رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره):

آمار نیازمندان زیبنده نظام اسلامی نیست

سخنران پیش از خطبه بابیان اینکه رفاه اندوزی برخی مسئولان بر شدت فقر افزوده، گفت: 5میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند که اصلا زیبنده نظام اسلامی نیست.
کد خبر: ۱۰۰۷۸۳۶
آمار نیازمندان زیبنده نظام اسلامی نیست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی‌(ره) در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه امروز تهران ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه و گرامی‌داشت روز 14 اسفند که به احسان و نیاکاری اختصاص یافته است، گفت: 14 اسفند سالروز تأسیس کمیته ‌امداد خمینی(ره) به دست رهبر عظیم و شأن انقلاب امام خمینی (ره) است، این نکته بسیار مهم است که 14 اسفند در منظر امام بسیار با اهمیت جلو کرد.

وی با اشاره به نقش کمیته‌ امداد در مبارزه با فقر افزود: کمیته امداد در واقع صدقه جاریه نظام اسلامی است و امام عزیزمان در فرازی از سخنانشان بیان داشتند که جامعه اسلامی باید به روزی برسد که در آن دیگر نیازی به وجود کمیته امداد نباشد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با تاکید بر اینکه جنگ تحمیلی، تحریم‌ها، رکود و سیاست‌های غلط اقتصادی به حجم و وسعت فقر افزوده است، گفت: آسیب‌های اجتماعی چون طلاق، فقر، تکدی‌گری، ابتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج و از همه مهمتر رفاه اندوزی برخی مسئولان بر شدت فقر افزوده است.

وی در ادامه در خصوص توسعه کمی کشور نیز افزود: اگرچه نظام اسلامی در توسعه و عمران بخش‌های مختلف کشور ارتقا کمی داشته اما مجموع خدمات ناکافی بوده و باید به ریشه‌های فقر پرداخت و رشد اقتصادی تنها پاسخ مناسب آن است، مسئولین باید به دشمن فقر حمله کنند و با بسیج همگانی به سمت نابودی‌ آن پیش روند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ‌ در خصوص پرداخت فراگیر یارانه‌ها خاطر نشان کرد:‌ پرداخت فراگیر یارانه امری عدالت محور نیست چرا که این موضوع تنها باید به نفع محرومان باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
جمشید رفیقایی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
۰
۰
اگر مسئولان زودتر نجنبد،بزودی تمام ملت جزء كمیته امداد میشوند،
م.م
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
۰
۰
به خاطر اطلاع رسانی ها و آگاهی مردم؛ دیگه كسی پول تو صندوق صدقات نمی اندازه و معمولا افراد خودشون مستقیم به خانواده های نیازمند كمك می كنن این همه منابع و ثروت تو ایران وجود داره اونوقت مردم باید نیازمندكمیته امداد باشن

نیازمندی ها