شرکت خودروسازی کیا، که اکنون زیر مجموعه ای از گروه خودروسازی هیوندای می‌باشد، به‌عنوان دومین شرکت خودروساز پرتیراژ در کره جنوبی در سال 1323 شمسی، یعنی 72 سال پیش، سئول شروع به کار کرد.
کد خبر: ۱۰۰۳۳۳۰
محصولات کیاموتورز را بخریم یا نه!؟

به گزارش جام جم آنلاین، شرکت خودروسازی کیا، که اکنون زیر مجموعه ای از گروه خودروسازی هیوندای می‌باشد، به‌عنوان دومین شرکت خودروساز پرتیراژ در کره جنوبی در سال 1323 شمسی، یعنی 72 سال پیش، سئول شروع به کار کرد.

این شرکت خودروسازی که به خودروهای سواری زیبا و پر آپشنش شهرت دارد، با استفاده از ایده‌های خلاقانه یک طراح زبردست آلمانی به نام پیتر شرایر توانسته محصولات خود را به‌عنوان خودرویی برازنده معرفی کند.

دربسته محصولات کیا، می‌توانید انواع بدنه‌های خودرویی را مشاهده کنید ؛ این خودروساز از مدل‌های اپتیما و سراتو در بدنه سواری، ریو و پراید جدید در بدنه هاچ بک و اسپورتیج و سورنتو در بدنه‌های شاسی‌بلند نمونه‌هایی از این محصولات هستند.

پراید، یار دیرین ایرانیان که توسط شرکت سایپا کماکان در حال تولید می‌باشد نیز متعلق به این شرکت کره‌ای است. البته طراحی پرایدی که در ایران در حال عبور و مرور است، مربوط به سالیان گذشته است و حتی در آن زمان نیز، این خودرو بر اساس یک مدل خودرو از فورد با نام Festiva طراحی شد. به‌نوعی این خودرو تابه‌حال 3 دست چرخیده است. خودرو پراید که در کره، پس از مدتی تبدیل به نسل‌های جدید شد و با ظاهری به‌مراتب آراسته‌تر به تولید رسید، هیچ‌گاه راهی به بازار معاملات خودرو ایران راه پیدا نکرد.

اگر بخواهیم محصولات شرکت کیا را در بازار خرید و فروش خودرو دست دوم ایران تحلیل کنیم، می‌توانیم بر اساس اطلاعات زیر بهترین تصمیم را اتخاذ کنیم. به صورتی که عدد 1 نشان‌دهنده سخت فروش ترین و عدد 10 نشان‌دهنده راحت فروش بودن آن‌هاست:

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها