معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: ۵۰۰ کارگاه کوچک و بزرگ مسگری در استان زنجان فعالیت می‌کنند که بیش از ۷۰۰ نفر را مشغول کرده است.
کد خبر: ۱۰۰۷۶۵۴
500 کارگاه مسگری در زنجان

به گزارش جام جم آنلاین از زنجان، محمود علیمحمدی به وضعیت صنعت مسگری در استان زنجان اشاره کرد و افزود: در استان ۵۰۰ کار گاه کوچک و بزرگ مسگری فعالیت می کنند که بیش از ۷۰۰ نفر در این کار گاهها مشغول به فعالیت هستند. همچنین کار گاههای مسگری دیگر هستند که پروانه تولید و شناسنامه کار گاهی فعالیت نگرفتند.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به فعالیت شرکت صنایع مس ایلیا، افزود: فاز نخست این شرکت با اعتبار خود سرمایه‌گذار اجرا شده بود و برای راه‌اندازی فاز دوم نیز ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به این واحد پرداخت شده و برای احداث فاز سوم حدود ۵۰۰ میلیون تومان نیاز است و فاز سوم این مجموعه در سال آینده افتتاح می شود.

علی‌محمدی تاکید کرد: این واحد تولیدی بالغ بر ۳ تن محصول در روز را دارد و به دنبال صادرات و افزایش سهم بازار است و محصولات تولیدی به کشورهای عراق و افغانستان صادر می شود وبازار یابی لازم انجام شده است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه صنعت مس در گذشته مورد افول واقع شده بود، گفت: امروز صنعت مس روبه‌ رونق است..

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها