فرماندار زنجان گفت: حاشیه‌نشینی به آن معنا در شهرستان زنجان وجود ندارد ولی باید برای ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی برنامه ریزی تلاش شود.
کد خبر: ۹۹۲۶۶۹
ساماندهی سکونت‌گاه‌های غیر رسمی در زنجان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، رسول بیات در کار گروه امور اجتماعی و فرهنگی شهرستان زنجان، افزود: آسیب‌های اجتماعی و توجه به این مسائل یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مسئولان است.

وی اظهار کرد: امروز مسائل اجتماعی یکی از اولویت‌های مهم است و مسأله اجتماعی به این معنی است که باید دغدغه آن را داشت چرا که به مرور به یک بحران اجتماعی تبدیل خواهد شد.فرماندار زنجان گفت: ۲۲۰ هکتار سکونت‌گاه ساماندهی نشده در شهرستان زنجان وجود دارد و برنامه‌هایی در این راستا مورد نظر بوده و ستاد بازآفرینی تشکیل شده است.

بیات تاکید کرد: اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی، زندانیان و خانواده آنها تهدیدات امنیت اجتماعی، اختلالات روانی و رفتارهای پر خطر از آسیب‌های اولویت‌دار در سطح کشور است.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی کودکان، آسیب‌های اجتماعی جوانان و محیط‌های دانش‌آموزی از دیگر اولویت‌ها است.

فرماندار زنجان تصریح کرد: مسائل اجتماعی و فرهنگی محیط‌های دانشگاهی و آسیب‌های مجازی از دیگر آسیب‌های اولویت‌بندی شده و نیز جزء این آسیب‌های اجتماعی اولویت‌دار هستند و در مقابل مسائل اجتماعی توسعه اجتماعی نیز وجود دارد و اگر به مسائل اجتماعی به خوبی پرداخته شود، مباحث اقتصادی توسعه می یابد.

بیات با اشاره به اینکه زمانی که در مسیر توسعه اجتماعی قرار بگیریم، وفاق و اعتماد اجتماعی و تقویت سرمایه اجتماعی را به دنبال دارد و هر اندازه سرمایه اجتماعی در یک منطقه‌ای توسعه یابد سرمایه‌گذاری اقتصادی هم افزایش می یابد.

وی ابراز کرد: حاشیه‌نشینی و بافت‌های فرسوده اولویت نخست در بخش آسیب‌های اجتماعی در سطح ملی است و این موضوع در استان اولویت نخست نبوده اما پیگیری می شودو در این میان حاشیه‌نشینی به آن معنا در شهرستان زنجان وجود ندارد و اما باید سکونت‌گاه‌های سامان نیافته مورد ساماندهی قرار گیرند.

فرماندار زنجان یاد آورشد: باید برنامه‌ریزی‌ها در برگزاری جلسات دقیق بوده و برنامه‌ها عملیاتی شود و با توجه به اهمیت مسائل اجتماعی، نتایج خوبی از جلسات برگزار شده به دست می‌آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها