مجمع سالیانه فدراسیون ژیمناستیک با تاخیر 9 ماهه برگزار می شود

معمای حذف چهره شاخص ژیمناستیک بانوان

وزیر ورزش و امور جوانان اعلام کرد

استقبال از کشتی‌گیران آمریکا به شرط صدور ویزا

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به دستورالعمل مهاجرتی رئیس‌جمهور آمریکا و تأثیر آن برای اعزام‌ها یا میزبانی از نمایندگان آمریکا، گفت: در این مورد از دستگاه دیپلماسی کشور پیروی می‌کنیم.
کد خبر: ۹۹۶۸۷۵
استقبال از کشتی‌گیران آمریکا به شرط صدور ویزا

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، مسعود سلطانی‌فر در پایان مراسم اختتامیه مسابقات قهرمانی کشور کارکنان دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سؤالات آنها پاسخ داد.

وی در رابطه با موافقت فدراسیون جهانی بسکتبال با تغییر قوانین حضور محجبه بانوان در میادین بین‌المللی گفت: در آغاز خیلی‌ها به من توصیه کردند که اصلاً ورود به این قضیه نداشته باشم، اما من فکر کردم اگر با رئیس فیفا مکاتبه کنم، می‌تواند اثرگذار باشد؛ به همین دلیل نامه شخصی به وی نوشتم و خوشبختانه در کمتر از سه ماه به نتیجه مورد نظر هم رسیدیم. من فکر می‌کنم بسیاری از مشکلات این چنینی با تدبیر قابل حل است.

وزیر ورزش و جوانان در رابطه با اینکه با توجه به انتخاب محمدرضا داورزنی به عنوان معاون توسعه ورزش قهرمانی، تکلیف مدیریت فدراسیون والیبال چگونه خواهد شد، گفت: فعلاً شخص آقای داورزنی سرپرست فدراسیون والیبال خواهند بود تا اینکه در اسرع وقت بتوانیم در مورد مدیریت این فدراسیون تعیین تکلیف کرده و مجمع انتخاباتی را برگزار کنیم.

سلطانی‌فر همچنین در رابطه با درخواست مکتوبی که دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از وزارت ورزش و برای دریافت کمک مالی داشتند، خاطرنشان کرد: طبق قانون نه به این دو باشگاه بلکه به هیچ باشگاه دیگری نمی‌توانیم کمک مالی داشته باشیم. پرسپولیس و استقلال هم باید از طریق اسپانسرهای خود که تا به امروز حمایت مالی‌شان کرده‌اند، به امور مالی خود رسیدگی کرده و منابع لازم را جذب کنند.

وزیر ورزش و جوانان در واکنش به پرسشی که در رابطه با انتخابات فدراسیون ژیمناستیک مطرح شد، گفت: فکر می‌کنم طی سه ماه حضورم در وزارت ورزش، پنج بار به این موضوع پاسخ داده‌ام. مسائل و مشکلاتی از سوی فدراسیون جهانی وجود دارد که در حال پیگیری حل کردن آن هستیم و قطعاً به محض حصول نتیجه مثل پنج فدراسیونی که تا به امروز انتخاباتشان را برگزار کرده‌ایم، انتخابات این فدراسیون را هم برگزار خواهند کرد و همین‌طور در مورد دو فدراسیون تیراندازی و والیبال نیز تعیین تکلیف خواهد شد.

میزبانی کشتی ایران در جام جهانی که بهمن ماه در کرمانشاه برگزار خواهد شد و تأثیری که دستورالعمل مهاجرتی رئیس‌جمهور آمریکا در این رقابت‌ها گذاشته و به دلیل واکنش متقابل مسئولان ایران، حضور تیم ملی کشتی آمریکا را در این رقابت‌ها لغو کرده، پرسش دیگری بود که وزیر ورزش و جوانان به آن پاسخ داد.

وی افزود: البته صدور ویزا حتی برای ورزشکاران توسط وزارت امور خارجه انجام می‌شود. اگر برای اعضای تیم کشتی آمریکا ویزا صادر شود، ما در وزارت ورزش از حضور آنها در رقابت‌های جهانی کشتی استقبال هم می‌کنیم، اما در کل وزارت ورزش در همه امور حتی موضوع مطرح شده، مطابق با دستگاه دیپلماسی کشور عمل کرده و از آن پیروی می‌کند.

ادامه تغییرات در وزارت ورزش و اینکه تغییر دو معاونت این وزارتخانه در حالی انجام شده که وزیر ورزش در آغاز به کار خود اعلام کرده بود «مطرح کردن تغییرات تنش‌زا است»، مواردی بود که وزیر ورزش در واکنش به مطرح شدن آنها از سوی خبرنگاران فقط خندید و گفت: من هرگز نگفتم که تغییری ندارم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها