روزهای آخر سال است و همیشه خرید و فروش خودرو در این ایام رونق بیشتری نسبت به دیگر اوقات سال دارد. بیست و چهارم بهمن در مقاله‌ای با عنوان لوکس‌ترین خودروهای دست‌یافتنی، تعدادی از بهترین ماشین‌های دست دوم بازار در محدوده قیمتی 70 تا 100 میلیون تومانی را به شما معرفی کردیم و در آن به معرفی خودروهایی محبوب و با پرستیژ و بازار مناسب (در حیطه بودجه مد نظر) پرداختیم. این بار می‌خواهیم بازه قیمتی را اندکی بیشتر کاهش دهیم و بهترین خودروهایی را معرفی کنیم که اقشار متوسط جامعه بتوانند به نشستن پشت فرمانشان از همین امروز فکر کنند. از این رو در ادامه به معرفی موارد دست دوم ایده‌آلی با بودجه 50 تا 70 میلیون تومان می‌پردازیم.
کد خبر: ۱۰۰۶۸۹۲
خودروی خوب با کمترین بودجه

هیوندای آوانته

در اواسط سال 1384 شمسی بود که هیوندای آوانته روی خط تولید شرکت خودروسازان راین قرار گرفت و پرستوی آبی ارگ نیز مسئولیت فروش و ارائه خدمات برای این خودرو را بر عهده داشت. آوانته در واقع نسل سوم هیوندای النترا به شمار می‌رود که در برخی بازارها مثل ایران تحت این عنوان شناخته می‌شود. این خودرو در دو تیپ دنده‌ای و اتوماتیک در بازار حضور دارد و تمام نمونه‌های عرضه شده از پیشرانه چهار سیلندر خطی 0/2 لیتری بهره می‌برند. آوانته بویژه در نسخه دنده‌ای خودرویی بسیار کم استهلاک و کم خرج است که شما با در دست داشتن بودجه مد نظر، قادر به خریداری نمونه‌های در حد صفر کیلومتر مدل بالا (تا اوایل سال 1390) آن خواهید بود. برای مثال در حال حاضر آوانته 1389 اتوماتیک با حدود 50 هزار کیلومتر کارکرد بین 60 تا 65 میلیون تومان فروخته می‌شود.

تویوتا کرولا

کرولا یکی از پرفروش‌ترین خودروهای بازار جهان محسوب می‌شود که البته در بازار کشورمان نتوانست آنچنان که باید و شاید رقبای کره‌ای خود را شکست دهد. کرولا همزمان با بازگشایی واردات خودروهای خارجی، به کشورمان راه پیدا کرد و هنوز هم به بازار عرضه می‌شود. اما شما با در دست داشتن بودجه 50 تا 70 میلیون تومانی قادر به خریداری دو نسل از این خودرو خواهید بود. نسل نهم که عمدتا در سال‌های 1384/ 2005 و 1385/ 2006 به ایران رسید و نمونه‌های کم امکانات یا با کارکرد بالای نسل دهم (مدل 2007) گزینه‌هایی هستند که با این بودجه قابل خریداری خواهند بود. اما اگر قرار باشد نمونه نسل نهم را به عنوان پیشنهاد اصلی‌مان در نظر بگیریم، باید گفت این خودرو عمدتا در تیپ GLI در بازار کشورمان حضور دارد و از پیشرانه چهار سیلندر خطی 8/1 لیتری به قدرت 126 اسب بخار بهره می‌برد. استهلاک بسیار پایین بخصوص در شرایط رانندگی ایده‌آل، ساختار ساده، قطعات یدکی نسبتا فراوان و... از جمله مشخصات بارز این خودرو هستند.

نیسان رونیز

رونیز یکی دیگر از خودروهایی است که در اوایل سال 80 شمسی روی خط تولید شرکت پارس خودرو قرار گرفت. این SUV (شاسی بلند کاربردی) سایز متوسط که از ساختاری مشترک با نیسان پیک آپ و نیسان سرانزا بهره می‌برد، یکی دیگر از خودروهای پر فروش و محبوب در این بازه قیمت است. خصوصا اگر نمونه‌ای تمیز و مرتب از این خودرو را انتخاب کرده و بخوبی نگهداری کنید، بازار فروش خوبی انتظارتان را می‌کشد. این محصول از پیشرانه چهار سیلندر 4/2 لیتری با نهایت قدرت 160 اسب بخار بهره می‌برد که توان نسبتا خوبی است. همچنین جعبه دنده پنج سرعته قرار گرفته روی این خودرو بخصوص در دنده‌های یک و دو، ضرایب قدرت خوبی دارد که موجب کشش بهتر این محصول برای عبور از مسیرهای ناهموار خواهد شد. رونیز از سیستم چهار چرخ متحرک همراه با گیربکس کمکی بهره می‌برد و البته با توجه به این که طراحی آن به اواسط دهه 90 میلادی باز می‌گردد، ساختار ساده‌ای دارد. شما با این بودجه قادر به خریداری نمونه‌های ساخت سال‌های 1383 تا 1387 رونیز خواهید بود.

مزدا 3 اتاق قدیم

همان‌طور که هفته گذشته مزدا3 نسل دوم (مشهور به نیو) را برای بازه 70 تا 100 میلیون تومان پیشنهاد دادیم، اگر 50 تا 70 میلیون تومان وجه نقد در دست دارید، می‌توانید نسخه نسل اول این خودرو را که به اتاق قدیم نیز مشهور است، تهیه کنید. این خودرو که از اواسط سال 1386 روی خط تولید بهمن خودرو قرار گرفته، سدان اسپرت دوست داشتنی ای است که از پیشرانه چهار سیلندر 0/2 لیتری به همراه جعبه دنده اتوماتیک چهار سرعته بهره می‌برد. البته تعداد بسیار محدودی از نمونه‌های دنده‌ای این خودرو در بازار موجود هستند که بازار فروش چندان جالبی ندارند. همچنین توجه داشته باشید مزدا3 با وجود محبوبیتش در بازار، قطعات یدکی نسبتا گران قیمتی دارد و شما با در دست داشتن بودجه 50 تا 70 میلیون تومانی قادر به خریداری نسخه‌های مدل 1389 (که آخرین مدل مزدا3 نسل قبل محسوب می‌شود) نیز خواهید بود.

نیسان ماکسیما

ماکسیما از محبوب‌ترین محصولات تاریخ صنعت خودروی کشورمان به شمار می‌رود. این خودرو که از اوایل دهه 80 شمسی روی خط تولید پارس خودرو قرار گرفت، تقریبا یک دهه به بازار عرضه می‌شد و هنوز هم محبوبیت خود را حفظ کرده است. به طور کلی ماکسیما با دو تیپ دنده‌ای و اتوماتیک در بازار حضور دارد که نمونه اتوماتیک آن طرفداران بیشتری دارد. این خودرو به بهره‌گیری از شتاب و کشش بسیار ایده‌آل و البته قیمت قطعات یدکی مناسب نسبت به خودروهای هم قیمت مشهور است و سواری و فضای داخلی بسیار خوبی دارد. مهم‌تر از همه آن که ماکسیما با وجود ساختار ساده‌اش، دردسرهای چندان زیادی ندارد ولی مصرف سوخت نسبتا بالای آن (که طبق اعلام کارخانه 5/11 لیتر در صد کیلومتر برای هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی است اما در عمل بیشتر خواهد بود) ممکن است شما را اذیت کند.

هیوندای کوپه

اگر به دنبال یک خودروی اسپرت هستید و 50 تا 70 میلیون تومان نیز بودجه دارید، هیوندای کوپه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این محصول که در کشورهای خارجی با نام «تیبرون کوپه» شناخته می‌شود، برای نخستین بار در سال 1386/ 2007 به بازار کشورمان راه پیدا کرد. هیوندای کوپه که تولیدش در سال 1388/ 2009 به پایان رسید و جای خود را به جنسیس کوپه داد، نسبت به خاص بودنش خودرویی ارزان قیمت است؛ اما باید توجه داشته باشید نمونه سالمی را خریداری کنید. زیرا بیشتر هیوندای کوپه‌های موجود در بازار زیر دست قشر جوان رانده شده اند و از این رو ممکن است از نظر فنی مستهلک باشند. این خودرو از پیشرانه V6 به حجم 7/2 لیتر مشترک با هیوندای توسان نسل اول بهره می‌برد و همچنین جعبه دنده چهار سرعته آن قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. از این رو شتاب صفر تا صد کمتر از ده ثانیه خواهد داشت، ولی هندلینگ چندان خوبی را به شما ارائه نمی‌کند. در حال حاضر نسخه‌های مختلف این خودرو را می‌توان با بودجه‌ای کمتر از 50 میلیون تومان نیز خریداری کرد. اما همان‌طور که بالاتر گفته شد، پیشنهاد ما این است که مبلغ بیشتری صرف کنید و نسخه سالم‌تری بخرید.

ب‌ام‌و سری3 ای46 (E46)

هرچند این گزینه از نظر بازار فروش و هزینه‌های نگهداری وضع چندان مناسبی ندارد، اما برای این که ثابت کنیم حتی با این مبالغ نیز می‌توان محصولی از برندی لوکس و معتبر سوار شد، گزینه مد نظر را به فهرست وارد کردیم. ب‌ام‌و سری3 از پرفروش‌ترین محصولات این خودروساز است که تا کنون شش نسل مختلف را پشت سر گذاشته است. اما نسل چهارم این خودرو که تحت عنوان ای46 شناخته می‌شود، با توجه به ظاهر بسیار زیبا و موقرش از محبوب‌ترین تولیدات این خودروساز محسوب می‌شود. در حال حاضر نمونه‌های 318i، 320i و 325i این خودرو را می‌توانید در بازار کشورمان خریداری کنید. اما اگر قصد پرداخت مبلغی در بازه 50 تا 70 میلیون تومان داشته باشید، نمونه پایه این نسل یعنی 318i پیش روی شما قرار خواهد گرفت. ب‌ام‌و 318i در دو تیپ دنده‌ای و اتوماتیک در بازار کشورمان حضور دارد که هر دو استهلاکی نسبتا بالا (در قیاس با خودروهای ژاپنی هم قیمت) دارند. اما توجه داشته باشید سواری گرفتن از ب‌ام‌و، مخارجی در حد و حدود همین برند را نیز به همراه خواهد داشت. همچنین اگر نمونه‌های سالم آن را پیدا کنید و سرویس‌های دوره‌ای و چکاپ‌های لازم را جدی بگیرید، چندان هم دردسر نخواهید کشید.

تویوتا کمری

با در دست داشتن این بودجه، یکی دیگر از گزینه‌هایی که پیش روی شما قرار می‌گیرد تویوتا کمری نسل XV30 است که در سال‌های 1384/ 2005 و 1385/ 2006 به بازار کشورمان عرضه شد. البته لازم به ذکر است با نزدیک به 70 میلیون تومان پول نقد گزینه‌هایی از تویوتا کمری XV40 مدل 2007 تیپ‌های GL و GLX هم عایدتان می‌شود اما اگر قرار به صرف بودجه‌ای کمتر باشد، نسل پیشین این خودرو یعنی نمونه‌های 2005 و 2006 که در تیپ‌های GLi، Xli و گرند در بازار حضور دارند را به شما پیشنهاد می‌کنیم. البته لازم به ذکر است نسخه گرند از پیشرانه شش سیلندر و نمونه‌های دیگر از موتور چهار سیلندر استفاده می‌کنند. این خودرو گزینه کم استهلاک و با دوامی محسوب می‌شود اما بازار فروشش نسبت به نسل بعد از 2007 ضعیف‌تر بوده و همچنین چهره قدیمی‌تری دارد.

هیوندای آی30 (i30)

خودروهای هاچ‌بک با توجه به شرایط ایده آلشان برای استفاده روزمره بخصوص در شهرهای بزرگ، همواره بازار منحصر به خودشان را داشته‌اند. هیوندای آی30 به عنوان بزرگ‌ترین هاچ بک هیوندای از سال 1389/ 2010 تا 1391/ 2012 به بازار کشورمان عرضه شد و در این بازه زمانی فروش خوبی را تجربه کرد. این محصول که به طور کلی در بازه قیمتی 65 تا 80 میلیون تومان قرار دارد از پیشرانه چهار سیلندر 0/2 لیتری با 16 سوپاپ با نهایت قدرت 143 اسب بخار و بیشینه گشتاور 186 نیوتن متر به همراه جعبه دنده اتوماتیک چهار سرعته بهره می‌برد. شما با در دست داشتن بودجه مد نظر قادر به خریداری نمونه‌های 2010 این خودرو خواهید بود که در حال حاضر هفت مدل قدیمی‌تر از مدل سال محسوب می‌شود. اما با توجه به مشترک بودن پیشرانه این خودرو با کیا سراتو 2000 که در حال حاضر روی خط تولید سایپا نیز قرار دارد، جای هیچ گونه نگرانی از بابت خرابی و تامین قطعات وجود ندارد. همچنین این هاچ بک امکانات ایده آلی مثل کول‌باکس، سنسور پارک، کروز کنترل، نمایشگر میزان باد تایرها و... به شما ارائه می‌کند.

معید حمیدی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
نرم افزار موبایل
-
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
۰
۰
یعنی نویسنده این متن خیلی خوشحال تشریف داره كمترین هزینه بعد میگه 100 ملیون خدا شفات بده
حقوق بگیر بخبخ بیچاره !
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۱
۰
۰
برای شما 70 میلیون كم پولیه ؟؟؟؟

نیازمندی ها