معاون وزیر راه و شهرسازی:

ساخت سه شهر جدید کلید خورد

معاون وزیر راه و شهرسازی از سپری شدن مراحل مطالعاتی ساخت سه شهر جدید «تیس»، «کوشک» و «خوارزمی» خبر داد و گفت: مراحل اجرایی ساخت این سه شهر جدید، در آینده نزدیک آغاز می شود.
کد خبر: ۹۹۷۵۰۶
ساخت سه شهر جدید کلید خورد

به گزارش جام جم آنلاین، محسن نریمان در گفتگو با مهر گفت: احداث نسل نو شهرهای جدید در حال مطالعه است و بر اساس برنامه شرکت عمران شهرهای جدید، قرار است که ۱۳ شهر به دیگر شهرهای جدید اضافه شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید افزود: مطالعات تخصصی شهرها دارای مراحل متعددی است؛ اما در این میان، مراحل مطالعه شهر جدید «تیس» و دریافت مصوبه شورای عالی شهرسازی برای ساخت آن، سریعتر از سایر شهرها انجام شده است.

وی اظهار داشت: ساخت سه شهر «تیس»، «کوشک» و شهر جدید «خوارزمی» در اولویت برنامه های شرکت عمران شهرهای جدید است.

به گفته نریمان، امیدواریم که هر چه سریعتر فعالیت اجرایی ساخت این شهرها آغاز شود و کار مطالعاتی آن به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: برای احداث هر شهر جدید، در گام اول باید مطالعات تخصصی ساخت آن انجام و سپس، مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری دریافت شود و در مرحله بعدی، هماهنگی های لازم برای ساخت این شهرها با مقامات استانی انجام گردد.

وی تصریح کرد: شهر جدید «تیس» در کنار دریای عمان، شهر جدید «کوشک» در شهرستان بندرلنگه و شهر جدید «خوارزمی» در جنوبشرقی تهران ساخته می شوند.

گفتنی است؛ طرح شهر جدید «تیس» حدود سه ماه قبل در شورای عالی شهرسازی به تصویب رسیده و قرار است که این شهر، جمعیتی حداقل ۱۵۰ هزار نفره داشته باشد.

شهر جدید «خوارزمی» به وسعت ۵۰۰ هکتار در اراضی جنوب شرق شهر تهران و در مجاورت شهر شریف‌آباد و با فاصله تقریبی ۵۰ کیلومتری از کلانشهر تهران احداث خواهد شد و شهر جدید «کوشک» هم با مساحت راهبردی ۶۰۰۰ هکتار و محدوده ۱۲۰۰ هکتاری، با پیش‌بینی جمعیتی بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر و همجوار با شهرهای پارسیان و دشتی، دارای عملکرد گردشگری و ساماندهی سکونتی خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نوذر
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
۰
۰
تو را به جان مادرتان خیابانها و كوچه ها و پیاده روها را پت وپهن بسازید و زمینهای وسیع را در هر محله به فضای عمومی و سبز و ورزشی اختصاص دهید نه اینكه مثل قوطی كبریت قطعات را به هم بچسبانید و مثل اكثر نقاط تهران دوباره شهرسازی اشتباه انجام دهید. تنها محله ی تهران كه خیابانها پهن است شهرك غرب و سعادت آباد است كه مشابه شهرسازی نوین ینگه دنیا انجام شده است.....البته بعضی پیاده روها باز در آنجا هم پت و پهن اجرا نشده..مخصوصا در كوچه ها....
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها