رسانه و اقتصاد مقاومتی

مسایل اقتصادی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم ما محسوب می‌شود و موضوعات پیرامونی آن همچون اقتصادمقاومتی نیز از مهم‌ترین بحث‌های بین مسئولان، رسانه‌ها و مردم بوده است.
کد خبر: ۱۰۰۵۷۸۱
رسانه و اقتصاد مقاومتی

به عقیده بسیاری کارزاری که اکنون علیه کشور ما راه افتاده و عملا مختصات و مشخصات آن قابل رصد است، جنگ اقتصادی تمام عیاری است که در قالب‌ها و شیوه‌های گوناگون در حال اجرا شدن است و تدبیری که از سوی بزرگان نظام در برابر این هجمه اندیشیده شده تکیه بر منابع داخلی، فعال کردن ظرفیت‌های استفاده نشده مالی و انسانی و تعریف دوباره از سازوکار اشتغالزایی بومی و نیز کشف بازارهای جدید در حوزه‌های مختلف و در یک کلام اقتصاد مقاومتی است.

با این رویکرد معلوم است که نقش و جایگاه رسانه مرجعی مثل صدا و سیما چقدر تعیین‌کننده خواهد بود.

صدا و سیما از ابتدای طرح شعار اقتصاد مقاومتی کوشیده جنبه‌های نادیده و کمتر تجربه شده این موضوع را بازتاب دهد که مهم‌ترین آن تولید و پخش برنامه‌هایی است که عموما توسط خود مردم در گوشه و کنار کشور اجرا شده‌اند و اتفاقا بازده نهایی آن هم بسیار مطلوب بوده است.

شیوه‌ای که باعث شده است بسیاری از جوانان علاقه‌مند از آنها الگوبرداری کرده و به تناسب علاقه و موقعیت خود، کاری برای خود دست و پا کنند. جذابیت این نوع برنامه‌ها در این نکته نهفته است که «یک راه تجربه شده قبلی برای راه‌اندازی یک کسب و کار» به مخاطب معرفی می‌شود و بسیاری را مشتاق، علاقه‌مند یا دست‌کم کنجکاو می‌کند که راه‌های دیگر راه‌اندازی یک کسب و کار کوچک را امتحان کنند. صدا و سیما همچنین با مجموعه گزارش‌های تحلیلی و خبری و نیز برنامه‌های نمایشی مختلف تلاش کرده، اقتصادمقاومتی و زوایای گوناگون آن را در جامعه به نمایش بگذارد.

مهدی غلامحیدری - دبیر قاب کوچک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
وقتی دل جنگل سوخت

«جام‌جم» در گفت‌وگو با جانشین فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی کشور بررسی کرد

وقتی دل جنگل سوخت

صدای «مرجان» باید شنیده شود

گفت‌و‌گو با میلاد بنی‌طبا، کارگردان فیلم سینمایی «مرجان» پیرامون دغدغه‌های ساخت و چالش‌های اکران یک فیلم اجتماعی

صدای «مرجان» باید شنیده شود

نیازمندی ها