ارتش سوریه قدم به قدم به پایتخت داعش نزدیک می‌شود

سخنگوی رسمی گروه «نیروهای دموکراتیک سوریه» خبر داد که سومین مرحله عملیات آزادسازی رقه را با حضور ده‌ها هزار نیرو آغاز کرده‌اند. این در حالی است که ارتش سوریه نیز می‌گوید موفق شده است شهر الباب را تحت محاصره خود گرفته و بزودی آن را آزاد کند. ارتش سوریه همچنین در دیرالزور نیز مشغول مقابله با گروه تکفیری داعش است. مجموع این تلاش‌ها موجب شده تا ارتش سوریه و نیروهای مقاومت قدم به قدم به شهر رقه پایتخت داعش نزدیک شوند.
کد خبر: ۹۹۸۰۹۰

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، عماد سلو سخنگوی رسمی گروه نیروهای دموکراتیک سوریه تأکید کرد برآیند مرحله‌های دوم و سوم عملیات خشم فرات جدا کردن شهر رقه سپس آزادسازی آن است. وی با بیان این مطلب افزود: «ده‌ها هزار نیرو در این نبرد شرکت خواهند کرد. 3000 نفر از آنان توسط نیروهای آمریکایی آموزش دیده و به سلاح و تجهیزات مخصوص این عملیات مجهز شدند.» سلو همچنین تصریح کرد برخی شواهد از این مسأله حکایت دارد که دولت جدید آمریکا حمایت خود را از نیروهای دموکراتیک افزایش خواهد داد. از سوی دیگر منابع نظامی سوریه از آزادی قریب‌الوقوع شهر الباب در شمال سوریه توسط ارتش و متحدانش خبر دادند و گفتند به این ترتیب نیروهای ارتش سوریه خود را به مرزهای ترکیه رسانده و توطئه ایجاد یک منطقه امن در این بخش از خاک سوریه را خنثی کرده‌اند.

«علی مقصود» سرلشکر بازنشسته ارتش سوریه با اشاره به این‌که ارتش سوریه تنها کمتر از 5/2 کیلومتر تا شهر الباب فاصله دارد، به شکست نظامی بزرگ نیروهای ترکیه با پشتیبانی شبه‌نظامیان سپر فرات در جبهه‌های شمال اشاره کرد و گفت: ارتش سوریه راه‌های کمک‌رسانی و تسلط بر مسافت 16 کیلومتری از مسیر مواصلاتی بین الباب و حلب را قطع کرده است. با آزادی الباب و تلاش ارتش برای بازپس گیری دو شهرک «دیر حافر» و «مسکنه» منطقه حومه جنوب شرق حلب، داعش بسیاری از منابع تامین مالی و راه‌های کمک‌رسانی خود را از دست خواهد داد. «مقصود» بزرگ‌ترین هدف دولت سوریه از تسلط بر شهر الباب را ناکام گذاشتن طرح ایجاد منطقه بی‌طرف و امن برای شبه‌نظامیان ترکیه در مناطق شمال سوریه خواند.

روز گذشته در ادامه درگیری‌های سوریه اعلام شد نیروی هوایی این کشور موفق شده است مواضع و تجمع‌های گروه تروریستی داعش در اطراف شهر دیرالزور را بمباران کند. همچنین ارتش سوریه و نیروهای مقاومت موفق شدند مناطق منصور 1 و 2 را در شرق فرودگاه «السین» آزاد کنند. داعش هفته گذشته حملاتی گسترده به فرودگاه‌های السین و الضمیر در ریف دمشق انجام داد که با هوشیاری نیروهای سوری این حملات دفع شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها