به گزارش جام جم آنلاین در شب سوم جشنواره موسیقی فجر ارکستر مهر (ناصر ایزدی، امید رفعتی و محمد صرفهجو) و کُر نامیرا و فیلارمونیک (فرهاد هراتی و علیرضا شفقینژاد) در تالار وحدت، ارکستر بادی کارا (بردیا کیارس) و ترانههای ماندگار (آرمین قیطاسی) در سالن رودکی، کیان پورتراب و گروه بُمرانی در برج آزادی، گروه ژیوار و نگین در فرهنگسرای نیاوران، شهرام شکوهی و امید حاجیلی در سالن میلاد نمایشگاه و سالار عقیلی در برج میلاد روی صحنه رفتند.
با مهر تقدیم به خرم
کنسرت ارکستر مهر با اجرای آثاری از ساختههای زندهیاد همایون خرم به رهبری ناصر ایزدی و خوانندگی امیر رفعتی و محمد صرفهجو در سومین روز جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه رفت. اجرایی خاطره انگیز که بسیار مورد توجه مخاطبان آن قرار گرفت.
نامیرا به احترام زمین نواخت
کنسرت کُر نامیرا و فیلارمونیک هم با مضمونی اجتماعی و نگاهی ویژه به وضعیت محیط زیست در تالار وحدت برگزار شد. در این کنسرت که تعداد زیادی از اهالی فرهنگ و هنر به تماشای آن نشستند، ۱۳ قطعه به همراه پخش تصاویر مرتبط با رهبری فرهاد هراتی برای حاضران اجرا شد.
رهبری کیارس؛ ذوق مشایخی
ارکستر کارا به رهبری بردیا کیارس هم روی صحنه رفت تا نادر مشایخی از سرشناسترین موسیقیدانان کلاسیک ایران درباره این اجرا بگوید: این ارکستر یکی از بهترین اجراهای این ژانر موسیقی را به روی صحنه برد. موسیقیای که کمتر برای مخاطب ایرانی آشناست به بهترین نحو ارائه شد.
دلنشین مثل ترانه های ماندگار
دومین اجرای تالار رودکی در سومین شب جشنواره موسیقی فجر اختصاص داشت به کنسرت ترانه های ماندگار که در این برنامه نوای موسیقی با رنگ و بویی نوستالژیک عاشقانههای فارسی و آذری اجرا شد که مورد توجه زیاد مخاطبان قرار گرفت.
کامنت تنها روی صحنه!
کیان پورتراب هم اولین اجرای خود را روی صحنه موسیقی فجر داشت؛ اجرایی که این بار تحت عنوان گروه «کامنت» نبود و او به تنهایی و مستقل در جشنواره موسیقی فجر شرکت کرده بود.
شلوغ و پلوغ مثل بمرانی
گروه بمرانی این روزها روزهای شلوغی را پشت سر می گذارد، آنها بالاخره در هفته گذشته دومین آلبوم رسمی خود را منتشر کردند که اتفاقا مورد استقبال هم قرار گرفت و دیشب هم در برج آزادی میزبان هواداران خود در سومین شب جشنواره موسیقی فجر بودند.
شب باشکوه شهرام
شهرام شکوهی خیلی حرف داشت. او مدتی به دلایل پزشکی نبود و حالا روی صحنه در کنار هر ترانه اش خاطره و مطلبی می گفت که اتفاقا خیلی هم مورد اقبال بود. او در جشنواره از یک قطعه جدید هم رونمایی کرد، قطعه ای که قول خودش «شعرش را هم حفظ نیست»
حاجیلی ؛ جیغ و دست و هورا!
اجرای امید حاجیلی هم که درست پس از اجرای شهرام شکوهی بود مثل همیشه پر هیجان و پرشور بود. او همان ابتدا با خواندن قطعه نقش جمال ادای دین خودش را به دوست و یار قدیمی ناصر عبدالهی نشان داد. حاجیلی پیش از ورود و در حالی که اعضای ارکسترش روی صحنه بودند از پشت صحنه به حضار گفت: «معیار کنسرتهای ما فقط جیغ و صدای دست است و اگر انرژی مدنظر را از سالن نگیرم روی صحنه نمی آیم.»
آواز سالار در برج میلاد
سالار عقیلی هم در شامگاه یکشبه روی صحنه رفت و خواند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد