jamejamsara
سرا کد خبر: ۱۰۰۵۸۰۱   ۰۷ اسفند ۱۳۹۵  |  ۰۹:۱۳

اغلب خانم‌ها بخصوص آنهایی که بیرون از خانه کار می‌کنند، بر این باورند طی دو سه روز قبل از عید می‌توانند خانه را رفت و روب و نظافت کنند، غافل از این که نه‌تنها در این مدت خانه تمیز نخواهد شد، بلکه با فعالیت‌های زیاده از حد و نابجا ممکن است به انواعی از دردها در نواحی کمر و گردن و عضلات دچار شوند.

نکات ایمنی در خانه تکانی عید

به گزارش جام جم آنلاین، با این اوصاف اگر وقتتان کم است و قصد نظافت دو سه روزه منزل را دارید، شاید رعایت این نکات بتواند تا حدودی سلامت شما را تضمین کند.

یک اصل اساسی و قانونی کلی برای تمیز کردن و نظافت همه جای خانه این است که هنگام نظافت و کار پشت باید صاف، گوش‌ها در امتداد شانه‌ها و سر و گردن در یک راستا و زانوها کمی خمیده باشد.

قبل از شروع فعالیت‌های سنگین، بدن خود را با کشش ملایم عضلات آماده کنید.

کارهای سبک را در بین کارهای سنگین انجام دهید.

بعد از یک تا دو ساعت کار، حتما پنج تا ده دقیقه به بدن استراحت دهید.

از هل دادن وسایل سنگین بر سطوح ناصاف که فشار شدیدی به کمر و پاها وارد می‌کند و سبب آسیب به ستون فقرات می‌شود، اجتناب کنید. بهترین روش برای انتقال یک جسم سنگین کشیدن آن روی یک سطح صاف و هموار است.

قبل از بلند کردن اجسام سنگین،مطمئن شوید به تنهایی قادر به بلند کردن و حمل آن هستید. تا حد امکان جسم را به بدنتان نزدیک کنید. زانوهایتان را خم کنید و به حالت نیمه نشسته درآیید. مقداری فاصله میان پاها لازم است. یک پا را قدری جلوتر از پای دیگر قرار دهید. ناحیه پشت بخصوص کمر را صاف نگهدارید. در گرفتن جسم از تمام کف دستتان استفاده کنید و سپس بار را به آرامی بلند کنید.

هنگام بلند کردن بار از چرخش ناگهانی بدن اجتناب کنید و اگر قصد تغییر مسیر دارید، ابتدا یک پا و سپس پای دیگر را چرخانده و به حرکت خود ادامه دهید.

حداکثر وزن جسم برای حمل در آقایان 23 کیلوگرم و برای خانم‌ها 18 کیلوگرم است.

برای جلوگیری از آسیب به کمر، از انجام کارهای ایستاده و نشسته طولانی مدت بپرهیزید.

در آشپزخانه صندلی‌ یا چهار پایه کوچکی بگذارید تا زمان‏هایی که ایستاده کار می‏کنید به تناوب،هر کدام از پاهایتان را روی آن بگذارید یا برای رفع خستگی گهگاه روی آن بنشینید.

هنگام تمیز کردن وان حمام، داخل وان رفته و در حالت نشسته و نه ایستاده کف آن را تمیز کنید و هنگام کار به تناوب با هر دو دست خود کار کنید.

حین کشیدن جاروبرقی برای جلوگیری از آسیب به دیسک کمر، برخلاف جهت پرزهای فرش جارو نکشید.

برای رفع خستگی کمر روی زمین دراز بکشید و پاها را در شکم خم کنید به طوری که گودی کمر مماس با زمین شود.

فعالیت بدنی و تعریق باعث از دست رفتن آب و املاح بدن و بروز گرفتگی‌های عضلانی می‌شود. در نتیجه هنگام نظافت آب بنوشید و میوه بخورید.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
شورای شهر و مدیریت بحران

شورای شهر و مدیریت بحران

شورای شهر تهران به پایان دوره ای دیگر از فعالیت خود نزدیک می‌شود. ارزیابی فعالیت های شورای شهر در زمینه مدیریت بحران برای جمع بندی این دوره و همچنین دستیابی به چشم اندازی روشن برای دوره بعدی شورا، مهم و حیاتی است.

نامزدها برنامه‌محور باشند

نامزدها برنامه‌محور باشند

مردم ایران برای حضوری حماسی در انتخابات ریاست‌ جمهوری 1400 کار بزرگی در پیش دارند و انتظار می‌رود این ملتی که همواره حماسه‌آفرین و تاریخ‌ساز بودند، از این امتحان بزرگ سربلند و پیروز بیرون بیایند.

موج‌های کرونا ادامه دارد

موج‌های کرونا ادامه دارد

اخیرا وزیر بهداشت و درمان در سخنان خود عنوان کرد که موج چهارم ویروس کرونا در کشور کنترل شده و کشور در حال عبور از این موج است.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر
وضعیت قرمز گیشه

سینما سال جدید را هم با بحران شروع کرده و ظاهرا مردم هنوز رغبتی به فیلم دیدن ندارند

وضعیت قرمز گیشه

پیشخوان

بیشتر