بیماری چیزی است که به موازات عمر بشر در طول سالیان مدید تکامل پیدا کرده است. امروزه، ما شاهد اوج گیری بسیاری از آنها در قالب نادرترین و عجیب ترین بیماری‌های جهان هستیم که هیچ کس پیش از این ندیده است.
کد خبر: ۱۰۰۹۰۱۳

به گزارش جام جم آنلاین به نثل از تاپ تنز،بعضی از آنها به شدت آدم‌ها را از ریخت می‌اندازند، بعضی دیگر درد فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کنند، و بعضی دیگر فقط مشکلات خفیف زیباشناختی به وجود می‌آورند. همگام با رشد جمعیت جهان، بی‌شک شاهد ظهور اشکال جدید بیماری‌ها نیز خواهیم بود.

در این گزارش، ۱۲ نوع از عجیب ترین بیماری های جهان که تا به امروز مشاهده شده‌اند به شما معرفی می‌شوند:

۱. سندروم انفجار سر

در حالی که در این بیماری طوری به نظر می‌رسد که انگار سرتان واقعا قرار است منفجر شود، و این احساس بدی است؛ اما قضیه به آن شدت و بدی هم نیست.

آدم‌هایی که دچار این بیماری هستند به محض اینکه دراز می‌کشند تا استراحت کنند، شروع به شنیدن صدای شلیک تفنگ، بمب، و هر سر و صدای بلند دیگری می‌کنند.

این بیماری به لحاظ فیزیکی دردناک نیست. اما، باعث محرومیت شدید خواب می‌شود که اثرات جانبی فوق‌العاده زیان‌باری دارد و در زمره عجیب ترین بیماری های جهان قرار دارد.

۲. بیماری‌های خورنده‌ی گوشت بدن

این نوع از بیماری‌ها درست همانطوری هستند که به نظر می‌رسند: واقعا وحشتناک. آنها به عمق لایه‌های پوست نفوذ می‌کنند و از درون رو به بیرون شروع به از بین بردن بافت‌ها می‌کنند.

این امر به فساد و پوسیدگی ناحیه‌ی آلوده شده منجر می‌شود. عموما، شاهد پوست بی‌رنگ و متصلب هستیم که مایعات از آن ترشح می‌کنند.

تنها راه رها شدن از این بیماری‌ها از طریق عمل جراحی است، و حدود ۷۳% از آدم‌هایی که دچار آنها می‌شوند در صورت عدم معالجه خواهند مرد.

۳. سندروم دست بیگانه

سندروم دست بیگانه، بیماری بسیار نادر و بالاخص عجیب، یک اختلال عصبی است که باعث می‌شود دست به صورت مستقل از مغز و سیستم عصبی عمل کند، یا دست برای خودش فکر کند.

دست شما، بدون آنکه حتی خبردار شوید، شروع به قاپیدن چیزها و انجام یک سری از حرکات خواهد کرد.

تا این لحظه، درمانی برای آن وجود ندارد، اما نگه داشتن چیزی در دست به عنوان بهترین درمان به حساب می‌آید.

۴. خود مرده پنداری

این بیماری عجیب(خود مرده پنداری) باعث می‌شود شخص مبتلا باور کند که مرده است.

آن‌ها اساسا وقتی به قدم زدن و صحبت کردن با دیگران ادامه می‌دهند به نوعی به ارواح تبدیل می‌شوند چون خودشان معتقدند که از دنیا رفته‌اند.

بعضی‌ها پا را از این توهم یک گام فراتر می‌گذارند و معتقدند که نامیرا هستند. درمان این بیماری شگرف به دارو و همودیالیز نیاز دارد.

۵. پُرانگشتی

این بیماری جالب(پرانگشتی) از دیگر بیماری‌های این فهرست شیوع بیشتری دارد.

تقریبا از هر ۵۰۰ کودک یک کودک با انگشتان دست یا پای اضافه به دنیا می‌آید.

یک چیز عجیب درباره‌ی این بیماری آن است که انگشت‌های اضافه دست یا پا عموما فاقد استخوان هستند؛ که همین باعث می‌شود بسیاری از آدم‌ها این عضو اضافه را با عمل جراحی بردارند و این بیماری هم جزو عجیب ترین بیماری های جهان است.

۶. سندروم آلیس در سرزمین عجایب

هرچند نام آن در بدو امر خوب و خوشایند به نظر می‌رسد، خود بیماری اما چیز دیگری است.

علایم این بیماری شامل توهم، سردرگمی، و اختلال در تخمین چشمی ابعاد اجسام می‌شود.

این بیماری عموما در کودکان یافت می‌شود که بیشتر آنها نهایتا از آن رهایی می‌یابند.

۷. بیماری منکس

این بیماری وقتی رخ می‌دهد که بدن دچار اختلال سطح مس می‌شود.

اکثرا مردان هستند که از این بیماری رنج می‌بردند، اما امکان آن وجود دارد که زنان هم به این بیماری مبتلا شوند.

علائم این بیماری عجیب شامل آبی شدن سفیدی چشم‌ها، موهای ضعیف و شکننده، تشنج، کاهش تونوس عضلانی و شل بودن پوست صورت می‌شود.

۸. فیلاریاز لنفاوی

این بیماری توسط کرم انگلی به وجود می‌آید و برای شخص مبتلا مشکلات زیادی را به بار می‌آورد.

این بیماری، که به پیل پایی هم معروف است، در آغاز هیچ علائمی ندارد، اما نهایتا در ناحیه‌ی مبتلا شده شاهد تورم بسیار شدید خواهیم بود، و پوست سفت و سخت می‌شود.

تنها راه درمان این بیماری به شدت دردناک مصرف آنتی بیوتیک است.

۹. اپیدرمودیپلیژا وروسفورمیس

این بیماری تحت عنوان بیماری “مرد درختی” نامگذاری شده است، و یک بیماری ژنتیکی است که خیلی به ندرت در دنیای امروز مشاهده می‌شود.

آدم‌هایی که از این بیماری رنج می‌برند در قسمت‌های مختلف بدن‌شان جوانه‌های قرمز-قهوه‌ای رشد می‌کند که شبیه چوب به نظر می‌رسد.

این بیماری می‌تواند فقط قسمت مشخصی از بدن را بپوشاند، یا کل بدن را در بر بگیرد، و متاسفانه، تا به امروز درمانی برای آن وجود ندارد.

۱۰. سندرم مرد سنگی

هنگامی که مجروح می‌شویم یا فعالیتی می‌کنیم، بافت لیفی بدن‌مان ار بین می‌رود، و قسمت آسیب دیده با بافت‌های لیفی بیشتر ترمیم می‌شود.

این بیماری نگران‌کننده یک جهش ژنتیکی است که باعث می‌شود عملکرد ترمیمی بدن هنگام بازسازی بافت آسیب دیده به جای بافت‌های لیفی از بافت استخوانی استفاده کند.

همانطور که می‌توانید تصور کنید، این یعنی آن که بدن شخص به آرامی از درون شروع به سخت شدن می‌کند، چون بافت لیفی با استخوان جایگزین می‌شود.

نهایتا افراد مبتلا توسط اسکلت بدن خودشان فلج می‌شوند، که باعث یک مرگ کاملا بی‌تحرک و تدریجی می‌شود که برای آن هیچ درمانی وجود ندارد و این بیماری را در زمره عجیب ترین بیماری های جهان قرار داده است.

۱۱. سندروم پرمویی

این بیماری بی‌درد است و خوشبختانه جان فرد مبتلا را تهدید نمی‌کند. زنانی که به طور کامل ریش در آورده‌اند اغلب به این بیماری دچار هستند.

همان طور که از نام آن بر می‌آید، این بیماری باعث می‌شود آدم‌ها رشد موی غیرقابل کنترل داشته باشند که باعث می‌شود شبیه نوعی گرگ(آدم گرگ نما) به نظر برسند.

یک نوع از این بیماری باعث می‌شود مو در بعضی از قسمت‌های خاص بدن رشد کند، در حالی که نوع دیگر آن کل بدن را از مو خواهد پوشاند.

۱۲. سندروم صورت شیری

لئونتیاسیس اوسه‌ آ، یا سندروم صورت شیری، یک بیماری نادر است که علائم آن رشد بیش از اندازه‌ی بافت استخوانی در صورت و فک است.

این بیماری اغلب روی دهان، بینی، و سینوس تاثیر می‌گذارد و بسیاری از کسانی که از این بیماری رنج می‌برند به خاطر بافت استخوانی که کاملا اعصاب بینایی را نابود می‌کند، بینایی خود را از دست می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها