دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیلیان کانوی ، مشاور نزدیکش با تبلیغ ، تحریک و دخالت علنی برای فروش تولیدات کارخانه ایوانکا ترامپ بار دیگر جنجال ساز شده و خشم مقامات سیاسی و مردم این کشور را برانگیختند.
کد خبر: ۱۰۰۰۴۶۱
دخالت ترامپ و کاخ سفید برای فروش تولیدات ایوانکا ترامپ + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فرانس پرس، هفته گذشته فروشگاه های زنجیره ای مشهور نوردستروم اعلام کرد که فروش لباس ها و لوازم جانبی با مارک ایوانکا ترامپ ، دختر رئیس جمهور آمریکا را متوقف خواهد کرد.

چند فروشگاه زنجیره ای دیگر نیز از جمله « TJX» که فروشگاه های بزرگ « T.J.Maxx» و «Marshalls » را اداره می کند به نوبه خود اعلام کرده اند که عرضه تولیدات ایوانکا ترامپ را کاهش داده و از ارائه آنها در غرفه های اختصاصی خودداری خواهند کرد.

از آن پس، دفاع از شهرت و منافع ایوانکا 35 ساله به یکی از ماموریت های اصلی دولت آمریکا تبدیل شد.

ابتدا شخص رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا از دخترش روی توئیتر دفاع کرد، سپس نوبت سخنگوی کاخ سفید رسید و پنجشنبه هم کیلیان کانوی ، مشاور جدل برانگیز ترامپ چنان علنی از کالاهای ایوانکا تبلیغ کرد که موجب انتقادهای گسترده در این کشور شد.

ترامپ روز سه شنبه با ارسال پیامی روی توییتر از رفتاری که با دخترش شده است ابراز خشم کرد. وی نوشت : نوردستروم رفتار ناعادلانه ای نسبت به ایوانکا،‌دخترم انجام داد. وی با این پیام به سوءظن ها در مورد آمیختن منافع شخصی تجاری، خانوادگی با مقام سیاسی اش دامن زد.

با این حال، کیلیان کانوی ، مشاور نزدیک ترامپ پا را از همه فراتر گذاشت و روز پنجشنبه در گفت و گویی با شبکه فاکس نیوز در یک سالن کاخ سفید که مملو از نشانه های رسمی دولت آمریکا بود، گفت: بروید کالاهای ایوانکا را بخرید. من با اینکه از خرید کردن متنفرم اما همین امروز برای خودم از کالاهای ایوانکا خرید خواهم کرد. این یک برند فوق العاده است. شخصا چندین کالا از تولیدات ایوانکا را دارم. من برایش به رایگان تبلیغ خواهم کرد. همه بروید همین امروز کالاهای برند ایوانکا را بخرید، می توانید این کار را از طریق اینترنتی هم انجام دهید.

بسیاری از مقامات دو حزب دموکرات و جمهوریخواه ، رسانه ها و قضات از این واکنش های دونالد ترامپ و اعضای دولتش که برخلاف قانون اساسی آمریکا است انتقاد کرده و آن را ناقض قوانین فدرال و قانون اصول اخلاقی دولت دانسته اند.

لارنس ترایب ، کارشناس قانون اساسی و استاد مشهور دانشگاه معتبر هاروارد خاطرنشان کرد: قانون اساسی و قوانین فدرال کاملا مشخص کرده اند که از مقام رسمی دولتی یا فدرال نمی توان برای حمایت یا تبلیغ یک کالا یا خدماتی بخش خصوصی استفاده کرد و این کار ممنوع است.

به گفته رسانه های آمریکایی ، اداره اصول اخلاقی دولتی گفته های خانم کیلیان کانوی را که ناقض قوانین فدرال است بررسی خواهد کرد. با این حال، این اداره فقط وظیفه بررسی را به عهده دارد و تحقیق در این مورد از وظایف کنگره یا سازمان اف بی آی است.

بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها