مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران اعلام کرد:

شناسایی ۹۹۹ ساختمان بلندتر از ۱۲طبقه در پایتخت

رئیس قوه قضاییه با ابراز تاسف شدید از شهادت جمعی از آتش نشانان در پی حادثه آتش سوزی و فروریختن ساختمان پلاسکو، بر لزوم عزم جدی همه دستگاهها برای ایمن سازی بناهای تجاری و مسکونی فرسوده با همکاری و بدون هر گونه فرافکنی و سیاسی کاری تاکید کرد.
کد خبر: ۹۹۳۵۸۳
همه دستگاهها ایمن سازی بناها را دنبال کنند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی، با تسلیت شهادت جمعی از آتش نشانان قهرمان در جریان حادثه پلاسکو تصریح کرد: تمامی نهادهای حاکمیتی، اعم از قضایی، اجرایی و تقنینی باید به نحوی در جهت بهبود وضعیت ایمن سازی بناهای تجاری و مسکونی همکاری کنند و در این راستا همکاری مردم نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور در این زمینه، بر لزوم هماهنگی دستگاه ها برای ایمن سازی بناها تاکید و از تلاش های شبانه روزی همه دستگاه های دخیل در عملیات آواربرداری و امداد و نجات در ساختمان پلاسکو اعم از آتش نشانی، شهرداری و نیروهای نظامی و انتظامی و اورژانس و نیز دادستان محترم تهران و عوامل دادستانی تقدیر کرد.

شروع کار دولت جدید آمریکا

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شروع کار دولت جدید آمریکا از اول بهمن ماه، تصریح کرد: در ارزیابی و قضاوت نسبت به آقای ترامپ و دولتش نباید تعجیل کرد زیرا ابتدا باید نحوه رفتار وی در داخل کشورش و در سطح بین المللی مشاهده شود، منتهی اظهاراتی در همین ابتدای کار داشته است که باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: برخی از اظهارات آقای ترامپ رنگ و بوی نژادپرستانه دارد و موجب جریحه دار شدن احساسات بسیاری حتی در داخل آمریکا شده است. از آن مهمتر، دامن زدن به «اسلام هراسی» است. گرچه همیشه تلاش می کند که ظاهراً نسبت به کل اسلام موضع گیری نکند اما همین به کار بردن عبارت «تروریسم اسلامی» نیز بسیار حائز اهمیت است و به نوعی حاکی از اسلام هراسی است.

وی با بیان اینکه داعش و سلفی گری افراطی هیچ ربطی به اسلام ندارد، به ترامپ توصیه کرد که مراقب عوارض و عواقب اظهارات خود باشد زیرا سیاست های اسلام هراسانه غرب و آمریکا از سوی مسلمانان این کشورها و سایر مسلمانان جهان بدون واکنش نخواهد ماند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه هیچ گونه اختلافی در مورد منافع ملی در کشور وجود ندارد، به نزدیکی ترامپ به رژیم صهیونیستی اشاره کرد وگفت: به نظر می رسد که نزدیکی دولت های آمریکا به رژیم صهیونیستی عامل مشترک همه روسای جمهور این کشور است. این نشان می دهد که گرچه این روسای جمهور در دوران رقابت های انتخاباتی حرف هایی می زنند اما پس از به قدرت رسیدن، به شکل دیگری عمل می کنند و قدرت مانور چندانی ندارند.

آیت الله آملی لاریجانی در بخش پایانی سخنان خود در آستانه قیام تاریخی مردم آمل، یاد و خاطره دفاع قهرمانانه مردم آمل در حماسه 6 بهمن سال 1360 را گرامی داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها