عناصر مهم در سلامت مو

دلایل ریزش مو در زنان

زلف‌ طبیعت آراستگی می‌خواهد. روشن است که یکی از ابزار بی‌بدیل رسیدگی به موها، سشوار است.
کد خبر: ۹۹۴۸۹۶
موقشنگ‌ها چگونه سشوار بخرند؟!

وسیله‌ای که معمولا در گوشه و کنار هر خانه‌ای پیدا می‌شود تا علاقه‌مندان(!) هراز چندگاهی و گاه چند بار دریک روز به مناسبت‌های خاصی! سراغ آن را بگیرند. اما این وسیله به همان اندازه که پرکاربرد هست، پرمصرف بوده و در نتیجه زود خراب شده و نیازمند تعویض می‌شود. اینچنین است که باید نکاتی را در نظر داشت که هنگام خرید سشوار جدید خرید بهتری کرد تا در گذر زمان کاربرد طولانی‌تر و البته صرفه اقتصادی بهتری برایمان به دنبال داشته باشد. اینک برای شما تعریف می‌کنیم که چگونه سشوار بخرید و موهایتان را فرمی زیبا‌تر و مردم‌پسندتر بدهید.

انواع سشوار

یونی: سشوارهای یونی با کمک به شکستن مولکول‌های آب باعث می‌شوند موها سریع‌تر خشک شود و همچنین اجازه می‌دهند موها ضمن حفظ رطوبت، سریع‌تر خشک شده و در همان حالت که موها خشک می‌شوند، رطوبت در درون موها باقی می‌ماند. یون‌ها همچنین به خنثی کردن یون‌های با بار مثبت موجود در موهای شما کمک می‌کنند، بنابراین درخشش را به موهای شما بازگردانده و کمک می‌کند تا موها نرم باشند.

سرامیکی: سشوارهای سرامیکی دارای نوعی فناوری است که به خشک کردن موها از درون و بیرون کمک می‌کنند. حرارت این سشوارها خفیف است و به همین دلیل آسیبی به موها نمی‌رساند.

دیفیوزر دار: هر فردی که موهای مجعد داشته باشد، به یک دیفیوزر خوب نیاز دارد که مدت خشک‌کردن موها را کاهش دهد، به طوری که فر مو را زیاد وز نکند. هنگامی که زمان زیادی برای خشک کردن طبیعی موها ندارید، می‌توانید از دیفیوزر استفاده کنید. برای کسانی که موهای صافی دارند، دیفیوزر کمک می‌کند تا فرهای کوچکی در موهای خود ایجاد کنند.

نکات کلیدی خرید

اولین سوالی که قبل از خرید یک سشوار باید بپرسید این است که چند وقت یک بار موهایتان را سشوار می‌کشید؟ فعالان بازار در پاسخ، شمارا به یک قاعده راهنمایی می‌کنند: اگر موهایتان نازک و نرم است، به یک سشوار قوی نیاز ندارید و اگر هر روز از سشوار استفاده می‌کنید یا موهایتان ضخیم، پر پشت یا زبر است، یک سشوار پرقدرت نیاز دارید. مقدار وات، قدرت سشوار را تعیین می‌کند و قیمت سشوارهای قدرتمندتر بالاتر است.

تنظیمات سرعت باد گرم و سرد از مزایای یک سشوار خوب است. باد داغ در سشوار جهت ساختن شکل مو استفاده می‌شود و وزش باد سرد مو را سر جایش ثابت نگاه می‌دارد.

طول سیم: به دلیل محدود بودن تعداد پریزهای برق در هر بخش خانه یا آرایشگاه، همچنین نیاز به آینه برای حالت دادن به مو هنگام سشوار کشیدن، لازم است دستگاهی خریداری شود که طول سیم آن متناسب با فاصله بین پریز برق تا آینه باشد.

سری‌ها: علاوه بر خروجی اصلی سشوار در برخی مدل‌ها سری‌های اضافی که به دهانه خروجی دستگاه متصل می‌شوند در نظر گرفته شده که خریداران متناسب با نوع سری‌هایی که نیاز دارند می‌توانند مدل مورد نظر را انتخاب کنند.

معادله قیمت

و اما مهم‌ترین پرسش: آیا سشوارهای گران بهتر هستند؟ دراین باره پاسخ «بله» است. چراکه سشوارهایی که گران‌تر هستند، کیفیت بالاتری دارند و گارانتی بهتری را نیز ارائه می‌کنند. سشوارهایی که قیمت بالاتری دارند، تأثیرگذاری بیشتری هم روی موها دارند. دامنه قیمتی سشوارها از 60 هزارتومان تا نهایتا یک میلیون تومان است. البته سشوارهای ایستاده و خاص آرایشگاه‌های بانوان در این مقال نمی‌گنجد، اما سشوارهای مسافرتی و معمولی بین 60 تا 200هزارتومان قیمت داشته و از آن بالاتر شامل سشوارهای حرفه‌ای می‌شود که دست‌کم برای آقایان خیلی کاربرد ندارد، اما نیاز خانم‌ها به سشوار موضوع دیگری است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها