مهدی هاشمی نسب کسی است در سال 1379 از پرسپولیس به استقلال پیوست تا بزرگ ترین و جنجالی ترین خرید بین دو تیم لقب بگیرد.
کد خبر: ۱۰۰۰۶۳۷
پرسپولیس، برنده بزرگ دربی است / سرخ پوش ها قهرمان می شوند

به گزارش جام جم آنلاین ، قبل و بعد از هاشمی نسب بازیکنان زیادی از پرسپولیس یا استقلال به تیم رقیب پیوستند و حتی در دربی مقابل تیم سابق خود موفق به گلزنی شدند اما هیچ کدام از لحاظ جنجالی بودن انتقال به پای مهدی هاشمی نسب نرسیدند. در آن زمان هاشمی نسب با 100 میلیون تومان در میان مخالفت های شدید علی پروین و باشگاه پرسپولیس و البته خشم و نفرت هواداران سرخ راهی استقلال شد، انتقالی که گفته می شود پایانی بر روزهای خوب هاشمی نسب بود. یکی از صحنه های ماندگار و فراموش نشدنی او در همان دربی رقم خورد که دی ماه 79 برگزار شد. مسابقه ای بسیار جنجالی که در نهایت به زد و خورد کشیده شد و با تساوی دو بر دو نیز به پایان رسید. در آن مسابقه مهدی هاشمی نسب با پیراهن استقلال به تیم سابقش پرسپولیس گل زد و پس از گلزنی از شدت هیجان غش کرد. علی پروین پس از آن مسابقه جنجالی گفته بود که یک گل زدن غش کردن ندارد. به فاصله 16 سال از آن دربی هاشمی نسب درباره دربی 84 می گوید، مسابقه ای که فردا ساعت 15 در ورزشگاه آزادی آغاز می شود:

-دربی برای بازیکنانی نظیر شما می تواند معنای دیگری داشته باشد.

فوتبال برای ما همه چیز است هر چند بابت آن سختی های زیادی کشیدیم. دربی نیز برای ما هنوز به اندازه یک بازیکنی که قرار است در این مسابقه به میدان برود جذابیت دارد.

به یاد ماندنی ترین دربی زندگی شما باید همان دربی باشد که در آن به تیم سابقتان گل زدید؟

خاطره از دربی زیاد است ولی آن یکی واقعا با همه فرق می کند. آن مسابقه تحت تاثیر حواشی زیاد و کتک کاری هایی که پیش آمد در ذهن ها ماند.

قبول دارید یکی از حاشیه های بزرگ این مسابقه که باعث جنجال بیشتر شد عکس العمل شما بعد از گلزنی بود؟

جو سنگینی بود. من اهل این کارها نبودم اما مجبورم کردند تیمم را عوض کنم. خیلی فشار در داخل و خارج از زمین روی من بود. شاید خیلی از پرسپولیسی‌ها باور نمی‌کردند بازیکن محبوب‌شان چنین کاری انجام دهد اما... وقتی خودم را مقابل پرسپولیس دیدم، یاد خیلی از مسائل افتادم. بعد هم به استقلال تعهد داشتم و باید مثل گذشته بهترین بازی زندگی‌ام را انجام می‌دادم. کلاً روز عجیب و خاصی بود.

هنوز برخی از هواداران پرسپولیس از شما بابت رفتن به استقلال ناراحت هستند.

من یک چیز را بارها در تمام این سال ها گفته ام. رفتنم به استقلال اشتباه بود. هنوز هم میگویم. جوانی کردم و خامی. البته سال ها گذشته و دیگر به اندازه گذشته حساسیت ها وجود ندارد. من همین اکنون هنوز هم با لطف هواداران پرسپولیس در کوچه و خیابان مواجه هستم و دست آنها را می بوسم.

فکر می کنید روز یکشنبه کدام تیم برنده دربی خواهد بود؟

بازی بسیار سخت و حساسی است و می تواند بسیار سنگین و دیدنی باشد. البته امید نداریم که نتیجه چهار بر دو بازی برگشت فصل گذشته تکرار شود اما فکر می کنم پرسپولیس برنده بزرگ دربی است.

یکی از مواردی که در دو روز اخیر مورد انتقادهای زیادی قرار گرفته ضیافت مشترک دو تیم است. به نظر شما در آستانه مسابقات برگزاری چنین ضیافت هایی لزومی دارد؟

این مسائل در زمان ما هم بود و یک نشست صمیمانه است. اما به نظرم دوره اینکارها دیگر گذشته و برای دوستی بیشتر بین دو تیم باید کارهای دیگر انجام داد. اینکه از روی تکلیف بازیکنان به یک ضیافت بروند و کنار هم عکس یادگاری بیندازند چه معنی دارد؟

قهرمانی پرسپولیس در این فصل برای شما قابل پیش بینی است؟

بله، پرسپولیس قهرمان است و حتی یک درصد هم احتمال نمی دهم چنین اتفاقی نیفتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها