در رسانه های دیداری و شنیداری گاهی اوقات اخباری رویت می شود که با وجود داشتن منبع معتبر علامت سوال های بزرگی ایجاد می کنند. در واقع تناقضی که این اخبار با خبرهای مسبوق دارند قابل درک نیست.
کد خبر: ۹۹۱۵۲۲
علی کریمی چگونه سر از تیم منتخب بایرن مونیخ درآورد؟!

به گزارش جام جم آنلاین ، سال گذشته بود که سایت بین المللی گل فهرستی از بدترین خریدهای بیست سال اخیر باشگاه بایرن مونیخ منتشر کرد. بر اساس این فهرست نام علی کریمی و وحید هاشمیان هم در بین خریدهای بد باشگاه بایرن مونیخ دیده می شد. علی کریمی پس از علی دایی و وحید هاشمیان سومین بازیکن ایرانی تاریخ این باشگاه پرافتخار محسوب می شد.

نخستین بازیکنی که موفق شد افتخار حضور در بایرن مونیخ را به دست بیاورد علی دایی بود، مردی که در سال 98 از آرمینیا بیله فلد راهی باواریا شد. او با بایرن مونیخ به مقام قهرمانی بوندسلیگا و نایب قهرمانی اروپا رسید. دایی در یک فصل حضور خود در این تیم شش گل به ثمر رساند. او سپس از این تیم جدا شد و به هرتابرلین دیگر تیم بوندسلیگایی رفت.

دومین بازیکن ایرانی تیم بایرن مونیخ وحید هاشمیان بود. او در حالی که در سال 2004 با بوخوم تبدیل به یکی از برترین گلزنان بوندسلیگا شده بود به این تیم پیوست. حضور هاشمیان هم در این تیم بیش از یک فصل طول نکشید. او در حالی که هیچ گلی برای بایرن مونیخ نزد راهی هانوفر شد.

پس از هاشمیان نوبت به کریمی رسید. علی کریمی در سال 2005 راهی بایرن مونیخ شد. او پیش از آن بازیکن تیم الاهلی امارات بود. حضور کریمی در بایرن مونیخ دو فصل طول کشید و در این مدت تنها سه گل به ثمر رساند. حضور او در این تیم انتقادات هواداران و حتی فرانتس بکن بائر را به دنبال داشت. بر اساس گزارش ها او بازیکن تنبلی بود که در تمرینات تلاش کافی نشان نمی داد. او حتی بابت یادگیری زبان آلمانی هم تلاشی نکرد تا در نهایت از این تیم جدا شود.

دوباره به ابتدای مطلب برمی گردیم، یعنی وقتی که سایت بین المللی گل در گزارشی از هاشمیان و کریمی به عنوان بدترین خریدهای باشگاه بایرن مونیخ در بیست سال اخیر نام برد. گزارش هایی مشابهی نیز در دیگر سایت ها در مقاطع مختلف زمانی درباره بدترین های بایرن مونیخ منتشر کرد که متاسفانه باز هم نام علی کریمی به چشم می خورد.

اما روز گذشته چشممان به خبری بس حیرت انگیز و غیر قابل باور افتاد. بر اساس ادعای یکی از سایت های ورزشی علی کریمی در تیم منتخب بایرن مونیخ در 18 سال گذشته قرار گرفته است. کنار قرار دادن گزارش بدترین های بیست سال اخیر باشگاه بایرن مونیخ با این خبر عجیب است. چطور علی کریمی که تا همین سال گذشته بدترین خرید بایرنی ها محسوب می شد حالا یکی از برترین بازیکنان بایرن مونیخ در 18 سال گذشته شده است؟ جالب اینجاست که ادعا می شود با توجه به رویت لوگوی سایت ترانسفر مارکت بر روی عکس چنین مطلبی، این خبر صحت دارد. چطور می توان باور کرد بازیکنی که فقط سه گل در دو فصل برای بایرن مونیخ زده و حتی گاهی اوقات سکونشین بود می تواند در تیم منتخب 18 سال اخیر این باشگاه پرافتخار و بزرگ اروپایی قرار بگیرد؟ به نظر می رسد در اینجا اصل مهم جریان سازی و خبرسازی در کار است، اصلی که بزرگان روزنامه نگاری به خوبی می توانند درباره آن توضیح بدهند. اصلی که حالا تدریس هم می شود. در این اصل عنصر مهم بزرگنمایی برای برجسته کردن موفقیت های ورزشی و ترویج ورزش اعمال می شود. اما به نظر می رسد گاهی اوقات برخی از رسانه چی ها دروغ و انتشار کذب را به بزرگنمایی ترجیح می دهند! فقط ماجرای علی کریمی نیست. ده ها دروغ بزرگ رسانه ای را می توان اشاره کرد. انگار پایانی برای این دروغ های رسانه ای نیست...

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۳ انتشار یافته: ۲
رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
۴
۱۳
حرف نزن بابا ، بدبخت علی كریمی همون كسیه كه اشنایدر تو بایرن نیمكت نشینش شده بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
واقعا مشكل نویسنده با جاودگر محبوب ترین بازیكن ایران و اسیا چیه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها