارد. به‌عنوان‌مثال، شرکت نیسان تمرکز خاصی بر خودروهای قوی شاسی‌بلند و آفرودی دارد و خودروسازی تویوتا، تمرکز را بر کاهش هر چه بیشتر هزینه‌های تعمیرات خودروها گذاشته است. در این میان، شرکت مزدا، تلاش کرده تا افزایش گرایش به سمت‌وسوی خودروهای اسپورت، جوان‌پسند و پرشتاب، افراد عاشق شتاب و سرعت را جذب کند که تا حد قابل قبولی نیز در این مهم موفق بوده است.

ازنظر کیفی، کیفیت خودروهای مزدا را می‌توان در قدم اول، از عمر طولانی وانت‌های مزدا در ایران و میزان رضایت دارندگان آن‌ها در این مدت فهمید. همچنین دارندگان خودروهای سواری از این شرکت، می‌توانند گواه خوبی برای کیفیت بالای محصولات مزدا باشند. محصولات مزدا خودروهایی پرتوان و با عمر مفید بالا هستند.

ازنظر فروش این خودروها در ایران، می‌توان به استقبال خوب ایرانیان از این محصولات اشاره کرد. توان بالای موتور و قیمت نسبت به کارایی، دو عاملی هستند که توانسته بعضی از مدل‌های مزدا را در خرید و فروش خودرو موفق‌تر کند.

در جدول زیر می‌توانیم محصولات سواری مزدا را ازنظر سهولت معامله ارزیابی کنیم. در این جدول عدد 1 نشان‌دهنده بد فروش و عدد 10 نشان‌دهنده خوش فروش بودن خودرو است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها