توصیه جب بوش و دنیس راس به ترامپ:

سریعاً ایران را منزوی کنید

دوچهره نام آشنای سیاست آمریکا از رئیس جمهور جدید آمریکا خواسته اند تا هر چه سریعتر در راستای منزوی کردن ایران گام بردارد!
کد خبر: ۹۹۳۰۷۲
سریعاً ایران را منزوی کنید

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، نشریه تایم با مخابره خبر توصیه «جب بوش» و «دنیس راس» به «دونالد ترامپ» مطلب خود را با اشاره به رزمایش ایران پیش از آغاز سال نوی میلادی آغاز می کند.

جب بوش، فرماندار سابق فلوریدا و کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی در مقاله‌ای مشترک با دنیس راس، به رئیس‌جمهور منتخب آمریکا توصیه کرده‌اند تا فورا ایران را منزوی کند.

جب بوش بردار «جرج بوش» رئیس جمهور اسبق و جنگ افروز آمریکا و «دنیس راس» مشاور ویژه «هیلاری کلینتون» در زمان تصدی وی بر وزارت خارجه آمریکا هستند. البته «راس» در پرونده خود سابقه همکاری با «باراک اوباما» را نیز دارد.

دو سیاستمدار آمریکایی در این مقاله می نوسند: درست چند روز قبل از کریسمس و در حالی که سیاست‌گذاران آمریکایی برای رفتن به تعطیلات آماده می‌شدند، ایران مانور نظامی گسترده‌ای را آغاز کرد. تقریبا در همین زمان، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران، نیز بقایای تخریب شده حلب را تحت بررسی دقیق قرار داد. ما شاهد روندی از تهاجمات ایران هستیم که در یک سال پس از اجرای برجام سرعت یافته است.

در ادامه این مقاله ادعا شده است: در حالی که تهران به تهدید متحدان ما در منطقه می‌پردازد، پاسخ واشنگتن متاسفانه سکوت بوده است. دولت اوباما ماهیت تهدید ایران و تحریم‌های ملایم غیرهسته‌ای را که به نظر می‌رسد حتی برای این کشور فرصتی فراهم می‌کند تا از توافق هسته‌ای کناره گیری کند، نادیده گرفته است.

جب بوش و دنیس راس در ادامه مدعی هستند: در نتیجه تمام اینها، آنچه متحدان آمریکا را نگران کرده این است که ایران هر روز بیش از گذشته جای پای خود را در منطقه تقویت می‌کند و این روند همچنان ادامه دارد. در گذشته ما صراحتا درباره ضعف‌های برجام که در نهایت نیز نتوانست برنامه هسته‌ای ایران را به طور کامل متوقف کند، و همچنین هزینه از دست رفتن نفوذ غرب بر ایران، هشدار داده بودیم. حالا دولت جدید آمریکا برای حل این مسائل، نباید متن برجام را در روز نخست آغاز ریاست‌جمهوری پاره کند، چنین اقدامی به هیچ عنوان تهدید ایران و رفتارهای این کشور در منطقه را تغییر نخواهد داد. ما باید ایران را منزوی کنیم، نه خودمان را.

این دو سیاستمدار آمریکایی در ادامه افزودند: ما باید هزینه این پافشاری ایران در تداوم سیاست‌هایش را بالا ببریم و برای این منظور، دولت جدید آمریکا باید راهبردی فراگیر در قبال تهران در پیش بگیرد که ضمن آن به مسائل حیاتی ورای توافق هسته‌ای بپردازد، به ویژه به مسئله نفوذ ایران در منطقه.

در ادامه مقاله نشریه تایم آمده است: یک کمپین فشار جدید علیه ایران می‌تواند جریان را تغییر دهد. آمریکا از هر ابزاری برای اثرگذاری بر رفتار ایران برخوردار است. دولت جدید آمریکا باید به سرعت تامین منابع مالی ایران را قطع کند. دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا نباید تا زمانی که ایران به استفاده از هواپیمایی ایران ایر و دیگر هواپیمایی‌هایی که برای«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه، و حزب الله لبنان خدمات رسانی می‌کنند، ادامه می‌دهد به بوئینگ و ایرباس اجازه دهد که با ایران همکاری کنند.

دولت ترامپ باید خطوط قرمز غیرقابل اشتباهی را برای کنترل اقدامات ایران در قبال ناوهای نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس راه‌اندازی کند و با اعطای اختیارات بیشتر به نیروی دریایی آمریکا برای پاسخ دادن به اقدامات تحریک آمیز ایران نخستین گام را در این باره بردارد. در نهایت نیز آمریکا باید با هدف مقابله با ایران در خاورمیانه، تهاجمی تر عمل کند. دولت ترامپ باید برنامه‌ای را در دستور کار خود قرار دهد که ضمن افزایش فشار بر ایران به این کشور نشان دهد که اگر سیاست‌هایش را تغییر ندهد، با عواقب ناگواری مواجه خواهد شد.

جب بوش و دنیس راس در پایان اینطور نتیجه‌گیری کردند که اعمال فشار بیشتر بر ایران از سوی آمریکا می‌تواند از درگیری‌های آتی در منطقه جلوگیری کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ص
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
۰
۰
جداً توهم هم حدی داره!! اینا معلوم نیست در كجاها سیر میكنن ، مگه ایران چراغ قوه هستش كه سریعا بیایید و خاموش كنید و به راحتی برید؟ :)
نوذر
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
۰
۰
توهم زده اند مرتیكه ها.......منزوی از این بیشتر؟؟؟!!!

نیازمندی ها