روزنامه «نیویورک تایمز» به نقل از منابع آگاه و بر اساس اظهارات «جیمز کومی» رئیس اف بی آی نوشته است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از او خواسته است تا در این سمت به کار خود ادامه دهد.
کد خبر: ۹۹۴۳۱۲
ترامپ رئیس اف بی آی را ابقا می‌کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا؛ این روزنامه روز سه شنبه نوشت، به گفته برخی منابع آگاه جیمز کومی رئیس اداره پلیس فدرال آمریکا 'اف بی آی' به کارکنان این اداره در سراسر جهان اطلاع داده که ترامپ از او خواسته است همچنان در مقام خود باقی بماند.

نیویورک تایمز افزود، ابقای کومی در این مقام از دردسرهای ترامپ برای گرفتن رای اعتماد در مورد یک گزینه تازه در این سمت خواهد کاست.

این در حالی است که کومی در آخرین ماه رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا با مطرح کردن دوباره موضوع ایمیل های کلینتون با آماج انتقادات و واکنش های شدید دموکرات ها مواجه و به تبانی برای تاثیر گذاری در نتایج انتخابات به نفع ترامپ و شکست هیلاری کلینتون متهم شد.

ترامپ که قبل از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری بارها اف بی آی و وزارت دادگستری آمریکا را بخاطر کوتاهی در پیگیری های قانونی علیه کلینتون مورد انتقاد قرار داده بود پس از پیروزی در یک گفت وگوی تلویزیونی عملا نظر خود را در باره کومی عوض کرد و گفت که هنوز تصمیم قاطعی در مورد برکناری او از این مقام نگرفته است.

برخی از منابع آگاه به نیویورک تایمز گفته اند که در نخستین دیدار ترامپ با رئیس اف بی آی پس از پیروزی در انتخابات رئیس جمهوری آمریکا به وی گفته بود که امیدوار است او در این مقام باقی بماند.

این تصمیم ترامپ از طرفی در صورت موافقت کومی رئیس جمهوری امریکا را در مورد پرونده های شکایت از وی در خصوص روسیه و سایر اتهامات مالی و اقتصادی در شرایط دشواری قرار خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها