کارشناس سیاسی عراقی در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

دلایل سفر وزیر خارجه عربستان به بغداد پس از 27 سال

کارشناس سیاسی عراقی با تحلیل دلایل سفر وزیر امور خارجه عربستان به بغداد گفت: پیروزیهای اخیر ارتش و حشدالشعبی عراق در نبرد با گروه تروریستی داعش باعث شده است عربستان سیاست خود در قبال بغداد را تغییر دهد.
کد خبر: ۱۰۰۶۷۹۵
دلایل سفر وزیر خارجه عربستان به بغداد پس از 27 سال

محمد علی حکیم مدیر خبرگزاری النخیل عراق در گفتگو با جام جم آنلاین اظهار داشت:عربستان سعودی پس از سقوط رژیم دیکتاتوری صدام همواره سیاست خصمانه علیه دولت و ملت عراق اتخاذ و از گروههای تروریستی مانند داعش حمایت کرده است و اسناد بی شمار آن در کتابی که شامل اسناد منتشر شده توسط ویکی لیکس نیز هست در عراق منتشر شده است.

وی با بیان اینکه الجبیر نخستین مقام سعودی است که پس از 27 سال به بغداد آمد، افزود:یکی از دلایل تغییر سیاست عربستان و سفر الجبیر به عراق پیروزیهای پی در پی ارتش و الشد الشعبی عراق در جنگ با داعش بویژه در مناطق سنی نشین است و همچنین شکست سیاست های عربستان در مصر ، عراق ، یمن ، سوریه و .. باعث شد تا عادل الجبیر به عراق بیاید چرا که ریاض در منطقه منزوی شده است.

این کارشناس سیاسی عراقی یاد آور شد: یکی دیگر از دلایل سفر وزیر خارجه عربستان به عراق اصرار دولت دونالد ترامپ به عربستان مبنی بر بهبود روابط با عراق است همچنانکه هوشیار زیباری وزیر خارجه سابق عراق به آن اشاره کرد.

مدیر خبرگزاری النخیل با بیان اینکه عراق به هیچ وجه اجازه دخالت به عربستان در امور داخلی خود را نخواهد داد گفت: عراق بیشترین آسیب را از دخالتهای ال سعود دیده و سفر مقام سعودی باعث تغییر دیدگاه مقامات عراقی نسبت به آل سعود نخواهد شد.

وی افزود: به برکت خون شهدای عراقی بزودی شاهد ریشه کن شدن غده سرطانی داعش که با حمایت برخی کشورها ایجاد شده ، از عراق خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها