به عقیده بسیاری کارزاری که اکنون علیه کشور ما راه افتاده و عملا مختصات و مشخصات آن قابل رصد است، جنگ اقتصادی تمام عیاری است که در قالبها و شیوههای گوناگون در حال اجرا شدن است و تدبیری که از سوی بزرگان نظام در برابر این هجمه اندیشیده شده تکیه بر منابع داخلی، فعال کردن ظرفیتهای استفاده نشده مالی و انسانی و تعریف دوباره از سازوکار اشتغالزایی بومی و نیز کشف بازارهای جدید در حوزههای مختلف و در یک کلام اقتصاد مقاومتی است.
با این رویکرد معلوم است که نقش و جایگاه رسانه مرجعی مثل صدا و سیما چقدر تعیینکننده خواهد بود.
صدا و سیما از ابتدای طرح شعار اقتصاد مقاومتی کوشیده جنبههای نادیده و کمتر تجربه شده این موضوع را بازتاب دهد که مهمترین آن تولید و پخش برنامههایی است که عموما توسط خود مردم در گوشه و کنار کشور اجرا شدهاند و اتفاقا بازده نهایی آن هم بسیار مطلوب بوده است.
شیوهای که باعث شده است بسیاری از جوانان علاقهمند از آنها الگوبرداری کرده و به تناسب علاقه و موقعیت خود، کاری برای خود دست و پا کنند. جذابیت این نوع برنامهها در این نکته نهفته است که «یک راه تجربه شده قبلی برای راهاندازی یک کسب و کار» به مخاطب معرفی میشود و بسیاری را مشتاق، علاقهمند یا دستکم کنجکاو میکند که راههای دیگر راهاندازی یک کسب و کار کوچک را امتحان کنند. صدا و سیما همچنین با مجموعه گزارشهای تحلیلی و خبری و نیز برنامههای نمایشی مختلف تلاش کرده، اقتصادمقاومتی و زوایای گوناگون آن را در جامعه به نمایش بگذارد.
مهدی غلامحیدری - دبیر قاب کوچک
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی عیدانه با نخستین مدالآور نقره زنان ایران در رقابتهای المپیک
رئیس سازمان اورژانس کشور از برنامههای امدادگران در تعطیلات عید میگوید
در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با دکتر محمدجواد ایروانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شد