رییس انجمن انبوه سازان تهران به جام جم آنلاین گفت:

پلاسکو سازه مناسبی داشت/قانون تملک آپارتمانها باید بازبینی شود

رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران در گفتگو با جام جم آنلاین:

کارگران پلاسکو 4 هزارنفر تخمین زده می شود / وزارت کار باید جلوی فعالیت پاساژ را می گرفت

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران اعلام کرد آمار کارگرانی که در ساختمان پلاسکو فعالیت داشتند بیش ازآماری که اعلام شده براورد می شود .
کد خبر: ۹۹۲۹۹۸
کارگران پلاسکو 4 هزارنفر تخمین زده می شود / وزارت کار باید جلوی فعالیت پاساژ را می گرفت

غلامرضا عباسی در گفت و گو با جام جم آنلاین در پاسخ به این پرسش که چه تعداد کارگر در کارگاههای پنهانی ساختمان پلاسکو فعالیت می کردند که ممکن است درآمار منتشر شده اعلام نشده باشد گفت : طبق تخمینی که داشته ایم، تعداد کل کارگران حدود 4 هزار نفر تخمین زده می شود که با توجه به کارگاههای پنهانی که در این ساختمان نیز فعالیت داشتند تعداد کارگرانی هم که بیمه نبودند زیاد است و این کارگران تکلیفشان مشخص نیست چرا که دیگر کارگاهی وجود ندارد و نمی توانند شکایت کنند، بنابراین با توجه به تعاریف قانونی بیمه بیکاری به آنها تعلق نمی گیرد .

وی یکی از ضعف های وزارت کار را عدم رسیدگی به ایمنی و وضعیت کارگران ذکر کرد و گفت :اداره کل بازرسی وزارت کار یکی از وظایف مهمش بازرسی از کارگاهها و چنین ساختمانهایی است که از لحاظ ایمنی و بیمه بودن کارگران مطمئن شود و از فعالیت های غیر قانونی جلوگیری کند، اما متاسفانه به این وظایف خود عمل نکرده است .

به گفته عباسی وزارت کار به دلیل اینکه ازضابطین دادگستری نیز هست می توانست حتی جلوی فعالیت ساختمان پلاسکو را بگیرد ،چرا که دراین ساختمان مسائل ایمنی رعایت نشده بود و کارگاههای پنهانی نیز فعالیت داشتند ،اما متاسفانه یکبار هم ورود پیدا نکرده است .

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در زیر آوار کارگرانی نیز باشند که هویت آنها به دلیل مهاجر بودن مشخص نباشد گفت :بسیاری از کارگران محل خوابشان هم در همین کارگاهها بود برای آنکه یا از شهرستان آمده بودند و یا ممکن است مهاجر افغان بوده باشند، بنابراین امکانش است که اجساد آنها نیز زیر آوار باشد و چون حرارت زیر آوار بسیار است ممکن است حتی قابل شناسایی نیز نباشند .

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران همچنین در مورد حق و حقوق کارگران دارای بیمه گفت : مشکلات آنها نیز پیگیری خواهد شد و طبق قانون کار بیمه بیکاری 812 هزار تومان به آنها تعلق خواهد گرفت .

سیما رادمنش-جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
۰
۰
جور دیگر به این حادثه نگاه كنید و آن اینكه اگر آتش سوزی اتفاق نمی افتاد و باعث تخلیه ساختمان نمیشد واگر فروریختن ساختمان به هر علتی در زمان حضور مردم و كاركنان و شلوغی ساختمان اتفاق می افتاد، حادثه چقدر میتوانست از این فجیع تر باشد و چقدر تلفات جانی زیاد میشد...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها